“משהו קורה סביב הגדר”: המידע המודיעיני לפני המתקפה של חמאס

שעות לפני מתקפת הפתע של חמאס הגיע מידע מודיעיני לצה"ל בלילה התקיימו התייעצויות בין בכירים בצה"ל • גורמי צבא: "כל מה שקרה באותו הבוקר יוצג לציבור, עסוקים כעת בלחימה"
חרדים 10
כ"ז תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 21:38

חמישה ימים אחרי: שעות לפני המתקפה הרצחנית של חמאס בעוטף עזה הגיע מידע מודיעני לצה”ל, שלפיו “משהו קורה סביב הגדר”. כך דווח בחדשות 13.

על פי הדיווח, בשעות הלילה לפני המתקפה התקיימו התייעצויות בין בכירים בצה”ל שהחליטו להמתין לבוקר.

גורמי צבא אמרו: “כל מה שקרה באותו הבוקר יוצג לציבור, אנחנו עסוקים בלחימה”.

מלשכתו של שר הביטחון יואב גלנט נמסר: “שר הביטחון לא היה מודע למידע שכזה”.

מדובר צה”ל לא נמסרה תגובה.

בכאן חדשות דווח כי במהלך הלילה זוהתה פעילות טקטית חריגה ברצועת עזה, בעקבותיה התקיימה הערכת מצב פנימית בתוך הצבא. בסופה של הערכת המצב, המידע פורש כתרגיל של חמאס או של הג’יהאד האיסלאמי.

כמה ימים לפני המתקפה התרחשו תרגילים של הגי’אהד האיסלמי בשעות הבוקר מוקדמות, בקרבת הגבול. תרגיל שכלל גם ירי רקטות וגם תרחיש של חדירה לשטח לישראל. המידע נקלט והוגדר כפעילות טקטית חריגה בשטח. ההבנה או הפרשנות שניתנה היא – תרגיל.

דובר צה”ל סירב להתייחס לאירוע.

בחדשות 12 דווח כי המצרים הזהירו מפני מתקפה של חמאס, ובישראל השיבו להם: אנחנו מכירים את המידע, אתם טועים בפרשנות.

מוקדם יותר אמר יו”ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני, מייקל מקאול, כי מצרים הזהירה את ישראל על פוטנציאל ל”אלימות” שלושה ימים לפני מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ביום שבת האחרון.

“אנחנו יודעים שמצרים הזהירה את הישראלים שלושה ימים לפני שאירוע כזה עלול לקרות”, אמר מקאול לכתבים לאחר קיום תדרוך מודיעיני סגור בבית הנבחרים שנערך בעקבות המתקפה.

הוא  הוסיף:  “אני לא רוצה להיכנס יותר מדי לפרטים מסווגים, אבל ניתנה אזהרה”, הוא הדגיש כי “אני חושב שהשאלה הייתה באיזו רמה”.

בנוסף, מקאול אמר כי ייתכן שהמתקפה תוכננה כבר לפני שנה: “אנחנו לא לגמרי בטוחים איך פספסנו את זה. אנחנו לא לגמרי בטוחים איך ישראל פספסה את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות