כשהרבי מצאנז זצ”ל חזה לפני כ-50 שנה: ‘רשעים גדולים יותר מהיטלר’

האדמו"ר מצאנז סיפר כי אביו בעל 'השפע חיים' זצ"ל, כבר צפה לפני כחמישים שנה • "עיקר שנאתם של רשעים אלו היא לדת ישראל, לכן הם קובעים את כל הגירושים וההריגות דווקא על ימים טובים. פעם בראש השנה, פעם בשמחת תורה" • השיחה המלאה בפנים
יוסף גרינבוים
כ"ו תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 00:31

ביום שני סיפר האדמו”ר מצאנז, בשיחה בה התייחס למלחמה והשפלות והאכזריות של מחבלי החמאס, כי אביו בעל ‘השפע חיים’ מצאנז זצ”ל כבר צפה וחזה –  ואמר את הדברים לפני כחמישים שנה.

לאלו דברים התכוון האדמו”ר? אחד החסידים ציטט מ’שיעור חומש-רש”י’ שמסר האדמו”ר מצאנז בפרשת אחרי קדושים, שנת תשל”ה:

“מלפני זמן רב כבר אמרתי מדעתא דנפשאי, והנאני הדבר שלאחר מכן הגיד לי איש אחד שהיה מקורב ביותר אל הרה”ק רבי אהרן מבעלזא זי”ע שבעצמו שמע מפה קדשו שגם הוא אמר כדברים האלה, שהישמעאלים והמצרים הם רשעים גדולים יותר מהיטלר ימ”ש. כשאמרתי דברים אלו מלפני כעשרים שנה, היו כאלה שהתווכחו עמי על כך, אולם כאמור גם הרה”ק מבעלזא אמר כן.

“כי על פי פנימיות התורה, בני ישמעאל המה מקליפת חמור, שטומאתה גדולה יותר מקליפת כלב (ראה זוה”ק שמות ח”ב סה, א)”.

האדמו”ר הוסיף ואמר: “המופתי ימ”ש הוא אשר נתן עצה להיטלר ימ”ש איך להשמיד את בני ישראל בתאי הגזים, כפי שכבר העדתי, שבהיותנו במחנה פעלדאפינג מיד אחר שהשתחררנו מעול הנאצים ימ”ש, שיכנו אותנו במחנה שהיה שייך מלפנים ל’היטלר יונגד’, וראיתי כתוב שם על כל הארונות שהיו בתוך הצריפים האלה אותיות ושמות בלשון ערבית, כי שם התגוררו הערבים אשר הם לימדו את הנאצים את המלאכה איך להרוג את בני ישראל, והם אלו אשר האיצו בהם להשמיד ח”ו את בני ישראל, וכן גם היום הנאצים שנמלטו על נפשם מתגוררים במדינות ערב”.

האדמו”ר המשיך: “עיקר שנאתם של רשעים אלו היא לדת ישראל, כפי שגם אותו רשע ימ”ש הייתה עיקר שנאתו אל דת ישראל, אשר על כן היו הרשעים קובעים את כל הגירושים וההריגות והצרות דווקא על ימים טובים. פעם בראש השנה, פעם בשמחת תורה, ופעם בפורים וכיו”ב, בכל יום טוב הייתה עת צרה וראו בעליל שהטומאה מחפשת לעצמה דווקא ימים טובים להרע לישראל, כי עיקר שנאתם היא לדת משה.

“מלחמה זו היא מלחמת החושך והאור, שהטומאה אינה יכולה לסבול את הקדושה, ועניין זה החל מאז שהתקנא הנחש באדם הראשון, ועדיין לא נפסק עד היום, אלא אדרבה ככל שקרבים ובאים ימות המשיח שנאת הסיטרא אחרא גדלה והולכת, אשר על כן האדם החס על נפשו ואינו חפץ לצאת ח”ו לתרבות רעה עליו להיזהר לעת כזאת ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות