ליברמן: מוכן להיכנס תוך דקה בלי תפקיד אם תתחייב לחסל את חמאס

יו"ר ישראל ביתנו שיגר מכתב לנתניהו ולקבינט: מוכן להיכנס מיד לממשלה, אך רק "אחרי שראש הממשלה יגדיר את חיסול החמאס ותום עידן ההסדרה כיעד" • "אין לנו שום דרישות. לא רוצה תפקיד, לא רוצה להיות שר" • חיסול החמאס פירושו חיסול כל הנהגת חמאס ברצועה, בלבנון, במלזיה, בקטאר ובכל מקום"
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"ד / 09.10.2023 15:15

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בישיבת סיעת ישראל ביתנו, כי הוא מוכן להיכנס לקואליציה ללא תנאים – אבל שראש הממשלה יכריז כי מטרת המבצע היא חיסול החמאס.

‏”אני מוכן עוד שעה להיכנס לממשלה, דקה אחרי שראש הממשלה מבהיר שמטרת המבצע היא חיסול החמאס, ודבר שני תם עידן ההסדרה. עד שאני לא שומע את זה מול התקשורת אני לא אשמש עלה תאנה”, אמר. “כמו שאמרתי, אני לא רוצה שום תפקיד, לא רוצה להיות שר, אין לנו שום דרישות, לא רוצה הסכם קואליציוני, רק התחייבות ברורה”.

ליברמן שיגר גם מכתב לראש הממשלה ולחברי הקבינט, על חיסול החמאס ותום עידן מדיניות ההסדרה: “אינני מבקש להיות שר, אנו לא מבקשים שום הסכם קואליציוני ולא תפקידים. אך איננו מתכוונים להיות עלה תאנה, אני כבר הייתי בסרט הזה.

“לכן חייבת להיות התחייבות פומבית של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ״ל כלפי עם ישראל. שלושתם צריכים להודיע בקולם שחיסול החמאס, ראשי החמאס ותום עידן ההסדרה מקובלים עליהם ואלו המטרות של העימות הנוכחי. דקה לאחר הודעה מפורשת זו, אני וסיעת ישראל ביתנו מצטרפים לקואליציה”.

ליברמן הוסיף: “המציאות הנוראית שאנו נמצאים בה היום, היא תוצאה ישירה של החלטת קבינט מתאריך ה-13 בנובמבר, 2018, שאישרה את מדיניות ההסדרה, שזאת מכבסת מילים לכניעה לטרור.

“בתאריך ה-14 לנובמבר, 2018, כשהודעתי על התפטרותי מתפקיד שר הביטחון אמרתי את הדברים האלו: ‘הפסקת אש עם חמאס היא כניעה לטרור, קונים שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה בביטחון הלאומי בטווח הארוך… גילינו רפיסות, מעמד הקבינט נשחק… הדרום קודם להכל’.

“לו באותה ישיבת קבינט היו מקבלים את הצעתי, לא היינו מגיעים למצב הקשה בו אנו נמצאים היום. זאת הייתה התנהלות בדיוק כמו שצ׳רצ׳יל תיאר אותה: ‘בברירה בין בושה למלחמה, בחרתם בבושה, וקיבלתם גם בושה וגם מלחמה’.

“לכן, נכון לרגע זה, יש להבהיר בהחלטת ממשלה ובדירקטיבה שיוצאת לרמטכ״ל ומהרמטכ״ל לכלל הצבא: המטרה היא חיסול החמאס מלא-מלא, תם עידן ההסדרה, מעכשיו ולצמיתות”.

הוא הדגיש: “מפסיקים לדבר בסיסמאות, חיסול החמאס פירושו חיסול כל הנהגת חמאס גם ברצועת עזה, גם בלבנון, גם במלזיה, גם בקטאר ובכל מקום בו הם מסתתרים.

“זאת החלטה שקיבלה גולדה מאיר אחרי הטווח במינכן, וזה מה שעלינו לעשות עכשיו. אין מנוס מכניסה קרקעית לעיר עזה וטיהור של כל מעוזי החמאס ומרכזי השליטה והפיקוד שלהם. לא צריך להישאר בעזה ולא צריך לנהל את עזה – עלינו לנקות את האורוות ולצאת.

“יש להבהיר שלא תהיה יותר כניסת פועלים, לא יהיה כניסת כסף קטארי, אפילו לא של סנט אחד, לא תתאפשר כניסה של השליח הקטארי לעזה, מעבר כרם שלום וארז יסגרו לצמיתות.

“פתיחת המעברים להכנסת דלקים וסחורות זה הדבר הכי לא מוסרי שאפשר להעלות על הדעת. הראשונים שחיות האדם רצחו אותם, היו דווקא אלו שהיו במעבר כרם שלום ואפשרו את כניסת המוצרים השונים והדלקים לתוך הרצועה.

“מכאן ואילך, כל האספקה לרצועה תתאפשר רק דרך נמל אל-עריש ומעבר רפיח, שלצערי פתוח גם ברגעים אלו. כמו כן, אני מברך על ההחלטה שהתקבלה על הפסקת אספקת החשמל והמים לרצועה, גם זה חייב להיות לצמיתות”.

ליברמן הוסיף: “הדעת לא סובלת את העובדה שאנו נספק משהו על מנת להבטיח את תפקוד הרצועה, לאחר שחיות האדם רצחו אנשים שבאו לשמוח במסיבה, אנשים שישבו בבתיהם, חטפו מעל מאה אנשים לרצועת עזה, התעללו באזרחים חפים מפשע, נשים, זקנים וטף וירו אלפי רקטות לעבר מדינת ישראל.

“שום חוק בינלאומי לא יכול להצדיק מתן מים וחשמל לאותם רוצחים שפלים שביצעו טבח, רצח המוני וחטיפות. לא מדובר בענישה קולקטיבית, מדובר באלפים שהשתתפו בזוועות כפי שראינו במדיות השונות, ועשרות אלפים ואף מאות אלפים שצהלו ושמחו נוכח הזוועות האלו.

“יש לחזור ולהקפיד על הפרימיטר כפי שהיה מקובל בעבר, כל מי שעובר את קו ה-200 מטר ומתקרב לגדר חייב לדעת שהוא מסכן את חייו. רק כך נוכל להחזיר השבויים והנעדרים, את הביטחון לאזרחי ישראל ולשקם את ההרתעה הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות