1200 נרצחים ונופלים הי”ד • “תכננו לא פיגוע ונסיגה אלא כיבוש”

3007 בני אדם נפצעו - מאות מהם במצב קשה • עד כה שוגרו כ-5,000 רקטות • דובר צה"ל: "ספרנו 1,000 גופות מחבלים בתוך העוטף, יש עוד מאות גופות על הגדר - זה מעיד על גודל ההתקפה. היה להם אמצעי לחימה לטובת כיבוש, ולא לפשיטה" • צה"ל תקף עד כה 2,329 מטרות בעזה
חיים טוויל
כ"ו תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 09:53

מלחמת חרבות ברזל: לפחות 1200 ישראלים נרצחו ו- 3007  נפצעו – מאות מהם במצב קשה, במתקפה משולבת שפתח חמאס בשעה 06:30 בבוקר חג שמחת תורה.

מאות מחבלים בטנדרים, אופנועים, ברגל, בסירות, ובמצנחי רחיפה חדרו לשטח ישראל לכל אורך גדר הגבול שברצועה. עשרות אזרחים וחיילים ישראלים נפלו בשבי חמאס ומוחזקים בעזה.

יישובים שלמים בעוטף עזה ובסיסי צה”ל נפלו לידי המחבלים שעברו מבית לבית, רצחו, השחיתו והציתו את המבנים. צה”ל גייס עשרות אלפי חיילי מילואים ותוקף ברצועה משעות הבוקר.

דובר צה”ל עדכן הבוקר (רביעי) כי יותר מ-1,200 בני אדם נרצחו ונפלו בקרב מאז שפרצה המלחמה. לדבריו, ארגון הטרור חמאס שיגר לעבר ישראל כ-5,000 רקטות, ובתגובה צה”ל תקף עד כה 2,687 מטרות בעזה.

“עד כה שוגרו כ-5,000 רקטות לישראל. ביומיים האחרונים לא היו חדירות של מחבלים מהרצועה. ספרנו 1,000 גופות של מחבלים בתוך העוטף, יש עוד מאות גופות על הגדר – זה מעיד על גודל ההתקפה. היה להם אמצעי לחימה לטובת כיבוש, ולא לפשיטה. הם תכננו לא פיגוע ונסיגה אלא כיבוש.

“בעזה נתקוף בכל מקום שבו נמצאים בכירי חמאס, וגם הלילה תקפנו בכירים. אנו תוקפים במרחבים עם מאות חימושים על כל המודיעין שיש לנו, גל אחר גל.

“ביממה האחרונה היו היתקלויות עם 18 מחבלים בעוטף עזה ואשקלון. השלמת פינוי ישובים בעוטף הושלמה, יש כמה תושבים שבחרו להישאר בבתיהם. אנחנו נגביר את התקיפות ונערכים לשלבים הבאים במלחמה”.

הוא ציין כי כוחות הצבא ממשיכים לטהר את עוטף עזה ממחבלים. “לא חצו את הגדר ביומיים האחרונים, והמשכנו להרוג כאלו שניסו. אנו מטפלים בשיקום הגדר והתשתיות שנפגעו”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות