ואיפה הרשויות מאשרות לקיים אירועים בהפרדה מלאה? בניו יורק

בעוד בתל אביב העירייה מונעת אפילו  קיום תפילות בהפרדה, בניו יורק המשטרה סוגרת רחובות לטובת אירועים בהפרדה • איש התקשורת מתי טוכפלד כתב בציניות: "כמה חושך ובערות יש בעיר הזאת. לעומת תל אביב הפתוחה והמוארת"
נתן פרל וחיים טוויל
כ' תשרי התשפ"ד / 05.10.2023 13:59

בעוד בתל אביב העירייה מונעת אפילו  קיום תפילות בהפרדה, ומפגיני שמאל משבשים ומפריעים לתפילות,  בניו יורק מאפשרים השלטונות גם אירועים בהפרדה.

שמחה מקיר לקיר: מה סיפר משה ליאון לגדולי ישראל בב”ב?

וכך, מידי ערב מתקיימים בשכונת קראון הייטס אירועי שמחת בית השואבה, בהשתתפות רבבות, תוך הפרדה מגדרית – בעוד המשטרה חוסמת לשם כך רחובות שלמים.

איש התקשורת מתי טוכפלד, עיתונאי ‘ישראל היום’ ומגיש ברדיו ‘גלי ישראל’ צייץ מניו יורק, לצד תמונה: “שאלתי את השוטר הניו יורקי אם לא מפריעה לרשויות ההפרדה המגדרית בשטח הציבורי העירוני. הוא השיב בפשטות שהעירייה מעדיפה לגלות גמישות לצרכי הקהילות הרבות המתגוררות בה.

“כמה חושך ובערות יש בעיר הזאת. לעומת תל אביב הפתוחה והמוארת”, לגלג.

בתוך כך, הדיון בעתירה של ארגון ‘ראש יהודי’ יתקיים מחר בבית המשפט העליון בשעה 11:30 בפני הרכב של שלושה שופטים. התגובות של הצדדים יוגשו עד מחר ב-9 בבוקר.

אמש דחה בית המשפט המחוזי את הערעור שהגיש ‘ראש יהודי’ נגד החלטת עיריית תל אביב האוסרת לקיים הקפות שניות בכיכר דיזנגוף.

השופט מגן אלטוביה ציין בהחלטתו אתמול כי הוא סבר ש”נכון היה כי הצדדים יגיעו להבנות”, ושברוח החג “תצא בשורה של אחדות ופיוס”.

עם זאת, הוא לא ביטל את החלטת העירייה לבטל את ההתרים: “אין בידי לקבל את עמדת העותרת (‘ראש יהודי’) כי המשיבה (עיריית תל אביב-יפו) הפעילה שיקולים זרים או פסולים”.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • מדריך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות