אלוף פיקוד העורף: חמאס מצמצם הירי כי הוא מבין שזו מלחמה ארוכה

ההסבר של מפקד פיקוד העורף לבהלת הענק: "אמרתי לשחרר – אנשיי הבינו להכניס. שגיאת אנוש" • "אנחנו הולכים למלחמה שבסופה אין חמאס" • "אם תהיה זירה צפונית התושבים יפונו בהתאם לתוכנית סדורה"
חיים טוויל
כ"ז תשרי התשפ"ד / 12.10.2023 10:06

מלחמת חרבות ברזל: מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא התייחס הבוקר (חמישי) לטעויות בשרשרת של הפיקוד – מתחילת המלחמה.

על התרעה שפורסמה אתמול באפליקציית פיקוד העורף, שקראה לכל תושבי ישראל להיכנס למרחבים מוגנים – הסביר: “אני אמרתי לשחרר מהממ”דים ואנשיי הבינו להכניס – זו הייתה שגיאת אנוש. אלה היו שגיאות שלנו. זיהו יותר מ-10 שיגורים, ואז עלו דיווחים רבים והיה קשה לראות מה אמיתי ומה לא אמיתי.

“בזמן אמת, כשאני בחמ”ל, אני מקבל החלטה להכניס את כל הגליל למקלטים. החלטנו להפעיל התרעה לקו 40 צפונה, ואז הבנו שהזיהוי היה שגוי. בהמשך, הבנו שאפשר להוציא אזרחים מהמיגון. הוריתי לשחרר את האנשים מהמקלטים ואחד החיילים הבין אחרת ובטעות הורה להכניס את כולם לממ”דים. זו הייתה שגיאת אנוש ומיד יצאה הודעת דובר צה”ל לתיקון. טעות של הבנה של משהו הפוך”.

מפקד פיקוד העורף התייחס גם להודעה שיצאה ביום שני מטעם הפיקוד, שקראה לאנשים להצטייד במספיק מזון ומים ל-72 שעות – הודעה שגרמה לבהלה רבה בקרבי תושבי המדינה: “הייתה לנו טעות אנוש גם בתחילת הלחימה עם סרטון ההצטיידות ל-72 שעות. זה סרטון שקיים תמיד באתר שלנו, וקצינה החליטה לפרסמו בצורה הזו. אנו לוקחים אחריות על הטעות. אנחנו במלחמה ויהיו טעויות. נתחקר”.

בהתייחסות להמשך המלחמה – אמר: “זה הולך להיות ארוך, יכולה להתפתח לנו חזית צפונית. אנחנו הולכים למלחמה שבסופה אין חמאס, ונצא ממנה כשהמצב שונה לגמרי. כמעט חצי מתושבי קו העימות בצפון פונו, חברנו לכל היישובים. פינינו חולים בעלי צרכים מיוחדים. אם תתקבל החלטה כזו בממשלה, אנחנו מוכנים לפעול בתוך דקות.

“המשימה הראשונה שלנו היתה להוציא את התושבים מעוטף עזה. אירוע לא פשוט בשל כמות המחבלים הרבה שהיתה בשטח. אם תהיה זירה צפונית התושבים יפונו בהתאם לתוכנית סדורה”.

הוא הוסיף: “אנו הולכים ללחימה ארוכה ופועלים לרציפות תפקודית במשק ולחוסן לאומי. יהיו עליות ומורדות”.

על ירי החמאס לעורף אמר: “אנחנו מזהים התנהלות של חמאס שמבין שהוא נכנס למלחמה ארוכה. חמאס מנהל את האש בצורה שנועדה לשבועות – והם ירדו לקצב אש של 200-400 רקטות ביום, כדי לאפשר לעצמם לחימה ארוכה מאוד. הם שומרים גם כל הזמן אש למרכז, כל יום מטח אחד או שניים, כדי להשאיר גם את המרכז במעגל האש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות