ראש העיר שדרות דורש מנתניהו: ‘מסוכן כאן, ממן את פינוי התושבים!’

אלון דוידי בפנייה לראש הממשלה: "צריך לפנות את שדרות מכל התושבים, כדי שיהיה שקט לצבא לעשות את העבודה. יש תושבים שמוציאים אלפי שקלים על מלונות, לא מדובר באוכלוסייה חזקה. הם 20 שנה פה, מגיע להם" • על הלחימה: "לא רוצה לשמוע יותר ג'יהאד או חמאס. זה או אנחנו או הם"
חיים טוויל
כ"ז תשרי התשפ"ד / 12.10.2023 13:26

ראש העיר שרדות, אלון דוידי, פנה היום (חמישי) לראש הממשלה – וקרא לו לפנות את עשרות אלפי התושבים הנמצאים בעיר המפוגזת.

דוידי הגיע לאחת מזירות הנפילה בעיר, בה נפצעו שלושה בני אדם באורח אנוש, קשה ובינוני, ואמר: “אנחנו נמצאים בעיר שכרגע לא בטוח להיות בה, אני קורא לראש הממשלה ולממשלה כולה – חייבים למצוא את הדרך לפנות ולדאוג לכך שבעשרה הימים הקרובים יהיה פתרון לכל מי שגר בשדרות, שיהיה במקום אחר. כרגע 35 עד 40 אחוזים מהתושבים עדיין בעיר”.

הוא סיפר: “כרגע אנחנו נמצאים במצב שהצלחנו לפנות מספר אלפים, מדובר ב-36 אלף תושבים, כדי שיהיה שקט לצבא, כדי שיהיה שקט לכולם, ובאמת נכל לעשות את מה שאנחנו צריכים בעזה.

” צריך לסייע כלכלית לתושבים כדי שהם יתפנו בעצמם, או לאפשר לנו לשכור את כל המלונות האפשריים. זאת, כדי ש-36 אלף התושבים שנשארו בשדרות יהיו מחוץ לעיר בעשרה הימים הקרובים. אני קורא למי שצריך לעשות את זה, שיעשה זאת באופן מידי”.

דוידי הוסיף: “צריך להוציא ולגרום לכך שכל התושבים יצאו מכאן. הרבה מאות תושבים מצאו פתרונות והוציאו אלפי שקלים, יש פה אוכלוסייה חזקה, אבל יש גם המון שזה גומר להם את הכסף הפרטי. אני מדבר עם אלפי התושבים שאומרים לי ‘אנחנו כבר חמישה ימים במלונות, ואנחנו לא יודעים מה לעשות’. לכן, אני קורא לראש הממשלה – זה הזמן לא לעשות חשבונות, כדי לפנות את שדרות לעשרה ימים הקרובים, צריך למצוא 120 מיליון שקלים, או להפקיד אותם בחשבונות התושבים או לשכור מלונות בכל הארץ על מנת שנוכל לשלוח את כל התושבים.

הוא הדגיש: “מגיע להם, הם 20 שנים נמצאים פה, המקום הזה לא בטוח, מסוכן להם כאן. כשננצח את חמאס ואת הג’יהאד האסלאמי ותגמר המלחמה, נתעסק ביום שאחרי על מנת לשקם את כל מה שעשינו בשנים האחרונות”.

אמש התייחס ראש העיר להמשך הלחימה: “כפי שאני אומר כבר שנים – צריך ללכת למבצע נרחב, להכין את העם לחודשיים-שלושה של מבצע. אם נצטרך כאן בדרום להיות חודשים במצב קשה כזה נהיה, אבל נדע שהרצועה הזו תשתנה, וזה רק אם נחסל את הג’יהאד והחמאס סופית.

“אנחנו צריכים להגיע למצב שאין חמאס ואין ג’יהאד, לא אכפת לי איך זה יקרה. אני רוצה שליטה של מדינת ישראל עם כוחות רב לאומיים או משהו דומה, אבל מה שבטוח – לא רוצה לשמוע ג’יהאד או חמאס. זה או אנחנו או הם. אם צריך לכבוש את הרצועה – כובשים את הרצועה! זה המצב, צריך את צה”ל וכוחות הביטחון חזקים, ושאזרחי ישראל יישארו בחיים. לא 1200 נרצחים, לא ילדים שנשחטו וקשישים שנחטפו.

“לאן הגענו? זו חרפה, אנחנו צריכים למחוק את החרפה הזו. לצערי צדקתי, אני מתחנן לפני ראש הממשלה ולפני גנץ, כשאתם יושבים עכשיו בקבינט, אל תתעסקו בצעדים מדודים ותנאים מוגבלים, כל מי שיגיד לכם שיהיו מחירים כבדים למבצע נרחב – אל תקשיבו לו. אלה אותם אלה שחתומים על המחדל הזה, על השיטה הזו, שרק אם לא נגיב ונשחק איתם הם ישתנו.

“צריך למחוק ולמחוץ אותם. אני אומר לכם, אני מתחנן אליכם, לא בשביל תושבי שדרות, בשביל עם ישראל כולו. אם לא נעשה את הדברים האלה, חיזבאללה וסוריה יפתחו איתנו מלחמה. אנחנו נעביר מסר לכולם – לא עוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות