ביידן: חפים מפשע נרצחו, משפחות נלקחות בשבי. בלתי נתפס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר הצהרה מיוחדת בה הביע תמיכה מלאה בישראל - וקרא למדינות העולם לגבות את הלחימה נגד חמאס: "אני מזהיר כל צד עוין מפני ניצול המתקפה הזו. אל תחפשו כאן הזדמנות לפגוע בישראל. אנו נעקוב מקרוב אחרי התגובות" • צרפת לחיזבאללה: אל תתערב
חרדים 10
כ"ג תשרי התשפ"ד / 07.10.2023 22:54

לאחר ששוחח טלפונית עם נתניהו: נשיא ארצות הברית, ג’ו ביידן, יצא הערב (מוצ”ש) בהצהרה מיוחדת והכריז כי “ארה״ב עומדת לצד ישראל. לא נפקיר את ישראל. נאפשר לה להגן על עצמה”.

ביידן: “נבטיח שיסופק לאזרחים כל מה שצריך כדי להגן על עצמם. אלפי טילים ורקטות נורו על האזרחים הישראלים, הורגים לא רק חיילים ישראלים אלא גם אזרחים, אנשים חפים מפשע, ברחובות ובבתים. משפחות שלמות נלקחות כבנות ערובה בידי החמאס באחד מהימים הקדושים בלוח השנה היהודי.

“זה בלתי נתפס, שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו ואמרתי לו שארה”ב עומדת לצד ישראל בנוגע להתקפת הטרור הזאת. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אין שום צידוק להתקפות טרור.

“התמיכה שלנו היא איתנה, וזה בלתי ניתן לערעור. אני רוצה להגיד בצורה הברורה ביותר – זכותה של ישראל להגיב להתקפות האלה ולדאוג לביטחונה. אני שוחחתי עם חברים בקונגרס, עם המועצה לביטחון לאומי ועם מלך ירדן. שת”פ בין הצבאות ובין שירותי המודיעין מבטיחים שלישראל יהיה כל מה שהיא זקוקה לו.

“שובר לב לראות את המשפחות שנקרעו. כאשר אתה מאבד את היקירים לך, אתה מאבד פיסה מנשמתך. אשאר בקשר הדוק עם ראש הממשלה. ארה״ב עומדת לצד מדינת ישראל”.

נשיא ארה”ב הזהיר את מדינות העולם מפני ניצול המצב לביקורת על ישראל. “אני מזהיר כל צד עוין מפני נציול המתקפה הזו. אל תחפשו כאן הזדמנות לפגוע בישראל. אנחנו נעקוב מקרוב אחרי התגובות”.

עוד ציין כי ארה”ב תבטיח שישראל תקבל את כל אמצעי הלחימה הדרושים לה כדי לנהל מערכה למיגור חמאס

בתוך כך, צרפת שלחה מסרים לחיזבאללה, לבל יתערב במלחמה.

מארמון האליזה נמסר: “נשיא הרפובליקה הביע את דאגתו מהמצב והזכיר לכולם את החשיבות של גינוי חד משמעי לפיגועים שבוצעו נגד ישראל, חייליה ואוכלוסייתה. נשיא הרפובליקה ממשיך בקשר הדוק עם שלטונות מדינת ישראל, אליהם הביע מוקדם יותר סולידריות מלאה של צרפת. הוא ימשיך להיפגש ולדון בשעות ובימים הקרובים עם השחקנים האזוריים המרכזיים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות