מהומות בהר הבית: פורעים השליכו אבנים וזיקוקים – ופצעו שוטרים

יוני גרין
|
כ"ט אלול התשע"ד / 24.09.2014 10:44
עשרות פורעים רעולי פנים תקפו שוטרים עם פתיחת הר הבית למבקרים יהודים • הפורעים חסמו את הכניסה למסגד אל-אקצא, אך כוחות יס”מ ומג”ב הדפו אותם • שוטרים נפצעו קל

עם פתיחת הר הבית למבקרים יהודים התפתחו הבוקר (רביעי) מהומות כאשר כמה עשרות פורעים ערבים רעולי פנים החלו לירות זיקוקים לעבר כוחות המשטרה בשער המוגרבים.

כוח של שוטרי יס״מ ולוחמי מג״ב נכנס לשטח הר הבית והדף את המתפרעים, שניסו להתיז לעברם חומר בלתי מזוהה. עשרות המתפרעים, שהציבו מבעוד מועד חסימות על ההר, המשיכו ליידות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים, ופתחו בירי זיקוקים.

הכוח שפעל במקום הצליח להשתלט על המתפרעים ולהשיב את הסדר, לאחר שהדף את המתפרעים אל תוך מסגד אל-אקצא – ונעל את דלתות הכניסה.

מספר שוטרים נפגעו קל מאבנים וזיקוקים וטופלו במקום. השוטרים שנפגעו מאבנים ומזיקוקים טופלו במקום בידי כוח הרפואה של המשטרה.

הביקורים בשטח הר הבית מתקיימים כרגיל. מהמשטרה נמסר: “נמשיך לפעול נגד מתפרעים ולגלות אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר”.

יהודה גליק, מנהל מיזם הליב”ה לעידוד העליה היהודית להר הבית, בירך על הנחישות שגילו השוטרים בהתמודדות עם המתפרעים הערבים בהר.

באירוע אחר בהר הבית, יהודי פעיל ימין שהגיע למקום עוכב מחשש שיפר את שלום הציבור – והוצא משטח ההר.