בעקבות פיגוע הירי • צה”ל בצעד דרמטי: סגר החנויות בציר חווארה

צה"ל החליט לסגור את החנויות בציר חוארה ולתגבר כוחות בשטח - בתגובה לניסיון הפיגוע ברכב עם זוג הורים ותינוקת • נתניהו הנחה בדיון בהשתתפות בכירים במשרד הביטחון: לקצר את משך זמן סלילת כביש עוקף חווארה
חיים טוויל
כ"א תשרי התשפ"ד / 06.10.2023 00:12

בתגובה לניסיון הפיגוע הערב:  צה”ל החליט, בצעד חריג, לסגור את החנויות בציר חווארה ולתגבר כוחות באזור.

מה עשה ראש העיר משה ליאון בסוכות של גדולי הדור שגרים בירושלים?

בהודעת צה”ל נמסר:  “בהתאם להערכת המצב, הוחלט על סגירת החנויות בציר חאוורה, לצורך חיזוק הערכות הביטחונית במרחב וזאת במקביל לתגבור האבטחה והאמצעים במרחב”.

בנוסף הוחלט בצה”ל לתגבר את המרחב בפלוגה נוספת.

הצעד מתבצע לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ’ דרש מנתניהו, בשיחה שקיים עמו, לסגור מיידית את החנויות בחווארה לשבועיים עד לפתיחת שלב א’ של כביש עוקף חווארה.

סמוטריץ’ הבהיר לנתניהו כי מבחינתו המצב לא יכול להימשך כך יותר.

בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים ביהודה ושומרון קיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיון בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, מפקד פקמ״ז, והמזכיר הצבאי לראש הממשלה.

ראש הממשלה אמר שאין להשלים עם פיגועי הטרור ביהודה ושומרון, והנחה את צה״ל והשב״כ להגביר את מאמצי ההגנה והסיכול נגד גורמי הטרור, תוך התמקדות מיידית בחווארה.

בנוסף, העיר ראש הממשלה על קצב סלילת כביש עוקף חווארה והנחה לקצר בחצי את מועד פתיחת הכביש.

נתניהו הנחה את צה״ל וגורמי הביטחון להביא בפניו דרכי פעולה נוספות למאבק בטרור ולהגברת ביטחון התושבים במרחב יהודה ושומרון. הדיון יתקיים ביום ראשון בבוקר.

בניסיון הפיגוע שהתרחש הערב בחווארה, פתח מחבל בירי לעבר רכב בו ישבו זוג ותינוקת בת כשנה וחצי. השימשה האחורית של הרכב התנפצה, אך לא היו נפגעים בגוף.

המחבל חוסל בתום מרדף של כוחות הביטחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות