בגלל המלחמה: הבחירות לרשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים

משרד הפנים פרסם תזכיר חוק לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות בשלושה חודשים • אחד מראשי הערים לשר הפנים: "אנחנו קוברים את ילדינו, הדמוקרטיה יכולה לחכות כמה חודשים"
חרדים 10
כ"ו תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 12:03

הבחירות המוניציפליות, שהיו אמורות להיערך ב-31 באוקטובר, יידחו בכשלושה חודשים בעקבות “מלחמת חרבות ברזל”.

בעקבות מבצע חרבות הברזל והמצב הביטחוני, ולאחר הנחיית שר הפנים משה ארבל, פרסם היום (רביעי) משרד הפנים תזכיר חוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות שאמורות להתקיים ב-31.10.2023 בשלושה חודשים.

“על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל, והקשיים בקיום מערכת בחירות במהלך התקופה האמורה, מוצע לדחות את מועד הבחירות בכשלושה חודשים.

“עוד מוצע להבהיר ולקבוע כי פעולות שכבר בוצעו כדין ובמועד לפי המועד המקורי ימשיכו לעמוד בתוקפן”.

מוקדם יותר היום דיווח ב’וואלה’, כי בעקבות מצב המלחמה ופניות של נבחרי ציבור רבים למשרד הפנים לדחות את הבחירות, צפוי שר הפנים משה ארבל להודיע על דחיית הבחירות לחודש ינואר, בעוד שלושה חודשים.

אחד מראשי הערים פנה אל השר: “אנחנו קוברים את ילדנו, הדמוקרטיה יכולה לחכות כמה חודשים”.

רן קוניק, ראש העיר גבעתיים, אמר: “עושה רושם שאין ברירה לדחות את הבחירות ואני מניח שזה מה שיקרה, ישראל במלחמה ועוד כזו שלא ידעה עשרות שנים. אין אפשרות כרגע לעסוק בבחירות מקומיות, ולא יקרה כלום אם יידחו בחודש”.

בהודעה שפרסמה ועדת הבחירות נמסר אתמול: “נכון לעכשיו לא התקבלה כל החלטה על דחיית הבחירות, וההכנות התפעוליות נמשכות כסדרן על פי תוכניות הגיבוי שמשרד הפנים הכין מראש גם לתרחיש מלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות