אזרח שאסף מודיעין: “התרעתי המון. התחילו לתרגל בסוף 2019”

רפאל חיון, אזרח שעסק באיסוף מודיעין מרשתות קשר של חמאס, חושף כי התריע בפני מערכת הביטחון כבר מסוף שנת 2019 על תכנון של חדירה לישראל - והם טענו ש"זה תרחיש שלא יקרה" כי לחמאס אין את היכולת והמסוגלות • "הם חיים בפנטזיה - שרק ינסו"
חרדים 10
ג' חשון התשפ"ד / 18.10.2023 11:05

רפאל חיון, אזרח שעסק באיסוף של מודיעין גלוי ברשתות הקשר של חמאס, התראיין היום (רביעי) לרשת ב’ וטען כי החמאס התחיל להתאמן על התרחיש כבר מסוף שנת 2019.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

“מ-2019 שמעתי אימונים לחדירה, חטיפה ורצח. התרעתי בפני גורמי מודיעין וביטחון. אמרו לי שהם חיים בפנטזיה. לפני 5 חודשים שללו לי את הרישיון לבקשת גורם צבאי. איבדתי 37 חברים”.

חיון סיפר בתוכנית קלמן ליברמן ברשת ב’: “התראתי בפני כל מיני גורמים בביטחון ובמודיעין, גורמים שאמורים להיות דרוכים לזה, והם טענו שזה תרחיש שלא יקרה”.

לדבריו, הגורמים אמרו לו שהוא מדמיין ושלחמאס אין את היכולת והמסוגלות לכך. “הם חיים בפנטזיה – שרק ינסו”, ענו לחיון הגורמים.

כאוסף מודיעין, חיון עוקב שנים אחרי פעילות חמאס, גם הגלויה וגם רשתות הקשר של חמאס, כולל חמ”ל המבצעים שלהם. “שמענו את כל מה שהם עשו באימונים שהם התאמנו במשך שנים. אלה יכלו להיות בין פעמיים לשלושה אימונים בחודש”, סיפר חיון.

על העיסוק שלו סיפר: “התחלתי את זה לפני הרבה שנים כששמעתי משהו והעברתי אותו. באותו הזמן עלתה הקלטה של שני אנשים שמדברים ביניהם על לחלק פחיות לחיילים. העברתי את ההקלטה לאדם בצה”ל מבלי לדעת מיהו. ב-8200 תרגמו את זה. ואז האדם בצה”ל סיפר לי שהצלתי לו את החיילים. סיכלתי המון פיגועים בכל מיני מרחבים”.

עוד אמר כי בתחילת האימונים חמאס תרגל חדירה לשני יישובים: “לאט לאט עם הזמן, בסוף 2022 זה היה ממש מכל הכיוונים לכל היישובים – מזיקים ועד כרם שלום, זה היה פשוט זוועה. פשוט שומעים הכל, שומעים את כל מה שהם עשו באימונים, שהם מתאמנים על זה במשך שנים”, שיתף חיון על כך ששמע את ההתארגנות של חמאס לכיבוש יישובי העוטף.

“אחרי זה הם תכננו לנהל משא ומתן במקביל לחטיפה לתוך הרצועה”, הסביר רפאל, וזאת לצד האזהרות החוזרות והנשנות שהוא העביר לגורמי הביטחון. “כמה ימים לפני הייתי מרתיע וזה לא היה קורה, אבל לקחו לי את הציוד והרישיון. גורם בכיר בצה”ל טען שלא צריך אותי”.

לדברי רפאל, בפעמים קודמות הוא הקפיץ גזרות שלמות וחיילים, ואכן שאלו אותו מה אתה עושה, אך המידע שהוא האזין לו ועקב אחריו, אכן התברר כנכון.

חיון טען כי הרבשצ”ים הבהירו שהם ממשיכים באימונים ובתירגולים, כי הם מבינים שהתרחיש יכול לקרות איכשהו, למרות שצה”ל סקפטי.

כשנשאל איך הגיב כשראה את החדירה בשמחת תורה אמר: “פשוט תפסתי את הראש. אני התרעתי בפני כל מיני גורמים כאלו ואחרים שהם אמורים להיות די דרוכים לדברים האלה”.

חיון מתאבל על חבריו החיילים שנפלו, לצד חבריו האזרחים. “בשבת שמעתי את הפיצוצים, לא היה לי ציוד, אבל חילצתי באירוע הזה מעל 31 נצורים, כולל אדם בכיר בצבא, הוא התקשר אליי ולא היה לו מענה מכוחות הביטחון”.

רפאל סיפר בדמעות כי הוא התקשר לכוחות וניסה לעזור ולהקפיצם. “רק אני הייתי זמין. הכוחות נפלו לי אחד אחרי השני. חייגתי לחבר, כוח מאוד מיוחד, הוא עם שלושה לוחמים הגיעו לבד עם אקדח, חיסלו מחבלים וסגרו את האירוע הזה. אתמול הוא בא אליי עם החיילים שלו וחיבק אותי. הוא אמר לי ‘אתה הצלת לי את החיים. בזכותך אני פה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות