הפוסק קבע: חובה לפנות ולרוקן מקלטים – גם אם שכנים מתנגדים

תופעת המקלטים העמוסים בחפצים וגרוטאות הגיעה לשולחנו של הגר"י זילברשטיין - שיצא הבוקר במכתב תקיף, בו כתב כי הרשות נתונה לוועד הבית לפנות את המקלט בעל כרחם של השכנים • המכתב המלא
יוסף גרינבוים
ל' תשרי התשפ"ד / 15.10.2023 12:28

בבתים רבים ישנם מקלטים תפוסים בכל מיני גרוטאות וחפצים של השכנים שמצאו להם את המקלט כמחסן מתאים.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

ההוראה של פיקוד העורף היא להשאיר את המקלטים פנויים לגמרי. אבל כאשר מבקשים לפנות את הגרוטאות, יש שאינם עושים זאת, בגלל שזה אכן קשה. כך, למשל, יש מי שמאחסנים במקלטים את כל דפנות הסוכה ושאר חפציהם.

הבוקר מפרסם הרב משה מיכאל צורן, תלמידו ומקורבו של  הגר”י זילברשטיין והמו”ל של בטאון ‘קול ברמה’, את מכתבו והוראתו לתושבי שכונת רמת אלחנן בבני ברק, בו הוא קורא בפקודת ה’מרא דאתרא’ לפנות את כל המקלטים, לצד הוראה חד משמעית לוועד הבית שאם השכנים אינם מפנים תוך 24 שעות, יש לפנות את כל החפצים בעל כרחם, ואם שכרו אנשים לשם כך – ישלמו השכנים הללו את ההוצאות.

הרב צורן מוסיף, כי מדובר ממש בפיקוח נפש, כיון שעם החמרת הלחימה, המתוכננת ממש לימים הקרובים, לא בטוח שחדרי המדרגות ימשיכו לשמש הגנה מינימאלית.

במכתבו כותב הפוסק כך:

“א’ דר”ח מרחשון תשפ”ד. לאחי ורעי היקרים, נועם ה’ עליכם,

שמעתי שיש מקלטים התפוסים בחפצים שונים, וגם חלקי סוכות, ובעוונותינו הרבים הזמן כעת שולטת בו מידת הדין. וצריך שהמקלט יהיה פנוי, והדבר גורם בפיקוח נפש.

“אי לכך, אני פונה אליכם, אחים יקרים, בפקודת המרא דאתרא, לפנות מיד את המקלט, תוך 24 שעות, ולשומעים ינעם. ואם חלילה לא תשמעו לי, נתונה הרשות לוועד הבית לפנות את המקלט בעל-כרחכם. מברככם באהבה ובשלום,

אחיכם, יצחק זילברשטיין”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות