החמאס והג’יהאד: אנחנו מחזיקים ביותר מ-130 שבויים ישראלים

בחמאס טוענים כי בידיהם מעל 100 שבויים ישראלים - בהם קצינים בכירים • מזכ"ל הג'האד האסלאמי, זיאד א-נח'אלה, אמר כי בידי ארגונו בעזה "ישנם יותר מ-30 אסירים של האויב"
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשפ"ד / 08.10.2023 23:38

בחמאס טענו הערב (ראשון) כי לקחו בשבי מעל 100 אזרחים ישראלים לשטח רצועת עזה.

בכיר חמאס בחו”ל, מוסא אבו מרזוק, אומר לערוץ הבינערבי אל-ר’ד: “יש בידי חמאס יותר ממאה שבויים ישראלים, בהם קצינים בכירים”.

מוקדם יותר, מזכ”ל הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני, זיאד נחאלה, התרברב כי ארגונו מחזיק ביותר מ-30 שבויים ישראלים.

הוא ציין, כי המספר הוא “בלי קשר לכמות הגבוהה בהרבה שיש לחמאס, והם לא יחזרו לבתיהם אלא אם כל האסירים שלנו ישוחררו”.

הערב התכנסו משפחות השבויים והנעדרים להצהרה משותפת לתקשורת, במהלכה  תקפו את הממשלה וגורמי הביטחון – שלא מספקים להן תשובות בנוגע לקרובי המשפחה שנעלמו.

אורי דוד, אביהן של הודיה ותאיר הנעדרות, דרש יחד עם שאר המשפחות תשובות מהממשלה: “זה פשוט לא יאומן מה שקורה. אני משתתף וכולם משתתפים בצער כל המשפחות, מה שקורה הוא בלתי סביר. אנחנו דורשים מהממשלה שלנו להיות בקשר עם המשפחות – ואנחנו דורשים לקבל תשובות. לא כל התשובות יהיו משמחות. אנחנו רוצים להחזיר את הילדים, את הבנים, הבנות את המשפחות,  כמה שיותר מהר הביתה”.

הוא הוסיף: “יש הרבה משפחות שלא יודעות כלום וממש כלום. שתי הבנות שלי היו איתי בקשר אתמול בוקר, הן שכבו על הרצפה עם טלפון פתוח בלחץ אטומי. שמעתי ברקע מטווח של ברווזים, פשוט מטווח. היו צעקות, שמעתי דיבורים בערבית. אמרתי להן לשכב על הרצפה או עם הפנים אחת לשנייה, לעצור את הנשימה. הייתי איתן בטלפון 30 דקות עד ששמעתי ארבע נשימות – ומאז היא לא ענתה לי. אני מבקש שכל העולם יראה את זה, שכל העולם יראה את מה שאני אומר.

“אנחנו חייבים להחזיר את הילדים הביתה וכמה שיותר מהר, אנחנו רוצים להיפגש עוד הלילה עם נציג שייתן לנו תשובות, אולי לא את כל התשובות, אבל לפחות חלק. 48 שעות עברו ולא קיבלתי פסיק של מידע, לא מהמשטרה, לא מבתי החולים, לא משום דבר. שתי הבנות שלי שם. אני עוצם עיניים ואני לא יודע איפה הן – ואני לא יכול לעשות כלום. מישהו חייב לעצור את זה”.

מירב גונן, אמא של הנעדרת רומי, אמרה: “רומי היא הילדה הכי יפה בעולם. אין מקום שלא זוכרים אותה, היא מלאת חיוביות. אתמול בבוקר נכנסו לסיוט. ב-10:00 הייתה איתה על הקו, היא הייתה ברכב עם חברה ובחור מקסים שנכנס כדי לחלץ אותם. ב-10:15 היא אמרה שירו עליהם והם פצועים. היא אמרה שהיא מפחדת למות ולא יודעת מה לעשות. זה סיוט לשמוע את הילדה אומרת ‘אמא בואי לעזור לי’ ואתה לא יכול לעשות כלום חוץ מלהגיד לה שאני אוהבת אותה, שתהיה בשקט ושהיא תהיה בסדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות