אגרוף מלוכד למיגור הרשע: להפסיק מייד את ההתכתשויות והעימותים

ליבנו עם המשפחות הכואבות. כולנו מאוחדים עכשיו במאבק הנחוש נגד האויב • הפעם חייבים להכריע סופית, וזה הזמן להתחזק גם בעוצמה הרוחנית
הרב מנחם ברוד
כ"ח תשרי התשפ"ד / 13.10.2023 08:00
  1. כאב בלתי-נתפס

הלב מתפלץ לנוכח הממדים המחרידים של הטבח שביצעו המרצחים המתועבים בעיצומו של חג שמחת תורה. עם ישראל כולו כואב את כאבן הנורא של משפחות הנופלים, ומתפלל לשובם של השבויים ולרפואת הפצועים.

כולנו מחבקים את המשפחות האבלות, בוכים איתן ומשתתפים באסונן הנורא. כאבן כאבנו, אבלן אבלנו וצערן צערנו. כי עם אחד אנחנו.

  1. עם אחד, לב אחד

בשעה הגורלית הזאת אין עוד שבטים ומחנות, ימין ושמאל, תומכים ומתנגדים. המערכה שגזר עלינו האויב האכזר הפילה בבת אחת את כל המחיצות המלאכותיות וחיברה אותנו מחדש לאגרוף אחד. האויב הרצחני אינו מבדיל בין יהודי ליהודי, בין בעלי דעות כאלה לבעלי דעות אחרות. בעבורו כולנו יהודים, והוא מבקש את נפשו של כל אחד ואחת מאיתנו (היו לא תהיה).

חבל מאוד שאנו יודעים להתאחד רק מול האויב המשותף, אבל לפחות עכשיו חייבים להפסיק מייד את כל ההתכתשויות והעימותים.

עכשיו כולנו אחים, מלוכדים מאחורי מטרה אחת, נחושה ונחרצת – לחסל סופית את הקמים עלינו ולהפוך את התבוסה הצורבת לניצחון מזהיר.

  1. למוטט ולהכריע

עכשיו כבר ברור לכולנו איזו מפלצת שטנית קמה ברצועת עזה, בעקבות הנסיגה שלנו ממנה. עכשיו אין שום ספק שאי-אפשר עוד ‘להכיל’, ‘לנהל את העימות’, ‘לגבות מחיר’, ‘להרתיע’ – ככל המילים המכובסות שהרגילו אותנו בהן.

מה הרווחנו מכל ניסיונות ה’הכלה’ וה’הרתעה’ האלה? קנינו שקט זמני מאוד, שאותו ניצלו המנוולים להתעצמות ולצבירת נשק וטילים שהפכו את העימות הבא לקשה יותר ולבעל פוטנציאל איום רחב יותר.

עכשיו אין עוד מקום ל’סבב לחימה’ נוסף, שבסופו נישאר עם אותה מפלצת רשע תאבת דם, שכל משאביה מופנים למטרה אחת ויחידה – לטבוח בנו. עכשיו חייבים להשמיד את הגידול הסרטני הזה ולעקור אותו מן השורש. רצועת עזה שאחרי המערכה הזאת צריכה להיות נקייה משלטון החמאס. ועלינו לשאוף לחסל את כל המחבלים המתועבים, עד האחרון שבהם. על היעד הזה אסור לוותר ולהתפשר, ויהי מה!

  1. העוצמה היהודית

כולנו נושאים תפילה לשלומם ולהצלחתם של חיילינו, היוצאים למלחמה שאין צודקת והכרחית ממנה. אך לצד העוצמה הצבאית עם ישראל זקוק גם לעוצמה רוחנית, שהיא האמונה, התפילה וההתחזקות בקיום המצוות.

זה הזמן שכל אחד ואחת מאיתנו יוסיף בתפילה ובקריאת פרקי תהילים לשלום חיילינו. להתחזק בהנחת תפילין, שיש לה סגולה מיוחדת להביא את הניצחון לעם ישראל ולהרתיע את האויב. להוסיף במתן צדקה בכל יום, שבכוחה להגן ולהציל. לבדוק את התפילין והמזוזות, דבר שמעניק שמירה אלוקית עלינו. לקנות לכל אחד ואחת מבני המשפחה אות בספר תורה.

ובעיקר להרבות אהבת ישראל. לדבר ולכתוב רק טוב איש על רעהו. ונתפלל לבורא העולם שיחוס עלינו וינחיל לנו את הניצחון בקרוב ושעם ישראל יוכל לשבת לבטח בנחלה הנצחית שניתנה לו מאת הבורא הנצח

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות