“דמיינו את הגרוע מכל”: התראת מחבלים בליל שבת בביתר עלית

פיקוד העורף הודיע לתושבי ביתר עילית בליל שבת כי בשל חשש לחדירת מחבלים, עליהם להיכנס מיד למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות • רק שעתיים אחרי התקבלה הודעת חזרה לשגרה • אחד התושבים מספר לחרדים 10 על רגעי האימה
חיים טוויל
ל' תשרי התשפ"ד / 14.10.2023 22:52

בעקבות פרצה שאותרה בגדר של ביתר עילית: פיקוד העורף הודיע לתושבי העיר החרדית בליל שבת כי בשל חשש לחדירת מחבלים, עליהם להיכנס מיד למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות.

“אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה”, נמסר בהודעת פיקוד העורף.

כשעתיים אחר כך עבר רכב עם כרוז “חזרה לשיגרה”.

אחד מתושבי העיר סיפר לחרדים 10 על רגעי האימה: “באמצע סעודת שבת, בערך בשעה 21:20 –  אזעקה. הטלפונים מצלצלים – התראת מחבלים. בית מלא נכדים. כל השכנים כיבו אורות, סגרו דלתות. אנחנו קו ראשון לגדר, כל האזור של A מול הכפר נחלין – והחשש היה לידנו. היו פה צבא וכיתות כוננות.

“בבניין יש ארבעה עם נשק. הם תפסו עמדות בכניסה לבניין… רגעים של לחץ אדירים.  דמיינו את הגרוע מכל.  כולם היו על התראות פיקוד העורף.

“ב-23:30 הטלפונים צלצלו מהמוקד העירוני, ראש העיר שלח הודעה מוקלטת שהכל בסדר וחזל”ש. אני עניתי לשיחה. הרבה אחרים לא ענו, ונכנסו יותר ללחץ שיש שיחה מראש העיר.

“בחיי, שזה הרגע הכי מפחיד שהיה לי בחיים. אנשים היו בפחד עצום, בגלל מה שראינו לפני שבוע. פתאום אתה רואה שכן שלך, בכניסה לבניין, עם נשק דרוך, קסדה ואפוד, ואתה אומר לעצמך – אם הורידו אותו, כולנו…”

יצוין, כי רבים מתושבי העיר לא ידעו על הודעת החדירה והמשיכו לצעוד ברחוב, בעיקר בגבעה B.  רבים אחרים הסתגרו בממ”דים ועקב כך לא שמעו כלל את ההודעה המרגיעה על “חזרה לשיגרה” שנעשתה, כאמור, מרכב סיור חולף ולא בכרוז של פיקוד העורף.

כמה שעות לאחר צאת שבת, הודיע ראש העיר מאיר רובינשטיין לתושבים באמצעות הודעה קולית בטלפון: “בליל שבת, מצלמה במוקד זיהתה פירצה ותנועה חשודה. הצבא החליט להפעיל אזעקה, כי במקום שיש ספק – אין ספק. ובחסדי שמים החשש הוסר”.

ראש העיר התייחס גם לטענות תושבים על הודעת החזרה לשיגרה שהועברה באמצעות רכב סיור מסתובב עם כרוז ולא באמצעות פיקוד העורף: “לצערנו, בפיקוד העורף, לא קיימת אפשרות להודיע על חזרה לשגרה, במצב של חשש לחדירה. ביקשנו מהצבא ליצור אפשרות כזו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות