מה עושים? קריאת מועצת החכמים, הרבנים הראשיים ובי”ד רבני חב”ד

הרבנים הראשים: "על כולנו חלה החובה להתגייס ולעזור לחיילינו ולתושבי הדרום" • "כוחות הביטחון חוששים על כך שהלוויות תהפכנה אף הן לסכנת נפשות. אפשר להשתתף בלוויה באופן מרוחק באמירת פרקי תהילים לכבודו של הנרצח"
יוסף גרינבוים
כ"ג תשרי התשפ"ד / 08.10.2023 17:55

עת צרה היא ליעקב: עקב המצב הקשה, הרבנים הראשים, ועד רבני חב”ד ומועמת החכמים של ש”ס – פרסמו קריאות מיוחדות.

הרבנים הראשיים כתבו:

“ימים קשים עוברים אזרחי ישראל, חיילים שוטרים ואזרחים נרצחים ומקפחים את חייהם לאחר שנחלצו במסירות נפש להצלת עם ישראל. מסע ההרג של המרצחים גבה קרבנות רבים. כל העם חש את כאבן וצערן של המשפחות השכולות, מתפלל לרפואת הפצועים ולשלום החטופים והנעדרים. זו העת להתלכד ולהתאחד כאיש אחד בלב אחד.

“אנו קוראים להרבות בתפילה לבעל המלחמות שיוליך את חיילינו בדרך לנצחון על האויבים הקמים עלינו. יתן ה׳ אותם ניגפים לפנינו. נרבה אהבה ואחווה בינינו. ונקווה לימים בהם ישראל ישכון בטח ויקויים בנו ‘ונתתי שלום בארץ’.

“כבר הובטחנו כי לא יטוש ה’ עמו ונחלתו לא יעזוב, ומייחלים אנו לראות התגשמות הבטחה זו אל מול עינינו. גם ברגעים קשים בוטחים אנו בצור ישראל אשר ישמע תפילותינו.

“על כולנו חלה החובה להתגייס ולעזור לחיילינו ולתושבי הדרום. ואף מוטלת עלינו חובת ההשתדלות בשמירה על הנחיות כוחות הביטחון יחד נרבה בתפילות לעורר רחמי שמים.

“כוחות הביטחון חוששים על כך שהלוויות תהפכנה אף הן לסכנת נפשות. על כן, על הציבור להישמע להנחיות ולא להסתכן. אפשר להשתתף בלוויה באופן מרוחק באמירת פרקי תהילים לכבודו של הנרצח.

“אנו שולחים תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן ואיחולי רפואה שלימה לכל הפצועים. ליבנו עם המשפחות הדואגות לגורל יקיריהן ותפילתנו עבורן.

“אנו קוראים לעם ישראל לא ליפול ברוחו, לזכור ימות עולם. בכל המצבים הקשים עמדה לנו האמונה בקב״ה ובעוצמת רוחו ואמונתו של עם ישראל שמלווה אותנו גם במאבק הנוכחי.

“האחווה והאיכפתיות הם חלק מהזהות שלנו וזו העת להראות זאת. חזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלוקינו”.

גם בית דין רבני חב”ד בארץ הקודש פרסם היום, בעקבות מצב-המלחמה הקשה השורר בארץ, מכתב מיוחד לציבור עם ההנהגה הדרושה בעת-צרה זו.

בין היתר, קוראים הרבנים לקרוא פרקי תהילים, להשתתף במבצע הנחת תפילין, ללמוד שיעורי תורה ולקיים כינוסי ילדים באמצעות הזום.

מועצת חכמי התורה כתבו במכתב מיוחד על המלחמה הקשה: להתחזק בביטחון ואמונה, לפשפש במעשינו ולשוב בתשובה, להתחזק בעסק התורה ולשוב לאלתר להיכלי התורה, להרבות בתפילה ובתחנונים.

בהוראת ראשי הישיבות של הציבור הספרדי, בני הישיבות והאברכים ישובו לתלמודם לאלתר וזמן חורף יפתח ביום ב’ או ג’.

ביום שלישי בשעה 17:00 תתקיים תפילת רבים בהיכלי התורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות