הגר”ד לנדא הורה: מחר לא יתקיימו לימודים בת”תים – בשל פיקוח נפש

אליעזר היון
|
כ"ג תשרי התשפ"ד / 07.10.2023 21:02
הגר”ד לנדו הורה לבטל את ההקפות השניות בכל היכלי הישיבות ובתי המדרש – וקרא: יש להרבות בתפילה וחיזוק לרגל המצב הקשה • דיונים כיצד לנהוג בעולם הישיבות והאם להישאר בישיבות לחיזוק לימוד התורה

עמו אנוכי בצרה: מרן הגר”ד לנדו הורה, בעקבות המלחמה, לבטל את כל אירועי הקפות שניות בכל היכלי הישיבות ובתי המדרש. והוסיף כי יש להרבות בתפילה וחיזוק לרגל המצב הקשה.

ראש הישיבה הגרמ”ה הירש הגיע למעונו של הגר”ד לנדו, כדי לדון כיצד לנהוג בעולם הישיבות – והאם להישאר בישיבות לחיזוק לימוד התורה.

הגר”ד לנדו ביקש לבדוק עם גורמי ביטחון את רמת הסיכון בהתכנסויות.

בנוסף, מרן ראש הישיבה הורה כי מחר אסרו חג סוכות, לא יתקיימו לימודים בת”תים מחשש פיקוח נפש במקומות הלימוד ובדרכים אליהם. לגבי הימים הבאים תצא הוראה נפרדת.

הרב הראשי הגר”ד לאו חיזק בשעות קשות אלו את ידי חיילי צהל, כוחות הביטחון וההצלה ואזרחי מדינת ישראל.

מלשכתו נמסר: “הרב הראשי קורא לכלל הציבור להתאחד, להתפלל לשלומם של חיילי צה”ל כוחות הביטחון והאזרחים החטופים ולרפואת הפצועים. כמובן שחובה להישמע לכל הנחיות החירום מפי כוחות החירום ולשמור על החיים”, הוסיף הרב שגם קרא לציבור הרחב לקרוא את פרקי התהילים, כ, קכ”א, ק”ל”,.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ביטל את מעמד הקפות שניות המרכזית שהיה אמור להתקיים ברחבת הכותל המערבי.

במהלך השעות הקרובות יתקיימו מנייני תפילה ברחבת הכותל המערבי לרפואתם של הפצועים ולשלומם ולחזרתם הביתה של השבויים והנעדרים ולהצלחת חיילי צה”ל וכוחות הביטחון הנלחמים בשעה זו בחזיתות השונות.