המפקד בעט ברימון והציל את חייליו • אב לפצוע: קרה לנו נס גדול

במהלך חילופי ירי, השליכו הלוחמים רימון, שכנראה פגע בשער והוחזר אליהם • מפקד החוליה זיהה את הסכנה, בעט בו כדי להרחיקו - ואז הוא התפוצץ • אביו של אחד הפצועים, שאמור להתחתן: "מתפללים שהוא יעמוד על הרגליים ויראה את הכלה שלו בעוד שבוע - אז הוא צפוי להתחתן"
חיים טוויל
כ' תשרי התשפ"ד / 05.10.2023 13:13

מתחקיר האירוע הקשה הלילה (חמישי) בטול כרם עולה, כי לוחמי יחידת המסתערבים שנפצעו בפעילות – נפגעו מפיצוץ רימון רסס שהשליך אחד הלוחמים. הרימון פגע בשער שניצב ביניהם לבין המחבלים וכך שב אליהם.

שמחה מקיר לקיר: מה סיפר משה ליאון לגדולי ישראל בב”ב?

מפקד הפלוגה הספיק לבעוט ברימון כדי להרחיקו – ואז הוא התפוצץ. בכך כנראה מנע פגיעה חמורה יותר בו ובלוחמיו.

בפעילות נפצעו חמישה לוחמים. שלושה מהלוחמים פונו מהמקום במצב קשה ושניים באורח קל-בינוני.

אביו של אחד הלוחמים שנפצע בתקרית הקשה ופונה במצב קל, סיפר לחדשות 12 על התחושות הקשות: “קרה לנו נס גדול, הבן נפגע בפעילות מרסיסים בפלג גוף תחתון ורסיס נוסף ליד העין. הבן שלי סיפר שנזרק עליהם מטען ורימון ובוצע ירי, שני חברים שלו נפצעו קשה מאוד. נקווה שיראה את הכלה שלו בעוד שבוע, אז הוא צפוי להתחתן”.

אביו של הפצוע, שמשרת בימ”ס איו”ש, נפצע בעצמו לפני יותר מ-20 שנה בפיגוע שאירע בסניף הליכוד. “6 נרצחו אז בפיגוע, 30 נפגעו, כל המראות חוזרים לי עכשיו”, שחזר האב שנמצא לצד בנו בבית החולים מאיר בכפר סבא. “אנחנו מתפללים שהבן יחלים במהרה ויעמוד בקרוב על רגליו בחתונה”.

באוגדת איו”ש שיבחו את התנהלות המסתערבים בפעולה, בה עצרו יחד עם כוח של סיירת גולני מבוקש, שבביתו נתפס אקדח. המבוקש, שניסה לברוח מהכוחות, נורה ברגלו.

מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק, סגן מפקד מג”ב תת ניצב נחשון נגלר, ומפקד מג”ב איו”ש תת ניצב ברק מרדכי ביקרו את לוחמי יחידת המסתערבים שנפצעו ומטופלים בבתי החולים.

סמ”ש ש’, לוחם שנפצע בפעילות ציין במהלך הביקור: “במהלך הפעילות נורתה עלינו אש ממקורות שונים, הגבנו בירי ופגענו במחבלים. ביציאה מהפעילות בדרכינו לעבר הרכבים ליציאה מהמחנה התפוצץ רימון רסס שממנו נפצענו. הלוחמים מהיחידה חילצו אותנו תוך כדי לחימה. אמשיך לתרום למדינה ולעשות את תפקידי על הצד הטוב ביותר כלוחם ביחידת המסתערבים”

מפכ”ל המשטרה: “אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאתגרת, ואתם, חוד החנית של משטרת ישראל ומשמר הגבול פועלים בשטח בשילוב זרועות עם שב״כ וצה״ל לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל ותושביה. אנחנו נרדוף ונגיע לכל מחבל ופעיל טרור ונשים עליהם את ידינו. אני מאחל לפצועים שלנו רפואה שלמה וחזרה לשגרה ובמהרה ומצדיע ללוחמים לשוטרים למתנדבים ולמפקדים שנמצאים כבר ימים ארוכים בעבודה מסביב לשעון ולפעמים תוך סיכון חיים למען בטחון הציבור .”

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק: “אני גאה בכם על החתירה למגע, על הפעילויות האמיצות שלכם לילה-לילה במקומות המורכבים ביותר ביהודה ושומרון. הבוקר לחמתם בגבורה באומץ לב בנחישות ותוך סיכון חיים אמיתי. משמר הגבול ילווה ויחזק אתכם ואת משפחותיכם. אני מודה לגורמי הרפואה על הטיפול המסור בלוחמים.”

המפכ”ל ומפקד מג”ב ביקרו את הפצועים בבתי החולים בילינסון ומאיר ובהמשך היום צפויים לבקר את הפצוע בביה”ח לניאדו.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • מדריך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות