סמוטריץ’ בחווארה: ‘ככה אי אפשר להמשיך’ • דגן: ‘תנו הנחיה לנצח!’

חבר הקבינט המדיני בטחוני הגיע עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן והנהגות יישובי גב ההר למקום פיגוע הירי אמש בחווארה: "קורא לראש הממשלה להשאיר את הסגר על החנויות עד פתיחת הציר העוקף" • יוסי דגן: "תפסיקו את ההפקרות הביטחונית!"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"א תשרי התשפ"ד / 06.10.2023 12:06

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-בטחוני בצלאל סמוטריץ’ הגיע הבוקר (שישי) לסיור בזירת הפיגוע בחווארה יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ח”כ צבי סוכות וראשי יישובי גב ההר – איתמר, יצהר, הר ברכה ואלון מורה – שדרכם לביתם עוברת דרך חווארה.

הסיור החל בלשכה הפרלמנטרית שהקים אמש  ח”כ סוכות במקום בו בוצע הירי לעבר רכב משפחת שטיינר, שניצלה בנס.

סמוטריץ’ קיים במקום ישיבת עבודה עם ראש המועצה והנהגות הישובים על הצעדים הנדרשים למיגור הטרור ולחיזוק ההתיישבות.

השר שמע את טענות הנהגות הישובים ואת ראש המועצה יוסי דגן.

סמוטריץ’: “יהודה ושומרון בעיצומו של גל טרור שהחל בתקופת מבצע ‘שומר החומות’ ונמשך כבר יותר משנתיים. גל הטרור הזה הוא בהכוונה איראנית ישירה ובאמצעות חיזבאללה שדוחפים נשק, אמל”ח ותקציב לשטח ומגייסים פעילי טרור.

“על מערכת הביטחון הישראלית להפנים ולפעול בהתאם למאפייני הגל הזה ולהתאים את דרך הפעולה הנדרשת להתמודדות טובה ומהירה איתו, שתחסוך חיי אדם ותחזיר את הביטחון ואת תחושת הביטחון למתיישבים ולאזרחי ישראל.

“שוחחתי בעניין אתמול ארוכות עם ראש הממשלה והבהרתי לו שכך לא ניתן להמשיך. אני מתרשם שהוא מבין ומסכים עם שינוי הגישה הנדרש. סיכמנו להמשיך לדון בעניין לעומק היום ובימים הקרובים ואני מקווה שיחד עם שר הביטחון, נצליח להוביל לשינוי המדיניות הנדרש אחרי עשרות שנות תפיסות אוסלו המסוכנות. לא נשקוט עד שנחזיר בעזרת השם את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל כולם”.

הוא הוסיף: “אם לא נפעל עכשיו – נצטרך לפעול הרבה יותר אגרסיבי בהמשך ולשלם על כך מחירים גבוהים חלילה. שינוי מבצעי נדרש להגביר את קצב הסיכול אל מול קצב הטרור, זה אפשרי ובזמן קצר יכול לתת שינוי משמעותי. אני קורא לראש הממשלה להשאיר את הסגר על החנויות עד פתיחת הציר העוקף.

“כמו כן, אנחנו מחויבים להמשך פיתוח ההתיישבות בבניה, הסדרה ופיתוח תשתיות ובחיזוק החוסן האישי והקהילתי של המתיישבים וגם בכך נגביר הילוך בעזרת השם בתקופה הקרובה”.

צילום: רעי חדי

יוסי דגן ראש מועצת שומרון: “אני קורא לראש הממשלה אני קורא לכל שרי הממשלה היקרים תנו לצהל את ההנחיה לנצח תפסיקו את ההפקרות הביטחונית! אנחנו לא מוכנים להיות מספרים בסטטיסטיקה של טרור מיותר. אחרי רצח משפחת פוגל אנחנו בכינו הצטערנו וידענו שכולם עושים כל מה שהם יכולים, היום לצערי זה לא המצב כולם יודעים שצריך לסגור את החנויות בחווארה כל זמן שעוקף חווארה לא נפתח, כולם יודעים שהבולשיט הזה של החזרת מחסומים כשהתקשורת מתעניינת והסרתם אחר כך לא יכול להימשך.

“אין דבר כזה מחסום רנדומלי, צריך שיהיה מחסום קבוע ביטחוני למנוע זליגה של כלי נשק לצירים הראשיים כפי שהיה בעבר. ממשלת ישראל חייבת להורות לצהל לצאת למבצע אינטנסיבי מקיף יומיומי כפי שהיה בתקופה שאחרי חומת מגן כדי להדביר את הטרור.

“ההתיישבות בשומרון חזקה אנחנו מאמינים אנחנו ציונים אנחנו נחושים ואנחנו נעמוד ונגן מכאן על ביטחון כל אזרחי מדינת ישראל אבל לתושבים שלי אדוני ראש הממשלה לא מגיע להיות ברווזים במטווח התושבים שלי שהם חלוצים שחיים בתנאים קשים מגיע להם לקבל ביטחון ואנחנו לא נעשה הנחות לממשלה הזו בגלל שאנחנו בחרנו בה דווקא משום שהממשלה הזו עושה כל כך הרבה דברים טובים ומשנה ומתקנת מהמדיניות של הממשלה הקודמת אנחנו לא מצליחים להבין למה בסוגיה הביטחונית היא עוד לא עושה שינוי דרמטי ואסטרטגי ממה שעשתה הממשלה הקודמת? אנחנו דורשים ביטחון אנחנו דורשים מהממשלה תתעשתו כבר תפסיקו את ההפקרות הזאת זה עולה בדם”.

ח”כ צבי סוכות: “אחרי עשרות שנות אוסלו שהביאו עלינו עוד ועוד הסלמות ביטחונית ונפגעים, אנחנו מחויבים לשנות דיסק. מחויבים לשנות את תפיסת הביטחון הזו. אנחנו מחויבים לשמור על ביטחונם של תושבי יהודה ושומרון בנחישות רבה ובצעדים ברורים וחד משמעים שיביאו להחזרת ההרתעה והגברת המשילות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות