ישיבת ממשלת החירום נפתחה בדקת דומיה: “נפרק את החמאס”

נתניהו: "אנחנו פועלים סביב השעון, בעבודת צוות, בחזית אחידה" • ייפגש היום עם משפחות החטופים והנעדרים • פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות: שחרור החטופים כן, שחרור מחבלים לא
אריה ריבקינד
ל' תשרי התשפ"ד / 15.10.2023 15:32

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון) ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מחברי הממשלה “לקום לדקת דומייה לזכר אחינו ואחיותינו שנרצחו בדם קר, ולוחמינו הגיבורים שנפלו בקרב”.

נתניהו אמר: “זוהי הישיבה הראשונה של ממשלת החירום הלאומית. הצטרפו אלינו חמישה שרים נוספים – בני, גדי, חילי, גדעון ויפעת. אנחנו פועלים סביב השעון, בעבודת צוות, בחזית אחידה. האחדות בתוכנו מעבירה מסר ברור לעם, לאויב ולעולם.

“ראיתי את הלוחמים הנפלאים שלנו שנמצאים עכשיו בקו החזית, הם יודעים שהעם כולו עומד מאחוריהם. הם מבינים את גודל המשימה. הם נכונים לפעול בכל רגע, כדי למגר את מפלצות הדמים שקמו עלינו לכלותינו. החמאס חשב שאנחנו נתפרק – אנחנו נפרק את החמאס”.

בתחילת הישיבה, קיבלו השרים סקירה ביטחונית על המצב מפי ראש אמ”ץ, אלוף עודד בסיוק.

לראשונה מפרוץ המלחמה, ראש הממשלה ייפגש במהלך היום עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים.

בפורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור קוראים לממשלת ישראל ולצה״ל לשחרר את החטופים, אך לא להיכנע לטרור ולא לעשות זאת באמצעות עסקאות שחרור מחבלים, אלא באמצעות לחץ מאסיבי על חמאס ועל האוכלוסייה בעזה.

“מספר הנרצחים בפיגועים שבוצעו על ידי משוחררי עסקת שליט עלה בעקבות פיגועי הטבח ב-1350 נרצחים והרוגים. נוכחנו לראות שוב ששחרור מחבלים משמעותו הישירה עידוד הטרור. אסור לנו לחזור על הטעות הזו פעם נוספת ולצפות לתוצאה שונה. ברור יותר מאי פעם שהכניעות בעסקאות חליפין קודמות בפני ארגוני הטרור הן שהגבירו את המוטיבציה של חמאס לחטוף ישראלים נוספים.

“ישראל חייבת להפיק לקחים ולחדול לחלוטין מעסקאות עם השטן. עלינו לאמץ קו חזק של איתנות ועוצמה. ביחד ובאמונה נביס את המחבלים ונשחרר את החטופים״, אומרים בפורום.

בפורום קוראים לדרג המדיני והצבאי להגביר את הלחץ על האוכלוסייה בעזה: “מבחינתנו, כל עוד ישנם שבויים או גופות המוחזקות בשבי החמאס, האוכלוסייה כולה אחראית לכך, ועל כן אין שום סיבה להתחשב בה. עלינו להבהיר לעולם כי כל עוד ישנם חטופים או גופות בידי החמאס, עזה לא תקבל לא מים, לא מזון ולא חשמל. תבכנה 1000 אמהות עזתיות ולא אמא ישראלית אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות