גורם מדיני בכיר: “היקף הפגיעה בנו – יותר משמעותי מה-9.11”

לדברי הבכיר, המטרות כרגע הן טיהור היישוביים והקמת ממשלת חירום • סירב להתחייב למיטוט חמאס - ואמר: שלילת היכולות ההתקפיות מחמאס • על עזה: "אין יותר 'הקש בגג' - בעזה ביקשו מלחמה, והם קיבלו אותה" • "המתקפות בעזה יהיו עוצמתיות, גם במחיר של פגיעה בחטופים"
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"ד / 09.10.2023 19:45

גורם מדיני בכיר משרטט הערב (שני) את תוכנית המלחמה הכוללת מבחינתו חמישה צעדים נגד חמאס.

“אנחנו במלחמה. היקף הפגיעה בנו – כמו בפיגוע במגדלי התאומים 9.11, אבל באופן יחסי, הפגיעה הרבה יותר משמעותית. יש גם את מרכיב הזוועה, טילים כבר ראינו, אבל כשחוטפים משפחה, חוטפים ילדים ושמים אותם בכלובים, זה דבר שההקבלה היחידה אליו זה דעא”ש. חמאס הוא דעא”ש, זו האמת. הפראות, הברבריות – זה מדגיש מול מי אנחנו עומדים. אנחנו בחזית המאבק של האנושות נגד הברבריות”, אמר.

לדברי הגורם המדיני, ישנן מספר פעולות שבהן צריכה ישראל לנקוט. הראשונה היא לטהר את השטח מהאויב, לסגור את הפרצות – ו”זה צפוי לקחת עוד זמן”.

הפעולה השנייה היא התקפה. “המקומות שבהם חמאס פועל ומסתתר יהפכו לעיי חרבות. זה מה שקורה הלכה למעשה וזוהי רק ההתחלה. הרגנו מאות רבות של מחבלים”.

הפעולה השלישית היא ביצור הגבולות והגזרות האחרות – גזרת לבנון, יהודה ושומרון ואנחנו מקווים שלא תהיה גם זירה פנימית.

הדבר הרביעי הוא לייצר את התמיכה ואת מרחב התמרון במישור הבינלאומי. לשם כך, ראש הממשלה נתניהו שוחח פעמיים עם ביידן, עם מקרון, עם גרמניה בריטניה, קנדה ומדינות נוספות כדי לקבע את התמיכה שלהם בישראל. “חשוב שהתמיכה תהיה מתמשכת, ושנקבע את זה שאנחנו לא רק קורבנות, אלא גם מנצחים. המטרה היא לגייס באופן מעשי, ולא רק מדיני ופוליטי, את תמיכת ארה”ב למהלכים שלנו”, ציין הבכיר, והוסיף כי “ביידן העביר מסר פומבי ברור לאיראן, שכולל הזזת כלי שיט”.
הפעולה החמישית היא הסברה כלפי פנים וכלפי חוץ, והדבר הנוסף הוא הקמת ממשלת חירום.

לפי הגורם המדיני, ממשלה שכזאת צריכה להיות “בלי תנאים ובטח לא פריטטית, מכיוון שממשלה פריטטית היא ממשלת שיתוק. נכנסים מתחת לאלונקה בלי להוציא אחרים”.

בתשובה לשאלה מהי מטרת המבצע אמר הגורם המדיני הבכיר “לשלול את היכולות והרצון של חמאס לפגוע בנו, עזה לא תראה אותו הדבר”. יחד עם זאת, הגורם המדיני הבכיר סירב להשתמש ברצף המילים “מיטוט שלטון חמאס”.

הגורם המדיני ציין כי המלחמה תימשך ימים ארוכים, אולי אפילו שבועות ארוכים. “אנחנו במלחמה. הם ביקשו מלחמה, ויקבלו מלחמה גדולה”.

במסגרת המלחמה, ונוכח הזוועות הגדולות שביצעו הטרוריסטים, צה”ל הפסיק להשתמש ב”הקש בגג” כשיטת פעולה, ומסתפק בפינוי המוני באמצעות כרוזים.

על מעורבות איראן, אמר  הגורם המדיני: “בהתחלה לא היו אינדיקציות, עכשיו כבר יש עוד איניקציות”. בתשובה לשאלה האם חיזבאללה יצטרף למערכה, ציין הבכיר: “איראן דוחפת את חיזבאללה להיות ערוכים למערכה”.

על חזית עזה אמר: “אנחנו בשלב הבלימה, ומעבר למתקפה מוחצת, והיא תהיה עוד יותר מוחצת. זה לא יהיה פשוט. אבל אנחנו מנתקים את חבל הטבור של עזה מישראל”.

הוא הוסיף, “המתקפות בעזה יהיו עוצמתיות, גם במחיר של פגיעה בחטופים”.

הוא הדגיש: “המסר שלנו לעם – תהיו חזקים, ימים קשים לפנינו, אנחנו בקרב על הקיום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות