ליברמן: מוכן להיכנס כשר יחיד – עם חברות בקבינט המלחמה

ליברמן מוכן להיכנס כשר יחיד מטעם ישראל ביתנו - אבל עם חברות מלאה בקבינט המצומצם לניהול המלחמה • השר בן גביר ללשכת ראש הממשלה: "להכניס את ליברמן לקבינט המצומצם. חשוב שיהיה ייצוג בקבינט המצומצם למי שלא היו שבויים בקונספציה"
חרדים 10
ל' תשרי התשפ"ד / 15.10.2023 19:44

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (ראשון) כי הוא מוכן להיכנס לממשלת החירום כשר יחיד מטעם מפלגתו – אולם עם חברות בקבינט המלחמה. כך דיווח הערב (ראשון מיכאל שמש ב’כאן חדשות’.

אמש דווח כי חבר נוסף בישראל ביתנו ימונה לשר בממשלת החירום, שהוכרזה רשמית ביום רביעי.

בינתיים בסביבת נתניהו מנסים למצוא פתרון שיאפשר את צירוף ליברמן לממשלה, כשאחת האפשרויות שעלו היא צירופו כמשקיף לקבינט המצומצם. הרעיון טרם הוצג בפני ליברמן עצמו, ולדברי אנשיו – הוא מתעקש על חברות מלאה.

אמש הודיע הליכוד על הצטרפותו של ליברמן לממשלת החירום ולקבינט המדיני-ביטחוני. אך זמן קצר לאחר מכן הודיעה סיעת ישראל ביתנו כי ליברמן יצטרף רק אם יהיה חבר בקבינט המלחמה המצומצם. ליברמן עצמו כתב: “אין לי שום עניין להיות שר מספר 38 בממשלה ולשמש כעלה תאנה”.

לפי ‘כאן חדשות’, השבעתו של ליברמן צפויה מחר, אך עוד קודם לכן הוא ישתתף בדיונים.

בערוץ 7 דווח, כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה ביממה האחרונה לאנשי ראש הממשלה והביע תמיכה בכניסת אביגדור ליברמן לקבינט המלחמה המצומצם.

לפי הדיווח, השר בן גביר אמר לאנשי ראש הממשלה: “ביני לבין ליברמן מחלוקות רבות, אבל אני תומך בהכנסתו לחברות בקבינט המצומצם – גם בגלל חשיבות האחדות בעת הזו לעם ישראל, וגם בגלל חשיבות הייצוג בקבינט המצומצם למי שלא היו שבויים בקונספציה, וקראו כל הזמן לחיסול החמאס”.

בסביבת ראש הממשלה מנסים להרחיב ככל האפשר את הממשלה לקראת הכניסה הקרקעית הצפויה של צה”ל לרצועת עזה. יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתמיד בסירובו להצטרף לממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות