המשטרה על הליך הזיהוי: גופות חוללו – “אכזריות שלא נראתה”

כ-800 גופות הגיעו לזיהוי במחנה שורה סמוך לרמלה: "בוגרי האינתיפאדה ואסון ורסאי לא זוכרים כאלה מראות. כמות השנאה וההתאכזרות לא נראו בישראל" • כך מתבצע הליך הזיהוי
חיים טוויל
כ"ו תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 20:00

בתדריך לכלי התקשורת שנערך היום (רביעי) במחנה שורה שבו מתבצע הליך זיהוי הגופות, חשף גורם במשטרה כי חלק מקורבנות הטבח שביצעו המפלצות מהחמאס בעוטף עזה חוללו בצורה קשה.

“בוגרי האינתיפאדה ואסון ורסאי לא זוכרים כאלה מראות, כמות השנאה וההתאכזרות לא נראו בישראל”, נאמר בתדריך שבו נמסרו גם תיאורים קשים במיוחד של שריפה ואונס.

כ-800 גופות של אזרחים הגיעו עד כה למקום. כל שוטרי הזיהוי הפלילי עובדים על זיהוי הקורבנות, יחד עם סיוע של מכונים פרטיים שעומדים בסטנדרט הזיהוי של המשטרה.

במשרד המשפטים אישרו כבר בשבת שימוש במאגר הביומטרי של המשטרה. נעשה שימוש גם במאגרים הביומטריים השונים שקיימים במדינה.

תת ניצב עליזה רזיאל הסבירה את ההליך המורכב הנדרש לצורך זיהוי מדעי:

– משטרת ישראל יחד עם צה”ל, משרד הפנים ושאר השותפים, פתחו מרכז לזיהוי חללים ויש מאות גופות לטפל בהן.

– הטיפול מתחיל מהזירות בהן אותרו החללים והועברו לתחנת ריכוז החללים.

– בתחנת ריכוז החללים, אנו מתעדים, מצלמים את החללים, כולל סימנים ייחודיים על גופם, בוחנים את מצב הגופה, נוטלים טביעות אצבעות, דוגמים ד.נ.א, וסורקים לסת ושיניים.

– כל נתוני הזיהוי הללו, מופקים, מעובדים ומושווים בכל מאגרי המידע האפשריים העומדים לרשותנו, לצורך מציאת התאמה.

– כ-40 נהגים משנעים את טביעות האצבע וסימני הזיהוי למאגרים הביומטריים השונים במדינה. חלק מהסיבות לעיכוב בזיהוי הוא חוסר סנכרון בין המאגרים כמו גם מצבן של חלק מהגופות. כשנמצאת התאמה של גופה, מועבר המידע למשפחה על ידי הגורמים המוסמכים –  היא מועברת לצורך קבורה.

– חוקרי משטרת ישראל והזיהוי הפלילי נמצאים בתחנה לריכוז חללים אך ורק למען ביצוע הליך זיהוי והטיפול בגופות החללים.

מתחילת המלחמה מניין הנרצחים בישראל עומד על כ-1,200, יותר מ-3,000 בני אדם נפצעו. ממונה השבויים והנעדרים עדכן ש-81 משפחות של חטופים עודכנו. כלי תקשורת הורשו אתמול לראשונה להיכנס לכפר עזה, שם נחשפו המראות הקשים מהטבח האכזרי שביצעו מחבלי חמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות