נתניהו וגנץ הכריזו על ממשלת חירום לאומית: זו חלוקת התפקידים

הקבינט המצומצם יכלול את נתניהו, גלנט וגנץ - איזנקוט ודרמר ישמשו כמשקיפים • ח"כי מהמחנה הממלכתי יושבעו לשרים בלי תיק • המחנה הממלכתי ישביע בסך הכל חמישה שרים מטעמו בממשלת החירום • ישמר מקום בקבינט ניהול המלחמה ליו"ר האופוזיציה - אם יצטרף
אריה ריבקינד
כ"ו תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 16:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם היום (רביעי) עם יו”ר המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ על הקמת ממשלת חירום – על רקע “מלחמת חרבות ברזל”.

לפי המתווה שהוסכם, “קבינט המלחמה” המצומצם יכלול את נתניהו, גלנט וגנץ, בעוד רון דרמר וגדי איזנקוט ישמשו כמשקיפים. לצורך המהלך – גנץ, איזנקוט וסער יושבעו לשרים בלי תיק.

למרות “קבינט ניהול המלחמה” ההחלטות הסופיות ישארו בידי הקבינט

עוד הוסכם כי למחנה הממלכתי יהיו בסך הכל חמישה שרים בממשלת החירום – גנץ, איזנקוט, וסער.  השרים הנוספים בקבינט המדיני-ביטחוני מטעם המחנה הממלכתי יהיו ח״כ חילי טרופר וח״כ יפעת שאשא ביטון כמשקיפה.

ישיבת הממשלה הוקדמה לשעה 17:00.

עיקרי ההסכמות:

1. יוקם “קבינט ניהול מלחמה” עם שלושה חברים: ראש הממשלה, שר הביטחון ויו”ר המחנה הממלכתי. בנוסף, יכהנו גדי איזנקוט והשר רון דרמר כמשקיפים בקבינט ניהול המלחמה.

2. מטעם המחנה הממלכתי יתווספו בסך הכל חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני (כשאחד מהם כמשקיף): בני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט ושני שרים נוספים. זאת למשך תקופת המלחמה.

3. ישמר מקום בקבינט ניהול המלחמה ליו”ר האופוזיציה במידה ויצטרף.

4. במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה. כלל המינויים הבכירים יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה.

על פי הערכות במהלך הערב צפוי נאום לאומה של נתניהו וגנץ. עוד לפני כן תתקיים ישיבת הקבינט המורחב שיסמיך את פעילות ‘קבינט המלחמה’.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: “ברגעים אלה התקבל ממזכירות הממשלה הסכם לצירוף שרים לממשלה. ממשלת אחדות בשעת החירום הזו היא מחויבת המציאות. ההסכם הונח זה עתה על שולחן הכנסת ומופץ ברגעים אלו לחברי הכנסת.

“על פי חוק רה”מ מחויב להודיע על הכרזת מלחמה במליאת הכנסת, וכך אבקש ממנו לעשות. בתום דבריו יישא דברים גם ראש האופוזיציה. בעת הקשה הזאת, אני מבקש יחד עם כל עם ישראל להשתתף בצערן של המשפחות הרבות רבות שאיבדו את היקרים להן, את חלקן ביקרתי אתמול ואת חלקן אבקר מיד לאחר הדברים האלה.

“אני מבקש לחזק את ידי חיילי צה”ל, שוטרי משטרת ישראל וכוחות הביטחון הנלחמים את מלחמת בני האור בבני החושך, מלחמת חפצי החיים בבני המוות צמאי הדם. המלחמה הזאת נכפתה על עם ישראל – ועם ישראל – ינצח בה״.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיב: “חתימת ההסכם בין ראש הממשלה נתניהו ויו”ר המחנה הממלכתי גנץ להקמת ממשלת החירום הוא המעשה ההכרחי והנכון. מכאן – פועלים ביחד”.

שר הכלכלה ניר ברקת: “יש ממשלת אחדות למדינת ישראל. בשעה כזו עלינו להתאחד, לתת גב לחיילי צה”ל ולפעול כאיש אחד עד לניצחון מוחלט של מדינת ישראל על האויב. בעזרת השם, ביחד ננצח”.

ח”כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי הגיב: “ממשלת חירום מאוחדת זה מה שנדרש כעת כדי להוביל לניצחון במלחמה. בעזרת ה’ נעשה ונצליח”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: “ברוך ה׳ יש ממשלת אחדות למדינת ישראל. ‏ועכשיו, כולנו יחד לניצחון במלחמה והשמדתם המוחלטת של החמאס והג׳יאהד בעזה. ‏זה מה שעם ישראל ציפה מאיתנו כי רק ביחד ננצח. בעזרת השם”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר כעת: ״כל דבר פחות מחיסול מוחלט של החמאס – ולא ניתן לחסל את חמאס ללא כניסה קרקעית לעיר עזה ובעיקר השמדת עזה תחתית, לא יביא את התוצאה הרצויה.

ב-22 לאוגוסט 2005, עם פינוי היישוב האחרון נצרים, ישראל השלימה את מהלך ההתנתקות. חודש לאחר מכן ב-23 לספטמבר, התחיל המבצע הראשון בעזה בשם “הגשם הראשון”, מאז ועד מאי 2023 ערכנו סה”כ 15 מבצעים , כאשר האחרון מול הג׳יהאד האסלאמי נקרא “מגן וחץ”.

בנוסף, כמו שגולדה מאיר ז״ל לאחר רצח הספורטאים במינכן קיבלה החלטה נחושה לסגור חשבון עם כל מי שהיה מעורב בטבח הנוראי אז, גם היום חייבת להיות החלטה ברורה וחד משמעית על חיסול חמאס בדגש על כל ראשי החמאס בעזה ובחו”ל.

מעבר לכך, חייבים כבר עכשיו להודיע שגם אחרי תום הלחימה לא יהיה יותר כסף קטארי והמעברים כרם שלום וארז לא יפתחו לצמיתות. כל דבר אחר אומר פשוטו כמשמעו,מה שהיה זה מה שיהיה, וגם אחרי המלחמה הנוכחית נצטרך בעוד כמה שנים שוב לחזור לעוד מבצע ועוד פעם להטרדות בעוטף עזה, פרובוקציות והתעצמות בלתי פוסקת של צבא הטרור יום יום, וכמובן המשך הסתה פרועה ברשתות החברתיות וקריאות להשמיד את מדינת ישראל.״

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות