בעקבות מות כלבה נחשף: חיות בר וכלבים מתו מהרעלת ענק בצפון

בן 60, תושב יישוב ליד נהריה, נעצר בחשד שהרעיל את בעלי החיים באמצעות פיתיונות בשר ומכלי מים מורעלים • החשד: רצה למנוע נזק בתוצרת החקלאית • ממונה חקירות במחוז צפון ברשות הטבע והגנים: "רק במזל נמנעה סכנה לחיי בני אדם, שהיו עשויים לבוא במגע עם המים המורעלים"
חיים טוויל
כ"א תשרי התשפ"ד / 06.10.2023 11:35

מותה של כלבה במושב בגליל המערבי הוביל לחשיפת הרעלת ענק בצפון הארץ: בן 60, תושב יישוב ליד נהריה, נעצר לאחר שקשר עצמו להרעלה של חיות בר באמצעות פיתיונות בשר ומיכלי מים מורעלים, ככל הנראה על מנת למנוע מהם לפגוע בתוצרת חקלאית.

כך הודיעו היום (שישי) רשות הטבע והגנים והמשטרה בהודעה משותפת.

בעלי הכלבה התלוננו במשטרה לאחר שזו שבה הביתה ומתה. במשטרה וברשות הגנים פתחו בבדיקה, שבמסגרתה אותרו מספר פגרי חיות בר כדוגמת חזירי בר, נמיות, קיפודים, תנים וכלבים בסמוך למטע האבוקדו שבבעלות החשוד, שעל פי החשד הורעלו בזדון.

במהלך פעילות סמויה מספר ימים, תועד החשוד כשהוא קושר עצמו לחומרי הרעל.

במסגרת הפעילות שוטרי תחנת נהריה עצרו את החשוד והעבירו אותו לחקירה ראשונית בתחנת נהריה, בגין צער בעלי חיים והתעללות בבעלי חיים. החשוד קשר את עצמו למקרי ההרעלה ושוחרר בתנאים מגבילים, ובקרוב יוגש נגדו כתב אישום.

מפקד תחנת נהריה, סנ”צ בועז סמוכה: “הרעלת חיות בר היא עבירה חמורה ביותר ובעלת השפעה הרסנית לטבע ובכלל. על כן, משטרת ישראל, יחד עם גורמי האכיפה הנוספים ורשויות החוק פועלים מסביב לשעון ומשקיעים משאבים רבים על מנת למגר תופעה זו ולמצות את הדין עם העבריינים הפוגעים בטבע של כל תושבי המדינה”.

צילום: נתן בינסוביץ’, רשות הטבע והגנים

ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין במחוז צפון של רשות הטבע והגנים: “החשוד עוכב לחקירה במהלכה קשר עצמו לעבירה ונפתח כנגדו תיק חקירה. כמו כן הוא נחקר במשטרה בעקבות מותה של הכלבה. מדובר בהרעלה חמורה שכן מלבד הכלבה נפגעו מההרעלה בעלי חיים במקום כגון קיפודים וחזירים”.

הוא הוסיף: “במזל גדול נמנעה הרעלת עופות דורסים הנמצאים בסכנת הכחדה ונמנעה סכנה ממשית לחיי בני אדם אשר היו עשויים לבוא במגע עם המים המורעלים. אני קורא לחקלאים שbתקלים בנזקי חקלאות לא לקחת את החוק לידיים ולבצע הרעלות אלא לפנות לרשות הטבע והגנים לשם קבלת סיוע והכוונה מקצועית לטיפול במניעת הנזקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות