השר יואב גלנט: “שחררתי את כל המעצורים, עוברים להתקפה מלאה”

שר הביטחון יואב גלנט אמר ללוחמים בגבול עזה: "השתלטנו על הגזרה. החמאס רצה שינוי בעזה, לכם תהיה את הזכות להפוך עליו את הגלגל" • "מי שבא כדי לערוף ראשים, לרצוח נשים, ניצולי שואה - נחסל אותו בשיא הכוח וללא פשרות. מה שראינו ביישובים היה טבח, בקרבות - ניצחתם"
חיים טוויל
כ"ה תשרי התשפ"ד / 10.10.2023 20:42

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום (שלישי) בעוטף עזה והגיע למפקדה באיזור רעים וקיים הערכת מצב עם מנכ”ל משרד הביטחון האלוף במילואים אייל זמיר, מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן, מפקד האוגדה תת-אלוף אבי רוזנפלד ומפקדי החטיבות המפקדים על הכוחות בשטח.

בהמשך, שר הביטחון הגיע לקיבוץ בארי, סייר בין הבתים ובסמוך לחדר האוכל של הקיבוץ, נפגש עם לוחמי שלדג, צנחנים ויחידות נוספות שלחמו בגזרה ושיבח אותם על פעולתם.

“לחמתם באומץ רב ופעלתם ברוח צה”ל בדיוק כפי שצריך לפעול”, אמר גלנט. “עמדתם בגבורה בקו הראשון, פגעתם במחבלים רבים והצלתם חיים. אתם ראיתם בעיניים מול מה אנחנו נלחמים – מול חיות אדם – דאע”ש של עזה”.

“בזכות הפעולה ההרואית שלכם במשימת הגנה, תהיה לכם את הזכות לשנות כאן את המציאות. אתם ראיתם את המחירים, ואתם תזכו לראות את המהפך. החמאס רצה שינוי בעזה, זה ישתנה ב-180 מעלות ממה שחשב. הם יצטערו על הרגע הזה – עזה לא תחזור להיות מה שהייתה”.

עוד אמר: “אני ראיתי הרבה לוחמים ואני מבין מה עבר עליכם. כלוחם שראה חברים שנופלים בקרב אני מבין את העצב, את הכעס. לא יהיה מצב שילדים ישראלים נרצחים בשדות והחמאס ימשיך להתקיים, שחררתי את כל המעצורים – הורגים את כל מי שנלחם בנו, משתמשים בכל האמצעים”.

“מי שבא כדי לערוף ראשים, לרצוח נשים, ניצולי שואה – אנחנו נחסל אותו בשיא הכוח וללא פשרות. מה שראינו ביישובים היה טבח, בקרבות – אתם ניצחתם. אנחנו סומכים עליכם ובזכות צה”ל מדינת ישראל מתקיימת. אנחנו נחזור לכאן, לבארי, בעוד כמה חודשים, והמצב יהיה אחרת. אנחנו ניישב את הקיבוץ עד המטר האחרון, ומה שהיה בעזה לא יהיה”.

בתוך כך המועצה האזורית מטולה פונה לתושביה שעדיין נשארו בבתיהם, חרף האזהרות והקריאה לעזוב, והדגישו בפניהם כי “עדיף שתעזבו את הבתים – ותתפנו מהגבול הצפוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות