מאות כיתות הכוננות יחומשו: 4,000 רובי סער נרכשו במיידי כבר הלילה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה לרכוש למעלה מ-10,000 כלי ירייה • באופן מיידי נרכשו 4,000 רובי סער ממפעל ישראלי - שיחולקו לכיתות הכוננות •  ניצב בדימוס שמעון לביא מונה ל'פרוייקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית'
חיים טוויל
כ"ה תשרי התשפ"ד / 10.10.2023 11:03

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למשרד לביטחון לאומי לרכוש למעלה מ-10,000 כלי נשק ארוכים. לאור זאת, המשרד לביטחון לאומי רכש הלילה (שלישי) בהליך בזק 4,000 רובי סער, שיחולקו באופן מיידי החל מהיום.

במקביל רכש המשרד ציוד לחימה נלווה הכולל קסדות ואפודי מגן שיחלקו בעת החתימה על הנשקים הארוכים.

הנשקים יחולקו לכיתות הכוננות בארץ בדגש על ישובים צמודי גדר וישובי קו התפר בצפון בדרום ובמרכז, ערים מעורבות והיישובים ביהודה ושומרון.

הנשקים יחולקו למאות ישובים בהם קיימות כיתות כוננות אזרחיות של מג”ב, וביישובים שבהם אין כיתות כוננות יוקמו כיתות כוננות.

במקביל למבצע לחלוקת נשקים פרטיים לאזרחים וחימוש כיתות הכוננות, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט על מינויו של ניצב בדימוס שמעון לביא לתפקיד ‘פרוייקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית’ שיהיה אחראי על חלוקת נשקי סער וחימוש כיתות הכוננות האזרחיות בישובים ובערים.

לאור פרוץ המלחמה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה, כבאות והצלה ושב”ס ואת צוותי המשרד לביטחון לאומי להיערך למתן מענה ל-“שומר חומות 2” ולכלל הסיכונים הביטחוניים, כולל חדירה של כוחות חיזבללה לישובים בגבול הצפון.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “נהפוך את העולם כדי שהישובים יהיו מוגנים. הנחתי על חימוש מאסיבי של כיתות הכוננות האזרחיות במטרה לתת מענה לישובים ולערים וכדי לא להשאיר ישובים לא מוגנים תהיה היערכות לשומר חומות 2. על כן ביקשתי משמעון לביא שהוא קצין מעולה והיה מפקד מחוז צפון במשטרה לרכז את נושא חלוקת הנשקים ואני מודה לשמעון על התנדבותו, זה פרוייקט מציל חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות