“חמאס מתקשה כבר כעת לתפקד” • דיווח בעזה: חוסל בכיר בג’יהאד

דיווחים בטורקיה: ארדואן החל בשיח עם חמאס בסוגיית החטופים • דובר צה"ל: נשלל חשד לחדירה מלבנון. הייתה תקלה והיא תתוחקר • מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן לכוחות בשטח: "רק התחלנו" • ארה"ב: אנו מקיימים דיונים עם ישראל ומצרים לגבי מסדרון בטוח ליציאת זרים
חרדים 10
כ"ו תשרי התשפ"ד / 11.10.2023 01:44

היום החמישי למלחמת ‘חרבות ברזל’: צה”ל מגביר הלילה (רביעי) את התקיפות בשטח רצועת עזה נגד מטרות חמאס, בתגובה למתקפת הפתע בה נרצחו ונטבחו למעלה מ-1,200 ישראלים, בהם נשים, ילדים וקשישים הי”ד.

למרות ששטח עוטף עזה טוהר כמעט לחלוטין, עדיין יש היתקלויות של כוחות הביטחון במחבלי חמאס בתוך ישראל. מספר מחבלים שחדרו לישראל חוסלו בכמה מוקדים בעוטף עזה.

מטוס ראשון ועליו תחמושת אמריקנית נחת הלילה בבסיס ‘נבטים’ בדרום. גם נושאת המטוסים האמריקנית ג’רלד פורד, עליה הכריזה ארה”ב, נמצאת כבר באזור.

יחד עם הנושאת מטוסים מגיעים קבוצת הקרב שלה, שכוללת חמש משחתות ובנוסף, טילים, ומטוסי קרב.

מפקד סנטקום, פיקוד המרכז האמריקני מייקל קורילה, אמר: “הגעתם של כוחות משמעותיים אלה לאזור זה איתות הרתעה חזק לכל גורם עוין לישראל – אם ישקול לנסות לנצל את המצב הזה”.

בצה”ל הסבירו כי התחמושת נועדה לאפשר “מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים”.

“אנו מודים על הגיבוי והסיוע האמריקאי לצה”ל בפרט, ולמדינת ישראל בכלל, בתקופה מאתגרת זו”, נמסר מצה”ל. “אויבנו המשותפים יודעים כי שיתוף הפעולה בין הצבאות חזק מאי פעם, והוא חלק מרכזי בהבטחת הביטחון והיציבות האזורית”.

מפקד פיקוד המרכז האמריקני, מייקל קורילה, אמר על הגעת נושאת המטוסים: “הגעתם של כוחות משמעותיים אלה לאזור, זה איתות הרתעה חזק לכל גורם עוין לישראל – אם ישקול לנסות לנצל את המצב הזה”.

עדכונים שוטפים:

23:55 – משרד הבריאות: 443 פצועים מאושפזים כעת בבתי החולים, מהם: 105 במצב קשה, 219 בינוני ו-119 קל. עד כה פונו לבתי החולים 3,268 פצועים, מהם: 28 במצב אנוש, 348 קשה, 581 בינוני, 1790 קל, 140 חרדה ו-260 בהערכה רפואית.

23:50 – הנשיא ביידן: “התקפה זו היתה מערכה של אכזריות טהורה נגד היהודים. היום הקטלני ביותר מאז השואה. שתיקה היא הסכמה. אמריקנים לא יכולים לשתוק. דיברתי עם נתניהו, אנחנו שולחים עוד סיוע צבאי, עוד תחמושת, עוד מיירטים, ואני מבהיר לאיראנים – היזהרו. אנו עובדים על כל אספקט של החטופים. איני יכול להגיד מה אנו עושים אבל אנו עושים הרבה. לא איבדתי תקווה שנחזירם. קשה שלא להכנס לפרטים. אמרתי לביבי שחשוב מאד שישראל עם כל התסכול והכעס תפעל לפי חוקי המלחמה”.

22:35 – הסתיימה ישיבת הקבינט.

22:25 – דיווח בעזה: חיל האוויר חיסל את מוסא נסיר, מנהיג של הג’יהאד האיסלאמי, כשהתקיפו את ביתו בבית לאהיא, צפון הרצועה.

22:00 – מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לפני עלייתו למטוס בדרך לישראל: “כל יום אנחנו למדים יותר על מה שאירע. לא ראינו דבר כזה מאז דאעש. שלחנו מסר לאויבינו – אל תנסו אותנו. הנשיא ביידן הורה על הבאת נושאת המטוסים הגדולה בעולם לאזור. יודע שישראל לא מעוניינת לפגוע באזרחים, אך היא חייבת לעשות צעדים כדי להגן על עצמה”.

21:35  – דיווחים בטורקיה: ארדואן החל בשיח עם חמאס בסוגיית החטופים

21:05  – הדובר של המועצה לביטחון לאומי של ארה”ב: אנו מקיימים דיונים עם ישראל ומצרים לגבי מסדרון בטוח ליציאת זרים מעזה וכניסת סיוע לרצועה

20:46 – אעזקות בעוטף עזה.

20:40 – כוח צה”ל חיסל מחבלים ברכבים סמוך לניר עם. נשלל חשד לחדירת מחבלים בשדרות.

20:25 – דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לתקלות שהתגלו במערכות ההתרעה של פיקוד העורף ואחת מהן הובילה לחשש לחדירת כלי טיס בלתי מאויישים של חיזבאללה בגבול הצפון. “אין אירוע ביטחוני במרחב הצפון ואין שיגורים מלבנון. הייתה תקלה שאנחנו מתחקרים אותה בהתרעות של פיקוד העורף. אני מבקש להרגיע את הציבור. טוב שהלכתם למרחבים מוגנים וטוב שנכנסתם לבתים זה מציל חיים – לפי ההנחיות אפשר לחזור לשגרה”.

20:25 –   הרקטה שנורתה לעבר אזור חיפה נחתה בשטח פתוח באזור המושב עופר

20:20 –  מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן לכוחות בשטח : ״רק התחלנו״.

20:03 – דובר צה”ל: “אין אירוע ביטחוני גדול בפיקוד הצפון, הייתה תקלה והיא תתוחקר. מבקש מהציבור להקשיב להנחיות פיקוד העורף ולא לאבד בהן אמון. אין יישוב שאין בו כוחות צה”ל, יש עדיין מחבלים במרחב. חמאס מתקשה כבר כעת לתפקד כריבון.

“חיל האוויר תקף מרחבי טרור, ובשלב זה יש הישג גדול בהיבט השליטה של ארגון הטרור חמאס בשטח. ברמה המערכתית חמאס מתקשה לפעול והפגיעות שלנו משמעותיות. היכולת התפקודית של חמאס נפגעה משמעותית”.

19:55 – דובר צה”ל: נשלל חשש לחדירה  אווירית מגבול לבנון למרחב האווירי של ישראל.

19:49 – אזעקות בשפלה.

19:45 – בגלל תקלה של פיקוד העורף: נשלחה הודעה עם הנחיה שגויה להיכנס לממ”ד בכל הארץ.

19:50 – אזעקות בראשון לציון, נס ציונה והשפלה

19:35 – צה”ל התיר לפרסום שמות של 20 חללים נוספים שנפלו בקרבות

19:30 – ארה”ב: לפחות 22 אזרחים אמריקנים נרצחו במתקפת הטרור של חמאס

19:25 – דובר צה”ל: בהמשך לדיווחים על חדירה במרחב האווירי משטח לבנון לשטח ישראל, עד כה לא זוהו נפילות בשטח ישראל ולא דווח על נפגעים.
כוחות צה”ל סורקים במרחב מהיבשה ומהאוויר, יש להמשיך להישמע להוראות פיקוד העורף ולנהוג בהתאם.

19:25 – ההתרעה שהופעלה במרחב חוף הכרמל: זוהה שיגור רקטה משטח רצועת עזה. לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות.

19:15 –  משרד הבריאות מעדכן על 443 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון לשעה 18:00 מהם 105 קשה, 219 בינוני ו-119 קל. עד כה פונו לבתי החולים 3192 פצועים, מהם: 28 אנוש, 346 קשה, 572 בינוני, 1743 קל, 135 חרדה ו-247 בהערכה רפואית.

19:15 – החשש לאירוע ביטחוני באשקלון הוסר. תושבי השכונות שמשון, אגמים וגבעת ציון יכולים לצאת מהמרחבים המוגנים.

19:10 – דובר צה”ל: מחיפה צפונה – להישאר בממ”ד.

18:58 – תחנת הרדיו “שאם” הסורית: צה”ל תוקף באש ארטילרית את אזור ראמיה שבדרום לבנון, אל-ג’זירה: מטוסי חיל האוויר חגים בשמי חוות שבעא וכפר שובא שבלבנון

18:57 –  גנץ ואייזנקוט הצטרפו לכינוס הקבינט. חברי הכנסת גדעון סער, חילי טרופר ויפעת שאשא ביטון עושים גם את דרכם לקרייה. נתניהו יכריז מחר במליאת הכנסת על “מצב המלחמה”, כנדרש בחוק.

18:52 – בית החולים רמב”ם בחיפה נכנס למצב חירום, המחלקות מורדות לקומה תת-קרקעית

18:46 – נפילה במטולה – אין נפגעים.

18:40 –  בהמשך לדיווח הראשוני, כלל התושבים באיזורים בהם נשמעה התרעה מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים ולשהות בהם עד להודעה חדשה.

18:38 – חמאס קיבל אחריות לירי טיל לאזור חיפה.

18:32 – אזעקות באזור הכרמל, הקריות וחיפה.

18:31 – חשש לחדירת מחבלים בקיבוץ מעיין ברוך שבצפון.

18:10 – חדירת רחפני נפץ בכל אזור הצפון. תושבי הצפון מתבקשים לנעול את בתיהם ולהיכנס למרחבים מוגנים.

18:31 – אזעקות במושבים עופר וכרם מהר”ל שבחוף הכרמל, חמאס נטל אחריות לירי.

18:27- משרד הבריאות בעזה: מניין ההרוגים ברצועה עומד על 1,100 ומניין הפצועים על 5,339

18:20 –  חשש לחדירה של 20-15 רחפנים לשטח ישראל: חדירת כלי טיס עוינים זוהתה הערב בכלל ישובי הצפון, בהם בית שאן, טבריה, קריית שמונה, ראש הנקרה ועוד.

אזעקות צבע אדום נשמעו בעשרות יישובים. ראש מועצת גליל עליון גיורא זלץ טען בשיחה עם חדשות 12: “יש חדירה של מצנחי רחיפה לאזור ישראל”.

18:05 – חוליה של שלושה מחבלים חוסלה בבארי.

18:01 – אזעקות בבאר שבע, אשדוד, אשקלון ועוטף עזה.

18:00 – נתניהו שוחח עם נשיא ארה”ב ג’ו ביידן.

17:55 – חשש לחדירת כלי טיס במושב אביבים בגליל העליון.

17:40 – בשל חשש מאירוע ביטחוני באשקלון: תושבי השכונות שמשון, אגמים וגבעת ציון התבקשו להסתגר בבתיהם עד להודעה חדשה.

17:40 – אחרי הימלטות המחבלים מזיקים: תושבי שכונות שמשון, אגמים וגבעת ציון באשקלון, הקרובות לים, מתבקשים להסתגר בביתם עד להודעה חדשה

17:40 – שר הבריאות משה ארבל לרה”מ נתניהו: להפסיק מייד את הטיפול במחבלים בבתי החולים הציבוריים

17:30 – נגיד בנק ישראל האריך את כהונתו לפחות עד תום המלחמה, לבקשת ממשלת החירום

17:16 | אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

17:15 | ממונה השבויים והנעדרים: ישנם 81 חטופים ודאיים, הודעה הועברה למשפחותיהם

17:11 – המשטרה: יותר ממאה מחבלי חמאס חיים נמצאים בידי ישראל

17:10 – התקלות: חוליית מחבלים חוסלה ליד זיקים. חשש שמחבלים נוספים נמלטו. יש נפגעים מכוחותינו.

17:00 – אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

16:55 – ראש ממשלת צרפת: 10 אזרחי צרפת נרצחו במתקפת הטרור של חמאס, 18 מוגדרים נעדרים, בהם ילדים שככל הנראה נחטפו.

16:55 – כ-800 גופות של אזרחים הגיעו עד כה למחנה שורה, בו מתבצע הליך זיהויין על ידי המשטרה, צה”ל וזק”א. המשטרה: הגופות חוללו, עשו להן כל מה שניתן לדמיין – כריתת ראשים, שריפה, אונס, גם לגופות ילדים. מצבן של הגופות מאט את התהליך.

16:30 – נותק החשמל בבתי הכלא לאסירים הביטחוניים, “אין טלוויזיות ואין טלפונים”. בנוסף: האסירים הביטחוניים לא יצאו מהתאים בכלל.

16:30 – משרד הבריאות מעדכן שכחלק מהיערכות מערכת הבריאות ובתי החולים להתפתחויות אפשריות במצב הבטחוני, משרד הבריאות מבצע העברת מטופלים מבתי החולים בצפון לבתי חולים במרכז הארץ, זאת על מנת לאפשר הערכות ומוכנות של בתי החולים בחזית הצפונית לכל התפתחות עתידית שעלולה להתרחש.

16:20 –  בימים האחרונים משלימים כוחות ההנדסה באזור אוגדת עזה את מאמצי תיקון ואיטום הפרצות שפרץ חמאס בגדר הגבול עם הרצועה.

במסגרת המאמץ ההנדסי השתתפו כארבע פלוגות לוחמים לצד כוחות טנקים הפרוסים לאורך הגדר.

במקביל למאמץ תיקון ואיטום הגדרות, כלי טיס של חיל האוויר, ביניהם מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק, מספקים מעטפת הגנה לכוחות וסורקים במרחב כדי להבטיח ביטחון לכוחות הלוחמים ולתושבי העוטף.

16:22 – לקראת ממשלת החירום: הקבינט יתכנס להסמיך את ה”מטבחון” המצומצם, שיכלול את נתניהו, גנץ, גלנט ואיזנקוט כמשקיף. בני גנץ, גדי איזנקוט וגדעון סער יושבעו כשרים בממשלה

16:15 – הממונה על השגרירות האמריקנית בישראל, סטפני האלט, בבכי מתוך יישוב בעוטף עזה: “זה פשוט לא יאומן, מה שקורה פה זו התגלמות הרוע”

16:15 – אזעקות בגוש דן.

16:10 – ירי רקטות לעבר אשקלון ועוטף עזה: פגיעה ישירה בבית החולים ברזילי

16:01 – צבע אדום בכיסופים, עין השלושה ונחל עוז

15:58 – אזעקות באשקלון, אשדוד ובעוטף עזה

15:55 – חיזבאללה נגד ממשל ביידן: “רואים בארה”ב שותפה מלאה בתוקפנות הציונית ואנחנו מטילים עליה אחריות מלאה להרג, לפשעים, למצור ולמעשי הטבח. התמיכה הלא מוגבלת למכונת ההרג והתוקפנות הציונית היא המהות האמיתית של המדיניות האמריקנית שתומכת באופן מתמשך בתוקפנות ובטרור”

15:50 – ההסכם המתגבש להקמת ממשלת החירום: המטבחון המצומצם יכלול את גנץ ואיזנקוט. סער ימונה גם לשר ויצטרף לקבינט.

15:30 – הנשיא הרצוג ביקר בשדרות: “רואים כאן גבורה בלתי נתפסת של עם – שבזכותה ננצח”.

15:30 – מטח לעבר גוש דן והשפלה, אזעקות בחולון, ראשון לציון, לוד, רמלה, ניר צבי, נס ציונה ויישובים נוספים. מד”א: אין נפגעים בירי.

15:26 | מטח רקטות לעבר המרכז והשפלה, הזרוע הצבאית של חמאס טוענת שכיוונה לנתב”ג

14:55 – הרמטכ״ל הגיע לפיקוד הדרום ונפגש עם מפקדי הפיקוד ואנשי מילואים לאישור תוכניות להמשך הלחימה. ״כל מקום שיש מנהיגי חמאס – צה״ל תוקף מדויק וחזק״.

14:50 – תחנת הכוח בעזה הפסיקה לפעול – אין חשמל ברצועה.

14:42 – 12 נפגעים במצב קל פונו לבית החולים לאחר פגיעות הרקטות האחרונות באשקלון

14:30  – ברקע דיווחים שלפיהם רעיית ראש הממשלה מתנגדת להקמת ממשלת חירום, היא הבהירה בהודעה חריגה מטעמה: “אחדות היא צו השעה”.

14:30  –  סוכם עקרונית על כניסת המחנה הממלכתי לממשלת החירום. נתניהו וגנץ דנו במשך כחצי שעה – בעיקר על הקמת פורום מצומצם שינהל את המלחמה.  בישיבת הקבינט שנקבעה לערב צפויים להשתתף השרים החדשים גנץ, אייזנקוט וסער. 

14:20  – משרד החינוך: לא יתקיימו לימודים עד יום ראשון, למעט החרגות. החל משבוע הבא תהיה שגרת לימודים מקוונת

14:20  –  סגן השר אורי מקלב הגיע לאשקלון ומסייר בין מוקדי הנפילות בעיר – בהם גן הילדים של ׳רשת הגנים׳ שנפגע בפגיעה ישירה מהמטח. סגן השר מסייע ומחזק את תושבי העיר.

14:20  –  לא יתקיימו לימודים עד יום ראשון, למעט החרגות. החל משבוע הבא תהיה שגרת לימודים מקוונת.

13:50 – דיווח פלסטיני: בכיר חמאס חוסל בהתקפת צה”ל ברצועה

13:30: מטח כבד לעבר אשדוד, אשקלון, העוטף ויישובים באזור לכיש.

13:00 – משרד הבריאות בעזה מעדכן: 1,055 הרוגים ו-5,184 פצועים פלסטינים מתחילת המלחמה.

13:00 – כלי טיס של צה”ל תקף לפני זמן קצר עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה, בתגובה לירי נ”ט לעבר כוח צה”ל שבוצע לפני זמן קצר. בנוסף, בוצע ירי ארטילרי של צה”ל לעבר המרחב ממנו זוהה הירי.

12:45 – בנק ישראל זיהה תופעה של שימוש בכרטיסי אשראי של חטופים. בבנק ישראל אומרים שהנושא בטיפול וכי חסמו את הגישה לכך

12:45 – נתניהו שיתף סרטון מהתקיפות בעזה – סגן שר החינוך הטורקי צייץ בתגובה: “יום אחד, הם יירו גם בך. אתה תמות”.

12:30 – יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני וח”כ אליהו ברוכי בניחום אבלים אצל משפחתו של השוטר רס”ר אליהו מיכאל הרוש הי”ד, שנרצח על ידי המחבלים מחוץ לתחנת המשטרה בשדרות. השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

12:27 – עיריית ירושלים במסר לכל עובדיה: כל עובד שיביע תמיכה בטרור או באויב יפוטר מיידית

12:00 –  יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני: נעמוד על המשמר יחד עם שר האוצר ואנשי משרדו, לדאוג לכל האנשים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה. החל ממחר הוועדה תתכנס לאישור ערבות מדינה לביטוח חברות התעופה להבאת ישראלים ארצה. ובשבוע הבא לדיון כולל בנושא נזקי המלחמה, השכירים, העצמאיים, העסקים הקטנים והבינוניים.

11:55 – דיווח ב-BBC: “שבעה עשר אזרחים בריטים נרצחו או נעדרים בעקבות מתקפת חמאס”.

11:50 – בצה”ל מעדכנים כי נכון לשעה 10:00 בבוקר, תקף חיל האוויר 2,687 מטרות של חמאס, מתוכן 1,329 “מטרות חוסן”.

11:46 –  מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, החליט על השעייה דחופה של עובדת מערכת הבריאות שפרסמה פוסטים בעלי התבטאויות לאומניות וגזעניות התומכות בפעולות הטרור הרצחניות שהתרחשו בשבת.

11:46 – שר העבודה יואב בן צור בטוויטר: “יוצא כעת מביה״ח ׳שיבא׳ מביקור אצל הפצועים מעוטף עזה, פגשתי את הצוותים הרפואיים מעוררי ההשראה אשר עושים עבודת קודש מסביב לשעון בטיפול מסור ומציל חיים. עוד יסופר רבות על גבורתם ההרואית של החיילים והאזרחים אשר חתרו למגע, נלחמו בחירוף נפש בגבורה, בעוז ובתושיה מול המחבלים הארורים צמאי הדם והצילו בגופם אסון גדול יותר. יחד ננצח”.

צילום: דוברות

11:38 –  חיזבאללה לקח אחריות על ירי הנ”ט בגבול לבנון

11:30 –  מטח כבד לשדרות

11:30 – ‘וואלה’: שר הפנים משה ארבל צפוי להודיע: הבחירות לרשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים.

11:26 – מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר את האוניברסיטה האסלאמית שמשמשת כמוקד כח מדיני וצבאי חשוב של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ומוסד הדרכה לפיתוח וייצור אמצעי לחימה. צה”ל ממשיך בגלי תקיפה נרחבים ברצועה גם בשעה זו.

11:25 – החלה פגישת ראש הממשלה נתניהו עם יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ

10:45 –  בכירים במשטרה זעמו על דברי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאמר כי “תרחיש שומר חומות 2 בפתח”. הבכירים אמרו לכאן חדשות: “אנחנו במלחמה על הבית, עושים את כל שביכולתנו לשמור על השקט בפנים הארץ והוא מצהיר הצהרות חסרות אחריות, לוחמים כאן ערבים דרוזים יהודים – כולנו יחד”.

10:45 – צה”ל תוקף בלבנון.

10:32- טיל נ”ט נורה משטח לבנון לעבר עמדה צבאית בגבול הצפון

10:25 – דובר צה”ל: “מסרנו הודעה למשפחות של 60 חטופים. אנחנו ננהל את זה באחריות, וגם אם זה ייקח זמן אלו יהיו תשובות מדויקות ואמינות ואנחנו ניתן אותן. אנחנו רואים זאת כמשימה ראשונה במעלה. היום החל מ-9:00 בבוקר פתחנו מוקד לקליטת מידע באשר לחטופים”.

10:25 – דובר צה”ל: “חיזבאללה מתבונן מה ישראל עושה בעזה ועל החורבן שישראל עושה לטרור. בגבול הצפוני, סוריה ולבנון, בכל מקום שיש בו אירוע ביטחוני יש תגובה”.

10:15 – בכיר בקואליציה על אמירת “שומר חומות 2”: בן גביר פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש כותרות.

10:05 – דיווח בעזה: חיל האוויר השמיד את ביתו של ה”עיתונאי” הפלסטיני שהתלווה למתקפה ביום שבת, מות׳נא א-נג׳אר, בחאן יונס.

09:55 – משרד הבריאות מעדכן כי 471 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים. סה”כ מאז תחילת המלחמה פונו לבתי החולים 3007 פצועים, מהם: 28 אנוש, 345 קשה, 563 בינוני, 1609 קל, 123 חרדה ו-228 בהערכה רפואית.

09:50 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לשדרות: “הנחיתי את המפכ”ל להיערך לתרחיש שומר חומות 2 – שלדעתי בפתח. השוטרים פה נלחמו עם חלאות אדם פנים מול פנים. החל מהיום בבוקר כל תושב שדרות יוכל לשאת נשק, תפנו לבקש נשק – שדרות הפך להיות יישוב זכאי”.

09:45 – עיריית שדרות: 9 פגיעות במבנים בעיר, פצוע בינוני, נזק למבנים ולרכבים. אין נפגעים בגוף. נגרם נזק למבנים ולרכבים. ספר חת”ת שנשלף מרכב שנפגע בחניית מוסד חינוכי לא נפגע.

09:35 – במשרד החוץ נרשמו 8,326 אזרחים ישראלים המעוניינים לשוב לארץ. ריכוזים מרכזיים של ישראלים בעולם: כ-860 ביוון, כ-820 באיטליה, כ-590 בתאילנד; וכ-520 בטורקיה. לפני מספר שעות יצאה מפרו טיסה עם 250 ישראלים שצפויה להגיע אחרי הצהריים.

09:10 – צבע אדום בשדרות.

08:50 – חיל האוויר ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות של חמאס ברצועת עזה.

08:35 – משרד הבריאות בעזה: 950 הרוגים ו-5,000 פצועים פלסטינים מתחילת המלחמה.

08:15 – צה”ל: השמדנו את מערכת הגילוי האווירי של חמאס לגילוי מטוסי חיל האוויר. רשת המצלמות המתקדמות הוחבאו בתוך דוודי שמש לאורך הרצועה.

08:05 – דובר צה”ל: “עשרות מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מעל ל-80 מטרות ברחבי בית חאנון. בין היתר, המטוסים תקפו שני סניפי בנק המשמשים את ארגון הטרור חמאס למימון טרור ברצועה, מנהרת טרור תת קרקעית בשטח הרצועה ושתי מפקדות מבצעיות ששימשו את ארגון הטרור”.

08:05 – אחרי 5 שעות התחדשה האש מעזה – צבע אדום בשדרות ובעוטף.

07:45 – דובר צה”ל: “עד כה שוגרו כ-5,000 רקטות לישראל. ביומיים האחרונים לא היו חדירות של מחבלים מהרצועה. ספרנו 1,000 גופות של מחבלים, יש עוד מאות גופות על הגדר – זה מעיד על גודל ההתקפה, הם תכננו לא פיגוע ונסיגה אלא כיבוש. ביממה האחרונה היו היתקלויות עם 18 מחבלים בעוטף עזה ואשקלון. השלמת פינוי ישובים בעוטף הושלמה, יש כמה תושבים שבחרו להישאר בבתיהם. אנחנו נגביר את התקיפות ונערכים לשלבים הבאים במלחמה”.

07:45 – דובר צה”ל: בידי ישראל ישנם עשרות רבות של מחבלי חמאס שנלקחו בשבי.

07:45 – צה”ל: אמש חוסלו בעוטף 18 מחבלים, עד כה נפלו במלחמה 169 חיילים וחיילות.

07:00  – דיווח בלבנון: העיתון “אלאח’באר” המזוהה עם חזבאללה מדווח כי ארגון הטרור העלה את הכוננות של כל כוחותיו הצבאיים והורה להם להתכונן בכל רגע שיידרשו להתגייס ולהעניק סיוע ל”כוחות ההתנגדות בפלסטין”

06:45 – דיווח פלסטיני: צה”ל הפציץ את בניין דוחא שבמרכז רפיח. בבניין נמצאים הבנק הלאומי הפלסטיני, סניף הדואר ומשרדי תקשורת.

06:45 – לפי חברת החשמל בעזה, תוך שעות ספורות יאזל הדלק ותיעצר אספקת החשמל בעזה.

06:45 – חיל הים, חיל האוויר ותותחנים תקפו הלילה מטרות ימיות של חמאס. חוסל צוללן שניסה לחדור לשטח ישראל.

05:45 – שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יומיים לפני שבלינקן מגיע לישראל לביקור. לפי משרד החוץ, בלינקן “אישר מחדש את התמיכה החד משמעית של ארה”ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה”.

05:05 – דיווח: כלי טיס צבאיים הפציצו את תחנת משטרת בית חאנון בצפון רצועת עזה.

05:00 – דיווח ב-NBC: ממשל ביידן מתאם עם מדינות נוספות תוכנית להוצאת אזרחים פלסטינים מעזה דרך מצרים.

04:10 –  דובר צה”ל: צה”ל תקף הלילה יותר מ-200 מטרות בשכונת אל פורקן ברצועת עזה, המהווה קן טרור בעבור ארגון הטרור חמאס. כמו כן, מדובר בתקיפה השלישית במרחב השכונה, אשר במסגרתה הותקפו 450 מטרות

03:20 – על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית, צה”ל תקף את ביתו של אביו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף. בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם, מתוכם אחיו של דף.

02:55 – עימותים בין פלסטינים לכוחות צה”ל בשכם, רמאללה ומחסום קלנדייה.

02:00 – מניין הנרצחים במלחמה עלה ליותר מ-1,200

01:56 – עשרות מטוסי קרב תקפו הלילה מעל 70 מטרות באזור דרג’ תופאח. אזור דרג’ תופאח משמש כקן טרור עבור ארגון הטרור חמאס וממנו יוצא לפועל פעילויות רבות נגד ישראל. כמו כן, הותקף מבנה צבאי בשימוש ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי.

01:01 – משרד הפנים בעזה מדווח על תקיפה אווירית אינטנסיבית שבוצעה לעבר אחד האזורים בח’אן יונס

00:40 – כוח מגדוד טנקים חיסל שני מחבלים באזור ארז בגבול רצועת עזה. דיווחים פלסטינים על תקיפה של צה”ל במעבר רפיח בדרום הרצועה.

00:20 – כוח צה”ל חיסל שני מחבלי חמאס סמוך לכפר מימון.

00:15 – חיזבאללה פרסם תיעוד של ירי טיל נ”ט לעבר נגמ”ש של צה”ל באזור נחל אביבים. לא היו נפגעים באירוע.

00:05 – מטוס ראשון ועליו תחמושת אמריקנית נחת בישראל: “התחמושת נועדה לאפשר מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים”. כחלק מהסיוע הגיעה גם נושאת המטוסים “ג’ראלד פורד” יחד עם מטוסי קרב רבים.

00:01 – צה”ל חיסל שני מחבלים סמוך לכפר מימון.

00:01 – פגישת נתניהו-גנץ נדחתה ל-11:00 בבוקר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות