הנגבי: “כל מי שהיה מעורב במתקפה הנפשעת נגיע אליו – ונהרוג אותו”

ראש המטה לביטחון לאומי בהצהרה לתקשורת בקריה: "יגיע הרגע שבו כולם יעסקו בו, ראשי הממשלה לשעבר והנוכחי, שרי ביטחון, ראשי אמ"ן, אין ספור אנשים יצטרכו לעשות חשבון נפש" • על הזירה הצפונית: "חיזבאללה פועל מתחת לרף ההסלמה"
אריה ריבקינד
ב' חשון התשפ"ד / 17.10.2023 17:14

ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי מסר היום (שלישי) הצהרה לתקשורת בקריה תל אביב – והתייחס להמשך הלחימה, ביקור הנשיא ביידן ומצב החטופים.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

על הטענות נגד ביקור ביידן אמר: “הנשיא לא מגיע לתת חיבוק דוב אלא חיבוק טוב. אנחנו נקבל מחר את הנשיא בחיבוק ובהכרת תודה. הנשיא ביידן ממש בפתיחת המערכת הנחה את הצבא האמריקני להעניק לצה”ל את כל צרכי המלחמה באופן מיידי. ההנחיה הזו היא מאוד מרגשת אבל מעבר לכך חיונית.

“מחר לראשונה בתולדות מלחמות ישראל יגיע המנהיג של המעצמה הגדולה בתבל כדי להיות איתנו בימים הקשים ועל כך עם ישראל מודה לו. זו לא רק הזדהות עם הכאב של כל אחד ואחת מאיתנו, זו גם אמירה מדינית ואמירה מעשית שמביעה הזדהות עם הנחישות שאנחנו מביעים כאומה וכממשלה”.

הנגבי התייחס לסיוע של ארה”ב אם המלחמה תתפתח למערכה רב-זירתית: “הנשיא באופן מעשי פועל שאם יעלה בדעתם להצטרף למתקפה נגד אזרחי ישראל – תהיה מעורבות אמריקנית. ישראל לא תהיה לבדה”.

הוא הבהיר כי חלק מהסיוע הצבאי האמריקני כבר הגיע אלינו וחלק אחר יגיע בקרוב.

על הסיוע ההומניטרי: “יוקם אזור מוגן לפלסטינים בעזה, מדובר בסיוע לאנשים שאנחנו קראנו להם להגיע לדרום. אם הסיוע יגיע לטובחים – זה לא יקרה”.

בנוגע לסרטון שהחמאס פרסם אמר: “נושא החטופים הוא בבת עינינו ולא נוותר. כפי שאתם יודעים מתקיים מאמץ משמעותי ביותר שמוביל אותו בהנחיית ראש הממשלה תא”ל במיל’ גל הירש. הדברים לצערנו בתוך הערפל הזה, התמונה הולכת ומתבהרת אבל עדיין יש בה דברים מעורפלים”.

על מטרות המבצע אמר: “אנחנו רוצים לסיים את המערכה שהם לא קיימים כגוף ריבוני צבאי – בזאת אנחנו מתמקדים. כל אדם שהיה מעורב במתקפה הנפשעת בישראל, אנחנו נהרוג אותו. זה לא משנה אם הוא מסתתר במערה או מקלט – נגיע אליו ונהרוג אותו. כל האנשים הללו לא יוכלו לנהל את החיים ברצועת עזה כמו שעשו ובעיקר לא יוכלו לפגוע בנו”.

על הזירה הצ]פונית: “חיזבאללה תפס את לבנון כבת ערובה לאינטרסים שלו. אנחנו בהחלט אומרים שאם המערכה הזו תיפתח מצפון לבנון עוד לא תיראה כפי שהיא נראית היום וגם לא כמו שנראתה לפני 50 שנה. אנחנו נחזיר את לבנון לתקופת האבן.

“היום יש מעין שותפות גורל שנסראללה מנסה להוכיח לפלשתינים שהוא שם, אבל עושה זאת מתחת לרף ההסלמה. אבל כבר למדנו שזו יכולה להיות גם הונאה. אנחנו לא בודקים אם התזה שלנו נכונה, אלא נמצאים במוכנות מלאה”.

כשנשאל מתי ראש הממשלה ייקח אחריות – אמר: “הנושא הזה – יגיע הרגע שבו כולם יעסקו בו, ראשי הממשלה לשעבר והנוכחי, שרי ביטחון, ראשי אמ”ן, אין ספור אנשים יצטרכו לעשות חשבון נפש. המטרה היא כרגע אחדות שורות, לחימה וניצחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות