מפקד מחלקה: “פעם ראשונה שאני נתקל במחבלים דרך הטלפון”

סגן ניב מויאל, מ"מ בפלוגת וולקן בגדוד 77 בן 22 ממרום גולן, תפס יחד עם מחלקתו קו בדיוק בגזרת עזה כשפרצה המלחמה • בשיחה ב-103fm, סיפר: נחילים של אנשים רצים לתוך שטח מדינת ישראל והם פשוט יורים. פשוט יורים. הורגים מחבלים"
חרדים 10
כ"ו תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 10:58

מבצע חרבות ברזל: סגן ניב מויאל, מ”מ בפלוגת וולקן בגדוד 77, בן 22 ממרום גולן, תפס יחד עם מחלקתו קו בגזרת עזה כשפרצה המלחמה – והיה בין הראשונים להגיב, כשהוקפץ מהבית  ומאז הוא נמצא בגזרה.

בשיחה היום (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב־103fm, סיפר: “אנחנו פלוגת טנקים, הפלוגה שלי תופסת מזה כחודשיים וחצי את קו עזה. אנחנו בחטיבה הדרומית, החטיבה השנייה בחטיבה הצפונית, ואני ספציפית ישבתי בכרם שלום. אנחנו הראשונים שנתקלנו עם כל האירוע.

“הייתי בבית, הייתי המ”מ היחיד בפלוגה שיצא באותה שבת. בשעה עשרה לשבע בבוקר הסמ”פ שלי מתקשר אליי ומתחילים להתגלגל. באותה השנייה עולה הביתה, מתארגן, מנסים רגע להבין, לארגן את הפלוגה, את מי שנשאר.

“אני גר במרום גולן, מתחילים לרכז את הפלוגה, החיילים, כי אי אפשר להגיע לגזרה. פעם ראשונה שאני נתקל במחבלים דרך הטלפון, מנסה לנהל את הכוחות והסמל שלי שסגר את השבת והצוות שלו. מדבר איתם דרך הטלפון, נותן פקודות, ואם זה החבר’ה מסיירת נח”ל שהיו איתי במוצב, מנסה להבין תמונת מצב ולראות רגע איך אנחנו מנסים לסיים את האירוע שקורה שם כמה שיותר מהר.

“לשמוע דברים כאלה דרך הטלפון, אני לא אפרט פה, אבל זה לא דבר נורמלי כל כך”, אמר בכאב. “אני מגיע למוצב יפתח בשבת בערב ומשם מה שצריך. אני לא יכול להגיע לגזרה, לטנקים של הפלוגה שלי, אז עושים מה שצריך, בין אם זה להגן על המוצב ובין אם זה לצאת למבצעים לוגיסטיים של תדלוקים ולהביא איזה טנק שנתקע”.

על התקלויות עם המחבלים שפרצו את גדר ההפרדה ופשטו על יישובי הדרום – שיחזר: “בגלל שהגעתי מאוחר ונכנסתי ללחימה רק שלשום בערב אז לא יצא לי להתקל כל כך עם מחבלים, כן הורדנו עמדות. אבל הסמל שלי, איך שהתחיל ירי של פצמ”רים הם ישר קפצו לגדר, ומשם הם אומרים ‘כאוס מוחלט’. נחילים של אנשים רצים לתוך שטח מדינת ישראל והם פשוט יורים. פשוט יורים. הורגים מחבלים ואם זה אחרי זה להגיע לבסיס כרם שלום ולסרוק שם”.

“הפתעה מוחלטת. היינו אחרי תקופה של הפרות סדר על הגדר, מה שהיה בחגים, וזה נגמר. אמרתי לעצמי ‘זהו, כבר לא נחווה לחימה בעזה’. זה תחושה כוללת שהייתה, שאנחנו לא הולכים עכשיו לאיזו לחימה. הפלוגה פה הגנה על הגדוד, על הגזרה, על החטיבה הדרומית בצורה מדהימה. הם חטפו פגיעות, איבדנו חברים טובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות