נתניהו הציע ללפיד וגנץ להיכנס כשרים בלי תיק – הם שוקלים בחיוב

נתניהו שהציע ללפיד ולגנץ כניסה ל"ממשלת חירום רחבה, באותה מתכונת שבגין הצטרף לממשלת אשכול" • גנץ: "כולם עומדים מאחורי מערכת הביטחון ולממשלה יש גיבוי לגבות מחיר כבד, כואב ואפקטיבי"
אליעזר היון
כ"ב תשרי התשפ"ד / 07.10.2023 20:04

“ממשלת חירות מקצועית”: יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הערב (מוצ”ש), אחרי פגישה עם נתניהו, למתקפת הפתע של חמאס על ישראל – וקרא להקים ממשלת חירום לאומית.

ביש עתיד דורשים שבן גביר וסמוטריץ’ לא יהיו חלק מהממשלה הזו ואילו במחנה הממלכתי לא מטילים עליהם וטו.

“לא אעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, או למה הופתענו – זה לא הזמן”, אמר לפיד. “אנחנו נעמוד מאוחדים מול אוייבינו. נפגשתי עכשיו עם ראש הממשלה נתניהו. הודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות, להקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו”.

אחרי הודעתו של לפיד על נכונותו להצטרף לממשלת חירום על מנת לנהל את המלחמה, בליכוד הודיעו כי נתניהו היה זה שהציע ללפיד ולגנץ כניסה ל”ממשלת חירום רחבה” ב”אותה מתכונת שלפיה הצטרף ראש האופוזיציה בגין לממשלת אשכול ערב מלחמת ששת הימים”.

זמן לא רב לאחר מכן הודיע יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי הוא כינס את סיעת מפלגתו אחרי הפגישה עם נתניהו וכי הוא שוקל בחיוב כניסה לממשלת חירום לתקופת המלחמה “שתתמקד אך ורק באתגרים הביטחוניים ובאופן שיאפשר שותפות והשפעה מהותית על קבלת ההחלטות בפורומים הרלבנטיים”.

בהצהרה על המצב הביטחוני אמר ח”כ בני גנץ: “כולם עומדים מאחורי מערכת הביטחון ולממשלה יש גיבוי לגבות מחיר כבד, כואב ואפקטיבי כדי שלא יקרה מקרה כזה עוד לעולם. התשובה צריכה להיות ותהיה חדה, כואבת וכזו שתיצרב לשנים ארוכות”.

הוא הוסיף: “כל מי שהיה שותף לתכנון ולביצוע של מתקפה זו הוא בן מוות. כל ארגון טרור שהצטרף, יעשה טעות מרה וקשה. נבקש להדגיש לאויבינו ברחבי המזרח התיכון: מי שחושב שהוא בשעת כושר, יגלה מהר מאוד שזו שעתו הרעה ביותר. צריך לומר ביושר, תוצאות המתקפה קשות. בקרוב, יהפכו חלק מהשמועות לחדשות רעות וכואבות לכולם. אני מבקש מכאן לשלוח את תנחומיי למשפחות הנופלים, באופן אישי למשפחתו של חברי אופיר ליבשטיין, שמת כגיבור”.

תמיכה בנכונות להקים ממשלת חירום הגיעה גם ממפלגת העבודה.

ח”כ אפרת רייטן כתבה: “עכשיו אנחנו צריכים להלחם על הבית. לעשות הכל כדי לשמור על המשפחות, האזרחים והחיילים שלנו. כל הצעה רצינית פוליטית שתסייע לניהול המלחמה והמערכה, ולמרות המחלוקות הקשות שיש לי עם הממשלה הזו, אתמוך בה. את הגורמים הקיצוניים שנכשלו בתיפקודם, להוציא מיידית מהממשלה ולמנות אנשי מקצוע עם ותק ואחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות