האב השכול ליאו די התפלל בכיכר דיזנגוף, מפגין התנגש בו ופגע בו

בכיכר דיזנגוף נערכה הבוקר תפילת שחרית לרגל החג מפגיני שמאל ניסו להפריע לתפילה - ואחד מהם התנגש באב ששכל את אשתו ובנותיו בפיגוע בחג הפסח - ופגע בו • השר לביטחון לאומי גינה: "לפעול באופן נחוש נגד אותם פורעים בדיוק כמו שעצרו את היורקים לעבר הצליינים"
חרדים 10
כ' תשרי התשפ"ד / 05.10.2023 11:34

בכיכר דיזנגוף בתל אביב התקיימה הבוקר (חמישי) תפילת חול המועד סוכות, בה השתתף ליאו די, האב ששכל את שתי בנותיו מאיה ורינה ורעייתו לוסי הי”ד בפיגוע בבקעת הירדן.

שמחה מקיר לקיר: מה סיפר משה ליאון לגדולי ישראל בב”ב?

גם הפעם  הוקמה מחיצה מאולתרת שנתלתה בין עצים בכיכר, עד שהוסרה על ידי פקחי עיריית תל אביב.

למקום הגיעו מפגינים שהתעמתו עם המתפללים וניסו להפריע לתפילתם.

אחד המפגינים אף התנגש במכוון בדי במהלך התפילה.

בעת התקיפה, לא נראית כל מחיצה במקום.

חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד הגיב: “פראי אדם שקמים בבוקר ומחליטים לעשות רק רע – מול אדם שחרב עליו עולמו שלוש פעמים בפיגוע אכזרי, ומחליט בכל בוקר לקום ולעשות טוב. ליאו די, אתה גיבור ומופת עבורי, אני מחזק אותך, תמשיך להפיץ אור!”

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “התיעוד בו נראה ליאו די, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע הירי בבקעה נדחף על ידי מפגין בכיכר דיזנגוף, רק בגלל שהעז להתפלל ולהחזיק ארבעת המינים ברחובה של עיר הוא מזעזע ומטריד.

“אני מגנה את זה בכל תוקף. הנחתי את המשטרה לפעול באופן נחוש נגד אותם פורעים בדיוק כמו שעצרו את היורקים אתמול לעבר הצליינים”.

שר הבינוי והשיכון  יצחק גולדקנופף, יו”ר יהדות התורה, גינה: “השנאה של חלקים בשמאל הקיצוני, לכל דבר שריח של יהדות נודף ממנו מחרידה. לדחוף בגסות אב ששיכל את אשתו ובנותיו, שכל חטאו הוא שהעז להתפלל עם ארבעת המינים ברחובה של העיר ה’ליברלית והמכילה’ זהו שפל חסר תקדים”.

ח”כ שמחה רוטמן: “תקפו אב ובעל שכול, אדם נעים הליכות שקורא לאחדות כל העת, עטור בטלית ומחזיק ארבעה מינים – בלב תל אביב. האחריות להסתה הזו נמצאת אצל יאיר לפיד ובני גנץ שחיכו לאישור משקמה ברסלר כדי לגנות בחצי פה את התקיפה ביום כיפור. לא יעזור להם. מדינת ישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית”.

ארגון ‘חותם’ הגיב: “הרב ליאו די, שאשתו ובנותיו נרצחו בפיגוע טרור, הוא מגדלור של אהבת ישראל אמתית וקירוב לבבות. המתקפה האנטישמית כלפיו מצד מטורללי השמאל היא בושה שאין כדוגמתה.

“כאשר מספר תיירים נוצרים ספגו יריקות בירושלים מהרו כולם לגנות את האירוע והמשטרה עצרה במהירות את התוקפים. האנטישמיות הגואה מסוכנת לא פחות מפיגועי הטרור, פוגעת בחוסן הלאומי ומסכנת גם את הקהילות היהודיות בחו”ל על ידי נרמול של מתקפות על מתפללים יהודים. הגיע הזמן לעצור את האנטישמיות בישראל ולאפשר במדינת היהודים לקיים חיים יהודיים במרחב הציבורי”.

בחג הפסח נרצחו בנות המשפחה מאפרת, כאשר שני מחבלים ירו על רכב המשפחה בצומת חמרה בבקעת הירדן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות