נתניהו בכנסת: האחדות היא האגרוף שינפץ את החמאס לרסיסים

נתניהו במליאה: "האחדות שאנו מקימים היום מעבירה מסר של כוח עצום" • חשף: "אחיין של יועצת שלי נחטף לעזה. יונתן, הבן של יעקב, נהג שלנו לשעבר במשרד ראש הממשלה נרצח. הוא נקרא על שם אחי יוני" • "השבת של ה-7.10 - היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה"
חרדים 10
כ"ז תשרי התשפ"ד / 12.10.2023 19:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) דברים במליאת הכנסת – בדיון לאישור הרכב ממשלת החירום.

בפתח הדיון אמר נתניהו: “אני לא זוכר רוח קרב כזו, והייתי בקרבות – מראשון המפקדים ועד אחרון החיילים. הרוח הייחודית שלנו מלכדת אותנו לאגרוף ברזל, וזה האגרוף שינפץ את חמאס לרסיסים. אחדות העם היא מכפיל כוח – ממשלת החירום שאנחנו מקימים היום מתוך אחריות לאומית מעבירה מסר של כוח עצום, גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים.

“גם במבחן הנוכחי נעמוד למרות שהוא קשה מנשוא. השבת של 7.10 – היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה”, אמר. “אבל אנחנו לא בגטו ורשה. בגטו היו שני ארגונים, שמאל וימין, שפעלו בנפרד. והסוף ידוע. היום אנחנו עומדים בפני אותו צורר, מאוחדים. היום אנחנו מאחדים כוחות להנציח את נצח ישראל. יש לנו ממשלה חזקה. צפויים לנו ימים קשים אבל לא נירתע ולא נוותר, אני בטוח שממלחמת ‘חרבות ברזל’ נצא חזקים יותר מאי פעם.

“כולנו עומדים במערכה הזו יחד, אנחנו עומדים בה באחווה פנימית, בערבות הדדית. אנחנו מחבקים מעומק ליבנו את המשפחות שאיבדו את יקיריהן. את משפחות החללים והנרצחים, וכמובן גם את משפחות החטופים. הכאב כל כך צורב שנראה לפעמים שהוא כבד מנשוא והיגון מאוד מאוד כבד. לכל המשפחות אנחנו שולחים חיבוק אוהב ותומך מעומק הלב”.

נתניהו התייחס בדבריו גם לנעדרים ואמר: “אני מקבל עדכונים שוטפים מגל הירש שעומד בקשר רצוף עם המשפחות, צריך לאתר אותם, אנחנו מקבלים סיוע מחו”ל, לזהות גופות לדעת מי חי מי מת ומי חטוף. לא נרפה מן המאמץ הזה, לא נרפה מהניסיון להשיבם הביתה. בד בבד אנחנו מלוכדים באותה הנחישות הכבירה מול האויב הנתעב והרצחני הזה”.

הוא הדגיש: “זוהי באמת מלחמה על הבית, והיא חייבת להסתיים בדבר אחד – בניצחון מוחלט ובריסוק וחיסול החמאס, החמאס שהוא דעאש”, הצהיר. “זהו מסר שהוא לא תעמולתי, לא הסברתי, פשוט אמת יצוקה. חמאס הוא דאעש ולא מדברים עם דאעש. העולם כולו היה עד לזוועות המחרידות שביצעו הרוצחים הנתעבים, הג’יהאד והחמאס, זוועות שהם ביצעו ביישובינו ובבתינו והעולם מבין היום את הצורך למגר את מפלצת הדמים שמייצגת ברבריות איומה”.

הוא ציין כי רוח הקרב והאחדות אחרי מתקפת הטרור המפלצתית של חמאס “מלכדת אותנו לאגרוף ברזל – וזהו האגרוף שינפץ את החמס לרסיסים”.

לדבריו, “אחדות העם היא מכפיל כוח וממשלת החירום שאנחנו מקימים היום מתוך אחריות לאומית, מעבירה מסר של כוח עצום, גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים”.

נתניהו חשף: “אחיין של יועצת שלי נחטף לעזה. יונתן, הבן של יעקב, נהג שלנו לשעבר במשרד ראש הממשלה נרצח. הוא נקרא על שם אחי יוני”.

יו”ר תקווה חדשה ח”כ גדעון סער אמר: “התייצבנו כבר ביום הראשון לכונן ממשלת חירום. מהרגעים הראשונים של המתקפה אמרנו: ממשלת חירום. הפלנו מחיצות בתוך עמנו ברגע הקשה ביותר לישראל מאז מלחמת השחרור. נגע בזה ראש הממשלה ואני מבקש לחדד: מה ההבדל בין המפלצות שפשטו על קיבוצי העוטף, על שדרות ואופקים לבין הנאצים? הבדל אחד בלבד: היכולת. אם הייתה להם יכולת – זה הגורל שהם מייעדים לכל יהודי. ‘החזון’ הגלוי שלהם הוא השמדת ישראל.

“יש עוד אדם אחד שזה לא ברור לו? דבר נוסף שאמרתי מהיום הראשון:  זאת מלחמה של איראן בישראל. התקפת הפתע של חמאס הייתה רק המהלך הראשון במערכה הזאת”.

הוא שלח עקיצה לעבר יו”ר יש עתיד יאיר לפיד שלא הצטרף לממשלה ואמר: “אז כאשר אנחנו עומדים מול הסכנה הזאת אנחנו לא נתגייס? אנחנו לא נתאחד? אנחנו נאמר בלי ההוא או בלי זה? אנחנו נמשיך במלחמות היהודים כשהאויב בשער? או אחרי השער כבר? לא למדנו דבר מההיסטוריה שלנו? ואני גאה שזאת ההחלטה שקיבלנו, חברי ואני. ובעזרת ה’ – בכך אנו מרימים את רוחו של עם ישראל, מחזקים אותו, היוצא למלחמה נגד אויבנו.

“אנחנו באמת מאוחדים. ואנחנו נעבוד ביחד, שכם על שכם. לא זה מסיעה כזאת וההוא מסיעה אחרת. כולנו יחד! כאחים. כי אנשים אחים אנחנו. כמו שבחזית ילחמו ביחד בנינו וכמו שבעורף נשחטו ונקטלו אחינו ואחיותינו ללא הבדל בדעות שלהם, ברקע שלהם, בהשקפות שלהם. ובכך אנחנו תורמים מהניסיון שלנו, מהידע, מהיכולות כדי להשביח את קבלת ההחלטות הקשות שיידרשו. ויידרשו החלטות קשות. מייסרות.

“זה יהיה הקבינט הביטחוני החמישי שאני חבר בו. פעם שלישית כשר ולפני כן פעמיים כמזכיר ממשלה בשתי ממשלות שונות. כמו בכל דבר ניסיון יכול להוסיף המון. להחלטות קשות צריך גב רחב, בסיס לגיטימציה רחב. וזה מה שאנחנו עושים היום”, הוסיף.

“זכיתי להיות ממקימי ממשלת האחדות בראשות אריאל שרון לפני למעלה מ-22 שנים, ב-2001, שיצאה ל’חומת מגן’, שניצחה את האינתיפאדה השניה ושהחזירה את השליטה המבצעית שלנו ביו”ש. אני רוצה לומר לכם, אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול הוא לא התעניין בתפקידים, בהסכמים או בקווי היסוד. הוא נתן הוראה אחת: תביאו לי ממשלת אחדות. לא היה קל להקימה ולא לקיימה. אבל היא קמה וביחד חוללנו את המיפנה באותם ימים. נכון, יותר קל ‘לתמוך מבחוץ’. אתה לא נושא בנטל הכבד מנשוא, והוא כבד מנשוא של האחריות. נישא בו.

“לא ביקשנו דבר זולת להיות במוקדי קבלת ההחלטות כדי שנוכל באמת להשתתף גם בנשיאה באחריות. כולנו תמכנו, אבל למי שמוביל כוח יש יותר אחריות ואני – בני – מברך אותך על כך. יהיו ימים קשים. הימים הנוראיים שחווינו אינם מבשרים את תום הייסורים. יהיו עוד ייסורים.

“אבל אם נהיה נחושים ומאוחדים – בידינו לסיים את המערכה הזאת על אף תנאי הפתיחה כשידנו על העליונה ולהנחיל למפלצות הללו תבוסה מוחצת. הם חייבים להפסיד ואנחנו נחושים ואנחנו מאוחדים וביחד אנחנו חזקים”, סיכם סער.

מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה על צירופם של חברי הכנסת בנימין גנץ, גדי איזנקוט, גדעון סער, חילי טרופר ויפעת שאשא ביטון כשרים נוספים בממשלה, 66 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 4 מחברי תעל שהתנגדו.

לממשלה החדשה יצורפו חמישה שרים “ללא תיק” – בני גנץ, גדי איזנקוט, גדעון סער, חילי טרופר ויפעת שאשא ביטון. גנץ יהיה חבר בקבינט המלחמה לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, ושם יישבו שני משקיפים – איזנקוט והשר רון דרמר.

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה, אמר בפתח ישיבת הכנסת על השבעת ממשלת החירום: “חברות וחברי הכנסת, מטרתו של הדיון המיוחד הזה לנקוט בכל האמצעים, במקרה זה – ממשלת אחדות לשעת חירום – כדי להביא לניצחון צה”ל וכוחות הביטחון, לניצחון מדינת ישראל ועם ישראל המאוחד במאבקו מול ארגוני הטרור, על החושך, הרשע והאכזריות התהומית שהם מביאים איתם.

מדינת ישראל ספגה את המהלומה הכבדה ביותר בתולדותיה. משפחות שלמות נהרסו ושרויות באבל קשה, אחרות בחוסר ידיעה על גורלם של יקיריהם, אחרים פצועים בבתי החולים. ביקרתי השבוע חלק מהמשפחות ושמעתי מפי כולן – ללא יוצא מהכלל – את אותה הדרישה: השמדת האויב. ניצחון מוחלט. שמותם של יקיריהם לא יהיה לשווא. אנו כולנו, כאומה, כואבים יחד, מתאבלים יחד – וכעת – נלחמים יחד.

לכל זמן ועת לכל חפץ. אנו יוצאים למלחמה שאיננו יודעים כמה זמן תימשך – אך אנו יודעים בוודאות מוחלטת שחייבת להסתיים בניצחון האור על החושך. אין אפשרות אחרת.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות