ביידן בנאום היסטורי: ‘חמאס הפר כל קוד אנושי, נתערב במידת הצורך’

נשיא ארצות הברית נשא הצהרה לתקשורת על התמיכה האמריקנית בישראל: "הברוטליות של חמאס מזכירה את דאעש ברגעים הנוראיים ביותר" • הזהיר את חיזבאללה ואיראן: "אני רוצה לומר שוב. כל מדינה שתנסה להתערב ולנצל את המצב אני מזהיר - אל. אל. אל"
חרדים 10
כ"ו תשרי התשפ"ד / 10.10.2023 21:51

מלחמת חרבות ברזל: נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן נשא הערב (שלישי) נאום תמיכה חסר תקדים בישראל.

“יש רגעים שבהם רוע מזוקק מתרחש ותושבי ישראל עברו רגע כזה השבוע. ידיהם המגואלות בדם של חמאס, ארגון שכל מטרתו להרוג יהודים.

“יותר מ-1,000 אזרחים נרצחו, בהם לפחות 14 אזרחים אמריקנים. תיאורים הופכי קרביים של תינוקות נרצחים, צעירים בפסטיבל מוזיקה שנועד לחגוג שלום, נשים שנאנסו והוצעדו, הורים שניסו להשתיק ילדיהם כדי שלא יגלו אותם. ואלפי פצועים. הטראומות האלה אף פעם לא עוברות”.

“זה מתועב. הברוטליות של חמאס מזכירה את דאעש ברגעים הנוראיים ביותר”.

הנשיא הוסיף: “ברגע זה, עלינו להיות ברורים: אנו עומדים לצד ישראל! אנו עומדים לצד ישראל! נדאג שיהיה לישראל כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה. אין שום צידוק לטרור. חמאס לא נלחם למען כבוד העם הפלסטיני אלא כדי להשמיד את מדינת ישראל. חמאס מציע רק טרור ושפיכות דמים בלי התחשבות במי שמשלם את המחיר”.

הנשיא הדגיש: “לישראל יש זכות וחובה להגיב להתקפות אלה. סיימתי עכשיו שיחה שלישית עם נתניהו ואמרתי לו שתגובתנו במקרים כאלה היא מהירה וחזקה. נוסיף לעמוד מאוחדים בתמיכה באזרחי ישראל הנאבקים בטרור ובשנאה. אנו שולחים תחמושת וציוד לכיפת ברזל. נדאג לכך שלא יחסרו לישראל הציוד הנדרש כדי להגן על עצמה. כשהקונגרס ישוב, נבקש מהם לממן את הצרכים האלה. זה לא עניין פוליטי אלא על ביטחון העולם וביטחון אמריקה”.

הנשיא סיפר: “הגברנו את נוכחותנו הצבאית באזור כדי להגביר את ההרתעה שלנו. אנו מוכנים להעביר נכסים צבאיים נוספים אם צריך. לכל מי שחושב לנצל את המצב: אל תעשו זאת!”, הזהיר ביידן.

“הלב שלנו שבור אבל נחישותנו לא נפגעה. אנו נוקטים צעדים ברחבי אמריקה בהגברת נוכחות משטרתית ליד מוסדות יהודים ועובדים כדי לזהות כל איום אפשרי מבית”.

לדבריו, “זה רגע שבו אמריקה צריכה להתאחד ולהתאבל עם מי שאבל. אין מקום באמריקה לשנאה נגד יהודים, מוסלמים, כולם. אנו דוחים את הטרור, מגנים את השנאה כמו תמיד. זה מה שאמריקה מאמינה בו. במשך 75 שנים ישראל עמדה כערובה לביטחונם של יהודים  בעולם.

“שלא יהיה שום ספק שארה”ב עומדת לצד ישראל ותדאג לכך שהמדינה היהודית תוכל להגן על עצמה היום, מחר ובכל עת. אנו לצד ישראל, שלא תטעו!”

ביידן הוסיף: “אנחנו מוכנים להתערב צבאית עם נושאת המטוסים ג’רלד פורד ברגע שיהיה צורך בכך”.

בסיום נאומו אמר ביידן: “אנחנו הגב של ישראל. נאפשר להם להגן על עצמם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות