איילת שקד: ההקפות הן אירוע משמח של כולם, תשאירו את זה כך

השרה לשעבר, שנולדה וגדלה בתל אביב, ביקשה להימנע מהפרעות להקפות בשמחת תורה: "השמחה המיוחדת שמגשרת על כל פער שמתקיים בימים אחרים. בואו נשמור על זה. ביחד" הנשיא ביקש: "אלה אירועים אמיתיים, כנים ומקרבים. אני פונה אישית - בלי פרובוקציות, בלי הפרעות, בלי ריבים"
חרדים 10
כ"א תשרי התשפ"ד / 06.10.2023 12:35

השרה לשעבר איילת שקד קראה הבוקר (שישי) להימנע מהפרעה להקפות שמחת תורה – על רקע הניסיונות לשבש ולהפריע לתפילות במרחב הציבורי ביום הכיפורים ובמהלך חג הסוכות.

“נולדתי וגדלתי בת”א. אני מכאן. הקפות בשמחת תורה היו תמיד אירוע משמח של כולם. חילוניים, מסורתיים ודתיים ביחד. התהלוכות, הצבעוניות, תחושת השיתוף, השמחה המיוחדת שמגשרת על כל פער שמתקיים בימים אחרים.

“אני מבקשת שתשאירו את זה. בדיוק ככה”, כתבה שקד.

היא הוסיפה: “לרקוד ברחובות תל אביב עם ספר תורה זה מרגש ומרומם. ילדים קטנים מסתובבים עם דגלים וממתקים, בחורים צעירים מניפים את ספרי התורה אל על. זה נוף ילדותי. וזה גם הנוף שאני מבקשת להשאיר לילדיי ובבוא היום לילדיהם. בואו נשמור על זה. ביחד. חג שמח!”.

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג הפנה קריאה דומה לציבור: “עוד כילדים בשכונה תל אביבית לא דתית חגגנו את מנהג ההקפות המשמח והמאחד באהבה וכבוד הדדי, וכך עוד אלפי אלפים כמונו בכל הארץ. אלה אירועים אמיתיים, כנים ומקרבים של אהבת ישראל, שהפכו לנחלתם של כל חלקי העם. תמיד הרגשתי שזה חלק עמוק ומלכד בזהות האישית והלאומית שלנו”.

הנשיא הוסיף:  “השנה, בחגי תשרי התשפ”ד חווינו בכאב גדול מספר אירועים של מניעת תפילה; אירועים שחרכו את הלב והיו בלתי נתפסים ובלתי מתקבלים על הדעת”.

הוא ביקש: “לקראת ההקפות שנציין הערב ומחר בכל רחבי הארץ אני פונה אישית אליכם, אזרחיות ואזרחי ישראל, לכל אחת ואחד מכם, וקורא לנהוג בהתחשבות, בהכלה, בכבוד ואהבת ישראל בזמן ההקפות ובכלל, ולאפשר לכולנו, יחד, את תחושת החג והשמחה. בלי פרובוקציות, בלי הפרעות, בלי ריבים.

“בואו נחליט – די להרמת קול, די להרמת ידיים! בשמחת התורה עלינו לשים את המחלוקות בצד ולשוב לשמחה הטהורה והזכה של התחלת השנה החדשה ועמה סבב הקריאה בפרשות השבוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות