לפיד כבר דוהר עם פוליטיקה: לא מצטרף לממשלה, צריך בלי קיצוניים

יו"ר יש עתיד, שהחליט שלא להצטרף לממשלת החירום, נאם לפני כינוס מליאת הכנסת לאישור הרכב הממשלה - והטיל רפש: "לכשלון שקרה אין כפרה. בן גביר עדיין נשאר האחראי על הר הבית, וסמוטריץ׳ על חווארה"
אריה ריבקינד
כ"ז תשרי התשפ"ד / 12.10.2023 19:09

יו”ר האופוזיציה, יאיר לפיד קיים הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת שבה הסביר מדוע הוא לא מצטרף לממשלת החירום.

“מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כישלון שאין עליו כפרה. אני לא אגיד יותר. עוד לא הגיע הזמן. הוא יגיע. לוחמינו היום צריכים לדעת שהם יוצאים לקרב בשמה של מדינה שלמה. כולנו מאחוריהם. נתמוך בכל פעולה, נסייע בכל דרך שנוכל.

“הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות, כבר בשבת אחר הצוהריים. אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה. עדיין אפשר לעשות את זה. אנחנו עדיין יכולים לאחד את כל הגורמים הציוניים, הפטריוטים, השפויים וההגונים, ולהקים את הממשלה הנכונה.

“מגיע למדינת ישראל הסבר מדוע החלטנו, בלב כבד, לא להצטרף לממשלה בגלל התנאים שאותם הציב נתניהו”, הוסיף. “אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי איזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת: במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם. בקבינט הקטן לנתניהו יש רוב אוטומטי. גנץ ואייזנקוט יוכלו לתת עצות. נתניהו לא יקשיב.

“את הקבינט הגדול והלא יעיל, הגדילו עוד יותר. הוסיפו לו חמישה שרים בלי תיק. אין שום דרך לקבל החלטות או לנהל מלחמה בקבינט כזה. בן גביר עדיין אחראי על המשטרה, על מג”ב, על הימ”מ, על הערים המעורבות, על מזרח ירושלים ועל הר הבית. כל הסמכויות שלו נשארו. סמוטריץ’ עדיין אחראי על חווארה ועל המנהל האזרחי. זה לא יכול לעבוד.

“יש דבר אחד שאמר בעבר נתניהו ואי אפשר שלא להסכים איתו: מי שגרם לכישלון, לא יכול לתקן אותו. נתניהו ובן גביר הם לא האנשים שישקמו את האמון המרוסק של עם ישראל בממשלתו. אנחנו לא נצביע היום במליאה נגד הממשלה. הדבר האחרון שמעניין אותי עכשיו זו פוליטיקה והצבעות. אלה ימי מלחמה, ואנחנו לא רוצים להצביע נגד שום דבר. רוב חברי הכנסת שלנו בלוויות ובשבעות ובפעילויות למען החטופים ולמען המפונים. מי שנמצא בכנסת וירצה להכנס ולהצביע בעד, ייכנס ויצביע בעד”.

לפיד הוסיף: “אני משאיר את ההצעה, הדרישה, התחינה שלי על השולחן: בואו נוציא מהממשלה את הגורמים הקיצונים שלא יאפשרו את ניהול המערכה, ונאחד כוחות לממשלה שפויה, רחבה וחזקה, עם מנגנון קבלת החלטות אפקטיבי. זה מה שלוחמינו זקוקים לו, זה מה שהמדינה זקוקה לו. זה הדבר היחיד שיביא לאחדות אמיתית גם בממשלה וגם בעם ישראל. עד אז, נמשיך לתת גיבוי לכל פעולה שתוביל למיגור פושעי החמאס המתועבים – עד לניצחון המוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות