נתניהו בהצהרה עם גנץ וגלנט: “נרסק ונחסל את חמאס” • צפו

לאחר שסיכמו על הקמת ממשלת חירום: נתניהו, גנץ וגלנט בהצהרה משותפת • גלנט: "מעשים ברבריים שהעם היהודי לא חווה מאז 1945. נמחה את הדבר שנקרא חמאס" • גנץ: "אויב אכזר שצריך להכחיד בכל האמצעים וללא כל עכבות" • ליברמן: לממשלה יש 100% גיבוי גם ללא שום תמורה
חרדים 10
כ"ז תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 22:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסרו הערב (רביעי) הצהרות – לאחר הקמת ממשלת החירום שתנהל את המלחמה עם חמאס.

נתניהו פתח: “עם ישראל מאוחד והיום גם ההנהגה שלו מאוחדת, שמנו בצד כל שיקול אחר כי גורל המדינה שלנו מוטל על הכף. נעבוד יחד שכם אל שכם למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל.

“ראינו את חיות הטרף, הברברים איתם אנחנו נלחמים. ראינו ילדים וילדות כפותים שנורו בראשם, אנשים ונשים שנשרפו בעודם חיים, צעירות שנאנסו ונטבחו, לוחמים שראשיהם נכרתו. במקום אחד הם הכניסו אנשים והביאו גלגלי ספייר מסביב כדי שיהיה חומר דליקה ושרפו אותם חיים.

“מה גדולה הזוועה. מה גדול הכאב.

“כגודל הזוועה גודל הגבורה. אנחנו נלחמים בכל העוצמה בכל החזיתות, עברנו להתקפה. כל איש חמאס הוא בן מוות. חמאס זה דאע”ש ונרסק ונחסל אותו כפי שהעולם ריסק וחיסל את דאע”ש.

“אני מבקש לחזק את הלוחמים, את אנשי כוחות הביטחון וההצלה שפועלים בכל הגזרות מסביב לשעון. עם ישראל כולו עומד מאחוריכם. אני אומר לכם אזרחי ישראל, ואני אומר כאן לחבריי, אני אומר לכולכם את דברי הנביאי ישעיהו: ׳איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק׳. עם ישראל חי – ויחד ננצח”.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: “בשבת נפתחה עלינו התקפה רצחנית, חמורה מכל התקפת טרור אחרת שהייתה אי פעם בעולם. אלפי מחבלים הסתערו מתוך מטרה להרוס, לרצוח, לבזוז ולשחוט. אני משרת את מדינת ישראל כחייל וכלוחם 47 שנים, ראיתי הרבה אירועים קשים, אירוע כזה לא ראיתי. ראש הממשלה תיאר, אני מוסיף, ילדים שנכתפו זה אל זה ונרצחו, אנשים שנשרפו, מעשים ברברים שהעם היהודים לא חווה מאז 1945. הדברים האלה נבלמו רק מדבר אחד – גבורתם של הלוחמים.

“ראיתי את אנשי הימ”מ יחד עם משטרת ישראל ואנשי השב”כ מסתערים, מאבדים חברים ומחלצים בני ערובה. ראיתי מג”דית שנגמר לה התחמושת, זוחלת אל גופה של מחבל, לוקחת רימון, זורקת אותו לחדר האחר ומחסלת את המחבל שנמצא באופקים.

“אני אומר מכאן לכולם – אנחנו נמחה את הדבר הזה שנקרא חמאס-דאעש עזה, נמחה אותו מעל האדמה. הדבר הזה לא ימשיך להתקיים. לא יהיה מצב שירצחו ילדים ישראלים ואנחנו נעבור לסדר היום, נמחה את התופעה הזאת.

“אני רוצה לשלוח חיזוק לאזרחי ישראל, אני יודע שזו שעה קשה, ולהודות ולתמוך בלוחמי צה”ל, שוטרי משטרת ישראל ובמפקדים שעושים מלאכת קודש בכל המקומות”.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ הצהיר: “ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר, אלו ימים גורליים, החברים שלה, המשפחות שלה נרצחו ונחטפו בידי אויב אכזר, אויב שצריך להכחיד אותו בכל האמצעים וללא כל עכבות.

“העמידה שלנו כאן שכם אל שכם כמסר ברור לאויבנו, וחשוב מכך מסר לכל אזרחי ישראל – כולנו יחד כולנו מתגייסים כולנו מגויסים.

“השותפות שלנו היא לא פוליטית, היא שותפות גורל. כל אזרחי ישראל שותפי גורל, ויחד נעצב את גורלנו ואת המציאות. בעת הזו, כולנו חיילים של מדינת ישראל. זה הזמן להתכנס יחד ולנצח.

“אני פונה לכל אזרחית ואזרח בבית שחוששים, ומפחדים, שאיבדו את תחושת הביטחון ואני אומר לכם שאני מבין את החשש. אני מבין את הכאב. ואין לי מילים לנחם. אבל אסור לטעות, מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור”.

הוא  הדגיש: “זה לא הזמן לשאלות קשות – זה הזמן לתשובות מוחצות בשדה הקרב. אני מבקש לפנות לכל אזרחי ישראל ולומר להם – האויב יושמד, הביטחון יוחזר, שדות הקטל שבהם נפלו הגיבורים שלנו יבנו ומדינת ישראל כולה תשוב לשגשג – ותתחזק.

“לממשלה ולכוחות הביטחון יש גיבוי רחב וחשוב גם ממפלגות האופוזיציה שאני מקווה שחלקן יצטרפו אלינו בימים הקרובים”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מברך על ממשלת החירום בעקבות המתקפה הרצחנית של החמאס.

“אני מברך על הודעת ראש הממשלה ושר הביטחון, אנו נתמוך בכל פעולה שתוביל לחיסול החמאס. לממשלה יש 100% גיבוי מצד סיעת ישראל ביתנו גם ללא שום תמורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות