מרעיש: כשהגר”מ שטרנבוך דיבר בסוכות על טבח בשמחת תורה • צפו

במהלך שמחת בית השואבה ו'הקבלת פני רבו' בהיכל ישיבתו של  הגר"מ שטרנבוך הבית שמש, הפתיע את הבחורים כשהחל לדבר על ההנהגה בשמחת תורה בזמן שטובחים ביהודים • צפו בדברים המצמררים שקיבלו בחג שמחת תורה משמעות מרעישה
יוסף גרינבוים
כ"ה תשרי התשפ"ד / 10.10.2023 01:31

במהלך שמחת בית השואבה ו’הקבלת פני רבו’ בהיכל ישיבת הגר”מ שטרנבוך בעיר בית שמש, הפתיע ראש הישיבה  את הבחורים  – והתחיל לדבר על ההנהגה בשמחת תורה, בזמן שטובחים ביהודים.

תלמידיו של הגר”מ מציינים כי היה שרוי במתח בשבועות האחרונים ממה שעלול להתרחש בתקופה הקרובה, ובדרשה שנשא בערב חג הסוכות בפני קבוצת נגידים מארה”ב, אמר: “אנשים מאוד קרים היום. איננו יודעים מה יקרה. יכולות להיות כל מיני הפתעות, אנחנו יכולים להיות בטוחים שהרבה החלטות נעשות עבורנו כבר כעת”.

כבר בערב ראש השנה עורר בדברים מחרידים ואמר כי מכיוון שראש השנה בשנה זו חל להיות בשבת ולא תוקעים בשופר, צפויה לנו שנה לא פשוטה. “או שנה מאוד טובה או חלילה שנה מאוד מסוכנת”.

בדבריו המיוחדים בערב ראש השנה הסביר שהכל תלוי אם נשמור את השבת כראוי: “אם נשמור שבת כראוי יהא לנו שנה טובה, ואם לא, לא נזכה בהגנה של שבת, וממילא – מכיוון שאין לנו תקיעת שופר ביום הראשון, צפויים לבוא סכנות לא פשוטות”.

ככל שהתקדמו הימים, דיבר על תחושתו כי עומדים לבוא “דברים מאוד לא פשוטים”, בבחינת רוח הקודש הופיעה בבית מדרשו.

הדברים באו לידי ביטוי ודגש רב בדרשתו הפלאית בפני תלמידי ישיבתו בבית שמש במהלך חג הסוכות, כשבמפתיע החל לדבר על ההנהגה בשמחת תורה בזמני טבח – וכפי שאמר לבחורים: “בשנות השואה הגיעו לפני שמחת תורה שמועות נוראות על הטבח הנוראי המתרחש, והתחלנו לשמוע שחלק הובלו לשריפה וחלק לחניקה, והבחורים בישיבה לא ידעו מה מצב קרוביהם ובכו בבכיות נוראות, ובאו לראש הישיבה הגאון רבי משה שניידר ואמרו לו שאינם יכולים לרקוד.

“אבל הגה”צ רבי משה שניידער זצ”ל אמר להם: ‘היטלר יכול להרוג אותנו אבל אפילו מנהג ישראל הוא לא יעקור, אנחנו שרים ורוקדים כרגיל’.

“הרב שניידר היה חזק ואמר: ‘אנחנו נמשיך עם הקב”ה עד זיבולא בתרייתא ועד שיזרקו אותנו לאש’. הוא דיבר ואמר: תראו שבעזרת ה’ יבוא יום שישמעו וכולם יראו שאי אפשר לאדם להבין את ה’ . הוא לא בעל דבר שלנו”.

הגר”מ שטרנבוך הוסיף ואמר לבחורים: “אנחנו עוד לא יודעים מה העתיד שלנו, אנחנו במצב קשה ונתפלל לקב”ה שיציל אותנו בזכות מה שאנחנו מתרחקים מהרשעים עד הסוף, ויעזור השי”ת שנוכל להחזיק מעמד ולשמוח בשוב ה’ את עמו ושמחה וששון יהיה במהרה בימינו בקרוב”.

יצוין, כי גם בביקור שערך האדמו”ר מדושינסקיא בסוכתו של הגר”מ בהר נוף, חזר על הדברים, ולפליאת הנוכחים עם כניסתו של האדמו”ר לסוכתו, החל  לשוחח עם האדמו”ר על ההנהגה הראויה בשמחת תורה בזמני טבח בעם ישראל.

צפו בדברים המופלאים שנאמרו בסוכות:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות