צה”ל: “יש חטופים ושבויים ישראלים בעזה, לפנינו שעות קשות”

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מאשר כי יש חטופים ושבויים ישראלים בעזה • "יש הרוגים אזרחים, לוחמים, מפקדים" •.חמאס מסר הערב כי השבויים הישראלים, שנחטפו היום מישובים בדרום הארץ, נמצאים במקומות בטוחים ובמנהרות
אליעזר היון
כ"ב תשרי התשפ"ד / 07.10.2023 19:53

המלחמה בישראל: דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי מאשר כי יש חטופים ושבויים ישראלים בעזה, וציין כי “לפנינו שעות קשות”.

“נמצאים במלחמה מ-6 וחצי בבוקר, עם רקטות וחדירת עשרות מחבלים במספר רב של מוקדים יבשתית, ימית (בזיקים) והמאוויר גם מהמעברים. יש 22 מוקדים בעוטף שבהם יש לחימה – יש לנו כוחות בכל היישובים. אנחנו רוצים לעשות סריקות שניות שכולם ייהרגו.

“יש לנו באופקים ובארי עם בני ערובה – שם יש לחימה עם ימ”מ וכוחות מיוחדים. יש לנו לחימה באוגדת עזה בנחל עוז – יש כרגע שליטה”, ציין הגרי.

חמאס מסר הערב כי השבויים הישראלים, שנחטפו היום מישובים בדרום הארץ, נמצאים במקומות בטוחים ובמנהרות.

דובר צה”ל הסביר כי “יש תקיפות של חיל האוויר בכמה מוקדים של כטמ”מים מסוקי קרב ומטוסי קרב בפרצות על הגדר. יש עשרות תקיפות ומאות הרוגים גם מחבלים על הגדר. הכוונה להרוג את כל המחבלים בשטח ישראל.

“לפנינו שעות קשות, יש הרוגים אזרחים, לוחמים, מפקדים. גיוס מילואים רחב החל, יש 4 אוגדות שמורידים לעזה, גם טנקים. בפיקוד בצפון מוכנים לכל אירוע ומי שינסה אותנו יפגע”.

צה”ל, הסביר דובר צה”ל, תוקף כל מטרות חמאס וג’יהאד אסלאמי ברצועה: “אין חסינות באף מקום בעזה. זאת מלחמה, העוטף תחילה, פועלים להרוג את כל המחבלים ולסגור את הגדר. מתגברים את פיקוד מרכז בכוחות נוספים”.

מוקדם יותר, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה”ב ג’ו ביידן, שמסר: “ארה”ב עומדת לצד ישראל ותומכת בזכותה להתגונן”. רה”מ עדכן את הנשיא: “תידרש מערכה ממושכת”. הבוקר, כחמש שעות לאחר שנפתחה המתקפה, נתניהו התייחס למצב לראשונה ואמר בהצהרה: “כינסתי את ראשי מערכת הביטחון, הנחתי קודם כל לטהר את היישובים מהמחבלים חדרו פנימה. הפעולה הזו מתבצעת בשעות הללו. במקביל הוריתי לגייס גיוס מילואים נרחב בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכי. האויב ישלם מחיר שלא ידע כמותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות