הוושינגטון פוסט: זיהינו בוודאות 64 חטופים בעזה כולל תשעה ילדים

במתקפת הפתע בחג נעשה שימוש באמצעיים קטלניים תוצרת איראן • המלל ומשרד החוץ ממליצים לישראלים בחו"ל: לגלות מחר עירנות • לשכת רה"מ: "עודכן רק בשעה 06:29 עם פרוץ הקרבות" • דו"צ הציג: חוברת הדרכה של דאעש נמצאה על מחבל חמאס • הושבעה ממשלת החירום
חרדים 10
כ"ז תשרי התשפ"ד / 12.10.2023 02:02

שישה ימים מאז מתקפת הפתע של חמאס על ישראל בחג שמחת תורה:  לפחות 1300 ישראלים נרצחו ויותר מ-3192 נפצעו – מאות מהם במצב קשה עד אנוש במתקפה משולבת שפתח חמאס בשעה 06:30 בבוקר חג שמחת תורה.

בנוסף, יותר מ-100 ישראלים נמצאים לפי הערכות בשבי חמאס.

אזעקות נשמעו ביישובים שונים בשרון ובשומרון, אחרי יותר מ-10 שעות ללא התרעות ירי רקטי באף אזור בשטח ישראל. בין היתר נשמעה אזעקה באריאל, טייבה, צור יצחק, קדימה-צורן, כוכב יאיר – צור יגאל, כפר יונה וצור משה. שתי נפילות אותרו בשומרון ובשרון.

חיל האוויר המשיך גם הלילה (חמישי) לתקוף מטרות של חמאס ברצועת עזה. זאת, במקביל לסריקות כוחות הביטחון אחרי מחבלי חמאס שאולי עדיין נמצאים בשטח ישראל.

עדכונים שוטפים:

23:25 – מטוסי קרב של צה”ל תקפו חמישה בתים ששימשו פעילי חמאס, בהם בתיהם של: פעיל א-נח’בה, פעיל צבאי בוועדת ההתנגדות ובית מבצעי של ארגון הטרור חמאס, בו ככל הנראה שהה אחיו של יחיא סינוואר – כך לפי הודעת דובר צה”ל.

לפי ההודעה, מטוסי קרב תקפו חמ”ל ניטור של ארגון הטרור חמאס שניטר ועקב אחריי פעילות כוחות צה”ל. כחלק מהתקיפה חוסלו שני פעילי טרור ששהו בחמ”ל.

23:10 – פיקוד העורף: חשש לחדירת מחבלים בחלמיש שבשומרון.

23:00 – 1,537 פלסטינים נהרגו ו-6,612 נפצעו מתחילת המלחמה. לבתי החולים ברצועה נותר חשמל לשלושה ימים, על בסיס גנרטורים. קיים מלאי מזון שצפוי להספיק לכמה שבועות.

22:30 – סמ”ר (במיל’) מתניה אלסטר ז”ל, בן 22 משדה אילן, נהרג מירי טיל נ”ט שירה אתמול חיזבאללה לעבר כוח צה”ל בצפון הארץ. ארבעה חיילים נפלו בלחימה בגבול הצפון מתחילת המלחמה.

22:20 – חייל נפצע קל מירי לעבר כוח צבאי שליד טלמון במערב בנימין. המפגע נמלט.

22:00 – הנהגת חמאס יצאה בקריאה לכלל תומכיהם בעולם לקיים מחר (שישי) “יום זעם”, במסגרת זאת – קריאה לצאת ולפגוע בישראלים וביהודים. מכך סביר כי יתקיימו במדינות שונות בעולם אירועי מחאה, אשר עלולים להתפתח לאירועים אלימים.

לאור זאת, המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ ממליצים לכלל הישראלים השוהים בחו”ל, לגלות עירנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים אודות הפגנה/אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם.

המל”ל, כל גופי הביטחון וגורמי משרד החוץ ימשיכו לפעול בכל מקום כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ברחבי העולם.

21:44 – שר הרווחה יעקב מרגי: “נדהמתי לשמוע על החלטת הפרקליטות להטיל על משרד הרווחה לבצע תסקיר מבחן למחבלים קטינים חיות אדם שנעצרו לאחר שנכנסו לישראל בעיצומו של החג, טבחו באכזריות ולקחו בשבי ילדים תמימים על לא עוול בכפם.

“הנחתי את הגורמים במשרדי לא לשתף פעולה עם הנחיה זו בשום פנים ואופן! לא מגיע לחיות האדם האלה שום שירות סוציאלי ממדינת ישראל. הם צריכים להירקב בכלא עד סוף חייהם”.

21:44 –  שני מחבלים של הג’יהאד האסלמי נתפסו ביום רביעי בלילה באזור שדה תימן, סמוך לבאר שבע בו נמצאת מפקדת חטיבת גבעתי. הם נתפסו ללא נשק על ידי לוחמי דובדבן ששלחו לעברם כלב תקיפה של עוקץ. זוהי הנקודה המרוחקת ביותר מעזה שבה נתפסו מחבלים.

20:45  – כוחות הביטחון לכדו ארבעה מחבלים ליד הקיבוצים ניר עוז ועין השלושה בחבל אשכול במערב הנגב

20:40 – 256 חיילי וחיילות צה”ל נפלו מתחילת המלחמה.

20:40 – כוחות צה”ל מצאו על גופתו של מחבל שחדר לשטח ישראל חוברת הדרכה והשראה של אל-קאעידה – דאע״ש.

כריכת חוברת הדרכה והשראה של אל-קאעידה – דאע״ש שנמצאה על גופתו של מחבל שחדר ארצה | צילום: דובר צה”ל

20:40 – שב”כ: לעלות את רמת הכוננות בכל השגרירויות הישראליות בעולם.

20:30  – 66 חברי כנסת אישרו את הקמת ממשלת החירום, 4 ח”כים מחד”ש-תע”ל התנגדו.

20:30 – דובר הבית הלבן: 27 אמריקנים נרצחו במתקפה של חמאס.

20:30 – חמאס: צה”ל תקף את דירתו של אחמד סינוואר, אחיו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר באחד מ”מגדלי חמד” במערב חאן יונס, דיווחים על שלושה הרוגים.

20:10 –  במתקפת הפתע של חמאס נעשה שימוש באמצעיים קטלניים שלא היו מוכרים למערכת הביטחון תוצרת איראן

20:05  – פיגוע ירי בירושלים: שני שוטרים נפצעו באורח קשה וקל

19:55 – הממשלה מאשרת את פינוי שדרות, שישה ימים לתחילת הלחימה ותסבסד בתי הארחה לתושבים.

19:20 בריטניה תשלח שתי ספינות של הצי המלכותי למזרח הים התיכון ותתחיל בטיסות מודיעין מעל ישראל במפגן תמיכה צבאי.

19:15 שרי-האוצר של ה-G7: “מגנים את מתקפות הטרור של חמא”ס נגד ישראל, ועומדים לצד העם הישראלי”. G7 הוא ארגון כלכלי בינלאומי שכולל 7 מדינות: ארצות הברית, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה.

19:15 – אלוף תומר בר, מפקד חיל האוויר: “יש לנו רשימה של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים. ואתם מכירים את חיל האוויר – נגיע לכולם”.

מדברי מפקד חיל האוויר: ״יש לנו עבודה רבה עד להעלמת הארגון (חמאס). יש לנו רשימה, של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים הללו, נגד משפחתנו ונגד תושבי העוטף, ואנחנו נגיע אליהם – אתם מכירים את חיל האוויר ואת צבא ההגנה לישראל. ממשיכים את התקיפות בעוצמה. אנו מסתכלים על כל הזירות, ומגנים על כל התושבים.״

19:10 – שישה ימים לאחר תחילת המלחמה: הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא”ל (במיל’) גל הירש, פתח את מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים במספר 6754*. מרכז השליטה הלאומי יספק כתובת לכל משפחות החטופים והנעדרים, וירכז את כלל הסיוע הממשלתי והפעילות מול המשפחות.

19:05 – המזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן זמן קצר לפני המתקפה על ידי השב”כ על התארגנות חשודה. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: “ראש הממשלה נתניהו עודכן רק בשעה 06:29 עם פרוץ הקרבות ולא לפני כן. הוא מיד יצא לקרייה, קיים הערכת מצב וכינס את הקבינט”.

שר הביטחון גלנט הבהיר: “לא עודכנתי בפרטים השונים לפני תחילת המתקפה”.

18:56 | הוושינגטון פוסט ערך ניתוח מפורט של סרטוני החטופים בעזה שפורסמו מאז המתקפה – בהם זיהה בוודאות 64 חטופים שתועדו בתוך רצועת עזה. מתוך החטופים 49 אזרחים כולל 9 ילדים ו-11 חיילים.

18:15 – שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בקריה. בפגישה דנו השניים בתמונת המצב הביטחונית.

18:10 – הבית הלבן מבהיר: לא נשלח חיילים למבצע לשחרור בני הערובה בעזה.

18:05 – ערוץ אל-ג’זירה: שתי רקטות התפוצצו מעל הכפר מרג’עיון בדרום לבנון

18:00 – ההתרעות במטולה הופעלו ככל הנראה כתוצאה מניסיון יירוט. אין נפגעים

17:55 – אזעקות הופעלו באזור מטולה ובעוטף

17:55 – מפלגת יש עתיד ומפלגת עבודה יצביעו בעד ממשלת החירום. יו”ר העבודה, מירב מיכאלי, הודיעה כי המפלגה תצביע בעד אך לא תצטרף אליה, ותתמוך “בכל צעד שיביא לניצחון במלחמה”.

17:50 – עד עתה פונו לבתי החולים 3,391 פצועים, בהם: 28 באורח אנוש, 382 קשה, 617 בינוני, 1,909 קל, 164 נפגעי חרדה ו-291 בהערכה רפואית. נכון לשעה זו מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 406 פצועים.

17:45 – לוחמי צה”ל סיכלו מחבל שזוהה במרחב קיבוץ כיסופים. הכוחות ממשיכים כעת בסריקות במרחב.

17:40 – שרת החוץ של גרמניה תבקר בישראל מחר לאות סולידריות.

17:40 –  בפעם הראשונה לאחר שישה ימים: ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה בשפה רפה ומקוממת את מתקפת הטרור של חמאס בפגישתו בירדן עם המלך עבדאללה: “אנו מגנים את ההתנהגות שנוגעת לרצח אזרחים או להתעללות באזרחים משני הצדדים, מכיוון שהיא מפרה את המוסר, הדת והחוק הבינלאומי”, אמר אבו מאזן וקרא לשחרר את השבויים האזרחים.

17:30 – מטח רקטות כבד באשדוד, אשקלון והסביבה: אין נפגעים. חמאס הודיע כי שיגר מטח בן עשרות רקטות.

17:30 – דובר חמאס, סלאח אל-עארורי על מתקפת הפתע בשבת: “1,200 לוחמי אל-קסאם השתלטו על אוגדת עזה תוך פחות משלוש שעות”.

17:20 | קנצלר גרמניה, אולף שולץ, בשיחות עם נשיאי טורקיה, מצרים, מלך ירדן ואמיר קטאר: “גרמניה עומדת ללא עוררין לצידה של ישראל ומגנה את מתקפת הטרור בכל הכוח. לישראל יש את הזכות לפי החוק הבינלאומי להגן על עצמה ועל אזרחיה. לחמאס יש אחריות מלאה לשלום החטופים, ואנו דורשים לשחרר את בני הערובה בהקדם האפשרי”.

17:10 – דובר צה”ל: צה”ל ממשיך לתקוף בעוצמה תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה; עד כה הטיל חיל האוויר כ-6,000 פצצות נגד מטרות חמאס. בתקיפות נהרגו מאות מחבלים ונתקפו למעלה מ-3,600 מטרות. בין המטרות שהותקפו מטרות פיקוד ושליטה, תשתיות צבאיות אסטרטגיות, אתרי יצור אמצעי לחימה, נכסי מודיעין, מטרות הנהגה, מטרות עליונות ימית ומטרות המערך הרקטי.

17:03 | מזכיר המדינה של ארה”ב, אנתוני בלינקן נפגש עם משפחות נעדרים, בעלי אזרחות אמריקנית.

16:55 – הרמטכ”ל ואלופים במטכ”ל היו בהתייעצויות טלפוניות שעות לפני המתקפה הרצחנית, כך דיווח ירון אברהם בחדשות 12.

השיחות התקיימו במהלך הלילה: היו התרעות נקודתיות ושינויים במערך הטכנולוגי שהיו נראים לא שגרתיים ועל כן הוחלט לבצע את ההתייעצויות הללו.

בשלב מסוים גם מפקד פיקוד דרום וראש אמ”ן הצטרפו לדיונים. המסקנה של השיחות החריגות הייתה לחכות לבוקר כדי לעבד את המידע: לחדשות 12 נודע כי לא הייתה “תחושה של בהילות”.

כמה סימנים מעידים החלו להתקבץ בשני פרקי זמן: אחד לפני כחודש, והשני בשעות שלפני המתקפה הרצחנית. הייתה הערכת מצב בפיקוד הדרום ביום שישי בערב, והתקיימה שיחת טלפון בוויעוד עם גורמים בכירים בשתיים בלילה. שיחה נוספת התקיימה בארבע לפנות בוקר – כשעתיים וחצי בלבד לפני המתקפה של חמאס.

אותן אינדיקציות לא היו מספיק “בוהקות”, אבל מרצף הדברים עולה כי לא נכון היה לחכות עד לבוקר – אלא לבצע כמה פעולות מנע טקטיות כתגובה ראשונית לשיבוש ההפתעה.

16:40 – עקב התקיפה בסוריה: שדות התעופה הבינלאומיים של חלב ודמשק יצאו מכלל שימוש.

16:35 – רס”מ שרון רחמני, חוקרת בימ”ר נגב, נפלה בקרב בקיבוץ רעים. מניין חללי המשטרה עומד על 47.

16:30 – ירי רקטות של חמאס לעבר אשדוד: אין נפילות.

16:25- סוללת פטריוט הופעלה בצפון: ירי שווא

16:20 – בכדי לאפשר כליאת מחבלים שנתפסו: היועמ”שית גלי בהרב-מיהארה קיבלה את עמדתו של השר בן גביר לצופף את שטח המחיה של האסירים בבתי הכלא, ובמקביל להלין מחבלים על מזרונים. זאת על אף שמספר האסירים בבתי הכלא כעת גבוה מאוד מעל התקן שנקבע בפסיקת בג”ץ, ועלה במאות רבות בימים האחרונים. בנוסף לכך, כלא באשקלון פונה מחשש לרקטות.

16:20 – משרד הבריאות בעזה: 1,417 הרוגים ברצועה ו-6,268 פצועים. בגדה המערבית: 31 הרוגים מפרוץ המלחמה, ויותר מ-600 פצועים.

15:30 – נתניהו ושר החוץ האמריקני בלינקן מקיימים פגישה בהשתתפות שר הביטחון גלנט, בני גנץ וגדי איזנקוט.

15:20 – פיקוד המרכז תוגבר בכוחות לוחמים רבים בכלל הגזרות ועומד כעת על מעל 30 גדודים, עד כה אושרו ותוגברו כ-4,000 נשקים המיועדים למערכי הביטחון ביישובים.

15:15  זק״א: הגופות בבארי וכפר עזה פונו כמעט לגמרי. זק”א מחכה להתקדמות הצבא בפיצוץ ונטרול של חיל ההנדסה בקיבוצים שטרם הגיעו אליהם. כל זה מגיע לאחר שבכפר עזה נמצאו מספר בתים ממולכדים וההבנה שיש סכנה למתנדבים.

15:10 – שר האוצר סמוטריץ’ יביא לאישור הממשלה החלטה להעברה מיידית של מענק אישי של 1,000 שקלים לכל מי שפונה מביתו ועד 5,000 שקלים למשפחה. יותר מ-30 מיליון שקלים יועברו כבר היום לרשויות בעוטף

15:10 – מטחי רקטות לעבר ישובי העוטף: פגיעה ישירה בבית ריק בנתיב העשרה מטיל נ”ט. אין נפגעים.

15:05 – הליך הזיהוי הגופות נמשך: רוב חללי צה”ל יובאו למנוחות עד כניסת השבת. עד כה הגיעו לצה”ל גופות של 854 אזרחים, מתוכם 361 זוהו ו-264 נקברו. מתוך 222 חללי צה”ל 138 נקברו.

14:45 – דובר צה”ל בערבית התייחס באופן חריג לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה: “פגענו בנמלי התעופה בדמשק ובחלב בתגובה לירי הפצמ”רים מסוריה”.

14:30 – בסוריה מדווחים: המסלולים של נמלי התעופה בדמשק ובחלב הושבתו בעקבות התקיפה הישראלית.

14:15 – שר החוץ האמריקני לצד נתניהו בהצהרה לתקשורת: “באתי לכאן גם כיהודי, אני נדהם מהסולידריות. אני רוצה להבהיר – ארה”ב שומרת על הגב של ישראל ותעמוד בהבטחתה להענקת כל הסיוע הנדרש”. הדגיש:  “לישראל יש את הזכות המלאה לדאוג שמה שהיא חוותה לא יחזור על עצמו בשנית. אנחנו חייבים לעמוד יחד מול הרגע הקשה הזה של האנושות. לחמאס לא אכפת מהעתיד של הפלסטינים”.

14:10 – דיווח: ישראל תקפה בנמל התעופה בדמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו.

13:50 – נפילה סמוך לבית שמש במטח שנורה לאזור. אין נפגעים.

13:30 – אחרי שמעבר רפיח הותקף אתמול – משרד החוץ המצרי דורש מישראל להימנע מלתקוף את הצד הפלסטיני של המעבר, לטובת שיקומו. “קוראים למדינות ולגורמים להגיש סיוע הומניטרי לרצועה – דרך נמל התעופה אל-עריש”. מעבר רפיח פתוח אזרחית, אך לא למעבר סחורות.

13:20: משרד הבריאות בעזה מדווח על 1,354 הרוגים ו-6,049 פצועים ברצועה

12:30 – עיריית שדרות מעדכנת: חמישה בני אדם נפצעו מפגיעות רקטות בעיר, בהם פצוע במצב אנוש, שני פצועים במצב קשה, פצוע בינוני ונפגע חרדה. 

12:30 – 2 פועלים תאילנדים שנחשבו נעדרים/חטופים – אותרו בחיים סמוך לנחל עוז אחרי שהתחבאו בשדות מיום שבת.

12:25  בשב”ס יעבירו 161 עצירים פליליים מבית מעצר ‘שקמה’ שבאשקלון למתקן כליאה חלופי, זאת בעקבות ירי הרקטות המסיבי לעיר.

12:21 – שר החוץ האמריקני בלינקן לנתניהו בתחילת פגישתם: “אנחנו כאן, אנחנו לא הולכים לשום מקום”.

12:20 – הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום: ההבנה שלנו היא שעדיין יש דלק בעזה, אבל כנראה רק לכמה שעות.

11:25  – דובר צה”ל: “97 נחטפו לעזה – משפחותיהם עודכנו”

11:20 – דובר צה”ל עדכן בהצהרתו כי עדיין יש היתקלויות בודדות עם מחבלים, והבהיר כי העוטף נחשב לשטח צבאי סגור והם קוראים לאזרחים להישמע להנחיות ולא להתקרב לאזור.

11:15 – לראשונה מאז 1982 – אל על תטוס בשבת כדי להחזיר לוחמים שקיבלו צו 8. מהחברה נמסר: “הטיסות מופעלות במחיר עלות ולא מטרת רווח במימון משותף של אל על וגופים פיננסים גדולים בארה”ב”.

11:15 – דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: “נערכים לשלב הבא של המלחמה, אנחנו מקבלים מידע מודיעיני משמעותי בחקירות המחבלים שבידינו”.

נעשים מאמצים גדולים לאתר ולהגיע לכל מחבל שלקח חלק בטבח: “מפענחים כל סרטון ויחד עם מיטב הגופים מזהים את מבצעי הזוועות, אנחנו מאתרים את המיקום של כל אחד כזה – ונרדוף אחריו בכל מקום בעזה, גם מי שייתן לו מקלט ייפגע. חיסלנו מחבל כזה שתיעד והעלה לרשתות את הזוועות שהוא ביצע – הקרסנו עליו את ביתו”.

11:05 – הרשות השנייה מעדכנת כי במהלך השבת יפעלו תדרי הגל השקט בעידן +, ובתחנות רדיו שונות.

10:50 – עד כה התפנו מהרצועה כ-500 אלף תושבים למקומות מחסה של האו”ם ולבתי ספר.

10:30 – הירי לעוטף לא פוסק: צבע אדום בנחל עוז.

10:25: דיווח: חבר הוועדה הכללית של החזית העממית, עווד א-סולטאן, חוסל הלילה עם כמה מבני משפחתו בתקיפה שבוצעה ברצועת עזה.

10:20 – שר החוץ של ארצות הבית אנתוני בלינקן נחת בישראל.

10:20 – שוב ירי לעוטף: צבע אדום בנחל עוז.

10:10 – הקנצלר הגרמני שולץ לפרלמנט הגרמני: “לישראל יש את הזכות להתגונן מפני מתקפה ברברית, ולהחזיר את הביטחון לתושביה”. עוד אמר שולץ כי השתיקה של הרשות הפלסטינית היא “בושה”. גרמניה הודיעה שעצרה את הסיוע הכלכלי לפלסטינים.

09:36 – שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני ישראל כ”ץ: “סיוע הומניטרי לעזה? אף מתג חשמל לא יורם, שיבר מים לא יפתח ומשאית דלק לא תיכנס עד להשבת החטופים הישראלים הביתה. הומניטרי תמורת הומניטרי. ושאף אחד לא יטיף לנו מוסר”.

09:18 – מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, על התרעת השווא בצפון: “אמרתי ‘לשחרר מהממ”דים’, ובחמ”ל הודיעו לכל הארץ להיכנס. זו הייתה טעות של הבנה של משהו, הפוך ממה שהתכוונתי”.

09:15 – מפקד פיקוד העורף מעריך: חמאס מצמצם את הירי כי הוא מבין שזו מלחמה ארוכה.

08:50 – בהמשך לאזעקות בשרון ובשומרון. מד”א מעדכנים: “כמה צוותים יצאו לסרוק מספר זירות בהם דווח על נפילות, בשלב זה לא ידוע על נפגעים”.

08:40 – מטחים לשרון לאחר לילה ללא שיגורים. אזעקה הופעלה גם באריאל שבשומרון.

08:30 – ישראל במלחמה: לפחות 1,300 נרצחו וכ-3,300 נפצעו – בהם 28 במצב אנוש ו-350 קשה

08:25 – המתיחות בגזרת הצפון: צה”ל פרס כוחות מילואים גדולים ביישובים הסמוכים לגדר הגבול בצפון. הכוחות מבצעים משימות הגנה שונות בישובים הכוללות סיורים, מארבים ופריסת מחסומים, זאת על מנת להבטיח את ביטחונם של התושבים.

07:55 – בתדריך התייחס הגרי גם למחבלי חמאס שמוחזקים בידי ישראל: “נקים מתקן לאחזקת שבויי חמאס באחריות הצבא, כרגע הם בחקירות. לפי הבנתנו יש כ-1,000 גופות של מחבלים בשטחנו”.

07:50 – על מצב החטופים שמוחזקים בשבי חמאס: “הודענו ל-81 משפחות שיקירהן נמצאים בשבי חמאס. אנחנו מודעים למצב המשפחות שמחכות להודעה, אבל חייבים לאמת ולוודא במאת האחוזים גם אם לוקח יותר זמן”.

07:50 –  על התקדמות תקיפות צה”ל: חיסלנו מחבלים שהופיעו בסרטוני הזוועה ברשת.

07:50 – מספר החיילים והחיילות שנפלו מאז תחילת המלחמה עומד על 220.

07:50 – דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי, עדכן הבוקר בתדרוך כי בלילה שלפני מתקפת הפתע של חמאס התקבלו סימנים מודיעיניים ראשונים, אולם בצה”ל לא הבינו שמדובר בהכנות למתקפה בסדר הגודל שהייתה. תא”ל הגרי לא הרחיב באשר לאותם סימנים מודיעיניים שהתקבלו ובצה”ל מדגישים שבכוונתם לתחקר זאת לצד “תפיסת ההגנה שלנו בגדר” ומבטיחים “תשובות לציבור”.

אמש דווח כי התקבלו אינדיקציות לפעילות של חמאס על הגדר, אך כוחות הביטחון החליטו להמשיך בהערכת מצב בבוקר.

07:35 – מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו הלילה גל תקיפות מסיביות ברצועת עזה של מפקדות חמאס, תוך התמקדות בפעילים של יחידת הקומנדו של הארגון – נח’בה. בכיר בכוח הימי של חמאס, מוחמד אבו שאמלה – חוסל. דובר צה”ל: “תקפנו עשרות רבות של מטרות: אתרים שאיחסנו אמל”ח, תשתיות ומנהרות פנימיות”.

07:05 – בבית החולים סורוקה, אליו פונו מאות פצועים מאז תחילת המלחמה ביום שבת, מאושפזים נכון לעכשיו 62 פצועים במחלקות השונות, בהם 18 במצב קשה.

06:35 – על פי מקורות פלסטיניים, כוחות צה”ל עצרו 5 פעילי חמאס בג’נין במהלך הפעילות.

06:00 – דובר צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של 31 חללי צה”ל נוספים, שהודעה נמסרה למשפחותיהם

05:20 – האו״ם: מתחילת המלחמה יותר מ-338,000 מתושבי הרצועה נטשו את ביתם.

04:00 – משרד הבריאות בעזה: 1,200 נהרגו ו-5,600 נפצעו ברצועה מתחילת המלחמה.

03:30 – מזכ”ל האום אנטוניו גוטרש קורא לספק סיוע הומניטרי לעזה: “יש להכניס אספקה חיונית מצילת חיים – לרבות דלק, מזון ומים לרצועה – במהירות וללא הפרעה”.

02:50 –  צה”ל ממשיך לתקוף בעזה: משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על 51 הרוגים בשעות האחרונות בשכונות בצפון הרצועה דוגמת תל אל-הווא וא-זייתון.

02:40 – דיווחים באל-ג’זירה: 33 הרוגים בתקיפות צה”ל בשעתיים האחרונות. חיל האוויר תקף בבית-לאהיה וג׳אבליה.

01:30 – חבר הלשכה המדינית של חמאס מוחמד נזאל לאל-ג’זירה: “חמאס נמנע מלהשתתף ביותר מסבב לחימה אחד (-“מגן וחץ” ו”עלות השחר”) באופן ישיר, כדי לשמור את התחמושת ואת היכולות שלו למערכה הזו. אנחנו מתכננים אותה כבר כמה שנים”.

01:20 – 2 חשודים מעזה נתפסו באזור שדה תימן בידי כוח צה”ל.

01:06 – דובר צה”ל בערבית סא”ל אביחי אדרעי על התעמולה של חמאס באל-ג’זירה: “אחרי שכל העולם ראה את פניו המכוערות של הארגון הברברי שהוציא להורג מאות ילדים ונשים חפים מפשע בטבח נורא, חמאס מפרסם סרטון תעמולה בשופרות שלו. הוא גרוע יותר מדאעש ונמשיך להכות בו בעוצמה, מבלי לעצור”.

00:55 – דיווחים פלסטיניים: תקיפה ישראלית בצפון מערב הרצועה

00:50 – יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להגיע היום לירדן, שם יפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני ועם שר החוץ האמריקני בלינקן – בעקבות המצב ברצועת עזה.

00:45 – ביידן שוחח עם נשיא איחוד האמירויות ולחץ עליו לגנות את חמאס.

00:35 –  משרד הבריאות בעזה: שירותי הרפואה בשלב חמור, תרופות ואמצעים רפואיים אחרים על סף סיום.

00:40 – ארה”ב העלתה את רמת אזהרת המסע לישראל לרמה 3; אזהרת המסע לעזה נשארת על 4.

00:10 – קנצלר גרמניה אולף שולץ בערוץ הציבורי הגרמני ARD: “אני מבקש את סיוע הציבור בהבטחת ביטחונם של אזרחים יהודים בגרמניה ושתעמדו לצדם בסולידריות״. הדברים נאמרים כשברקע קריאות של חמאס למהומות עולמיות ביום שישי הקרוב.

00:01 – משרד הבריאות מעדכן: 443 פצועים מאושפזים בבתי החולים – 105 מהם במצב קשה. המשמעות: היום התווספו עוד 76 פצועים.

00:01 – נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן  המשיך לגבות את ישראל גם היום: “התקפה זו היתה מערכה של אכזריות טהורה נגד היהודים. היום שבת – הקטלני ביותר מאז השואה. הנס ששמו ישראל הוא ישראל עצמה. אם לא תהיה ישראל – אף יהודי בעולם לא יהיה בטוח. נחזיר את האנשים (-החטופים) חזרה הביתה ונוכל לשנות את פני המזרח התיכון”.

בפגישה עם ראשי הארגונים היהודים אמר ביידן: “אבא שלי לימד אותי באחד מרגעי השפל האנושיים שלעמוד בצד ולא לנקוף אצבע – זו שותפות לפשע. שתיקה היא הסכמה. אמריקנים לא יכולים לשתוק”.

בנאום שב והזהיר את איראן לבל תעז לנצל את המצב – ולתקוף את ישראל. “הבהרנו להם שיזהרו”. הוא סיפר: “דיברתי עם נתניהו, אנחנו שולחים עוד סיוע צבאי, עוד תחמושת, עוד מיירטים”.

על החטופים אמר: “אנו עובדים על כל אספקט של החטופים. איני יכול להגיד מה אנו עושים אבל אנו עושים הרבה. לא איבדתי תקווה שנחזירם. קשה שלא להיכנס לפרטים”.

על התיעודים המזעזעים מהיישובים בעוטף עזה, בהם נרצחו גברים נשים וטף ללא רחמים אמר ביידן: “לא חשבתי שאי פעם אראה תמונות כאלה, ילדים שראשם נערף על ידי מחבלי חמאס”.

עם זאת, לאחר נאום התמיכה חסר התקדים שלו אתמול, ביידן צינן במעט: “אני מכיר את ביבי 40 שנה. אמרתי לו שחשוב שישראל, עם כל הכעס והתסכול, תפעל בעזה לפי כללי המלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות