היוע”משית תציג תקנות חדשות שיאפשרו את סגירת רשת אל-ג’זירה

היועמ"שית טוענת כי קיימת מניעה משפטית לסגירת הערוץ על פי הנוסח הקיים שיעלה להצבעת קבינט - ועל כן תציג נוסח חדש שיאפשר סגירתו • שר התקשורת: "אנחנו במלחמה! מי שירצה, יגיש בג"צ אחרי זה, אבל את התחנה הזו סוגרים עכשיו!"
חרדים 10
ב' חשון התשפ"ד / 16.10.2023 23:15

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מתנגדת לנוסח תיקון התקנות לשעת חירום שיעלה הערב (שני) להצבעה בקבינט המדיני- ביטחוני.

מטרת התיקון היא לאפשר את סגירת ערוץ אל-ג’זירה.

לפי ‘כאון חדשות’, על פי הנוסח החדש לתקנות שעת חירום, שעולה הערב להצבעה בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, בסמכותו של שר התקשורת לסגור ערוץ זר שפוגע באופן ממשי בביטחון המדינה לאחר שקיבל את אישור הקבינט: “שר התקשורת רשאי, באישור ועדת שרים לענייני ביטחון לאומי, להורות בצו על ההוראות המפורטות בתקנה זו, אם שוכנע כי שידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה”.

‏היועמ”שית הגישה מספר הסתייגויות, כאשר ישנן שתים מרכזיות: ראשית, היא מתנגדת למתן הסמכות לשר התקשורת באישור הקבינט. לטענתה, מדובר בסמכות שצריכה להיות נתונה בידי שר הביטחון. בנוסף, היא מציינת כי לא כתוב בתקנות החדשות כי הצו דורש אישור של בית המשפט המחוזי.

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב לדברים וקרא לחברי הקבינט לאשר את תיקון התקנות, חרף התנגדות היוע”משית: “רק שתבינו איזו תפיסת עולם מעוותת. כבר שבוע שלם שאני מביא לידי היועמ״שית את חוות הדעת התומכות של כל גורמי הבטחון בישראל בעד סגירת התחנה תומכת הטרור הזו.

“ואחרי מאמצים אדירים, עבור הליך שברור לכל בר דעת שצריך לבצע, מה אומרת כעת בהרב מיארה, תוך כדי שהיא כופה על היועמ”שית של המשרד שלי לכתוב זאת? שיש מניעה חוקתית (!) להעביר את התקנות שסוגרות אל אל ג’זירה.

“פשוט טירוף הדעת. אני קורא לחברי הקבינט לאשר זאת בכל מקרה. אנחנו במלחמה! מי שירצה, יגיש בג”צ אחרי זה, אבל את התחנה הזו סוגרים עכשיו!”

בתגובה, היועמ”שית הבהירה: “יוצג לקבינט נוסח תקנות שעת חירום המסמיכות את שר הביטחון, באישור הקבינט, לסגור משרדים ולמנוע שידורים בישראל של כלי תקשורת זר הפוגע בביטחון המדינה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות