פרוש: ‘למה מריצים את אבוטבול לראשות העיר? ש”ס קטנה יותר’

יו"ר שלומי אמונים הסביר בכנס ראשי קהילות בבית שמש מדוע הסיעה רצה בנפרד: "הבנו שאין דרך אחרת לקבל מה שקהילות צריכות, אלא רק אם ידעו כמה מצביעים יש לכל סיעה בכל שכונה. זו לא חלילה מריבה, אנחנו מבררים מה חלקנו באוכלוסייה" • על ריצת אבוטבול: "בגלל שבמקום מסוים החליטו לרוץ באופן כלשהו, אז מריצים אותו כאן! מאותה סיבה שמריצים מועמד בביתר עלית, למרות שלמאיר רובינשטיין יש תמיכה של רוב מוחץ"
יוני גרין
כ' תשרי התשפ"ד / 04.10.2023 22:04

יו”ר שלומי אמונים השר מאיר פרוש השתתף הערב (רביעי) בכנס ראשי קהילות בבית שמש – ותקף את יו”ר ש”ס אריה דרעי.

שמחה מקיר לקיר: מה סיפר משה ליאון לגדולי ישראל בב”ב?

השר פרוש פתח: “זו כבר פעם שניה בחודשים האחרונים שאני מגיע לכינוס של ראשי קהילות בבית שמש – ואני רואה אולם מלא של ראשי קהילות שבאים פעם אחר פעם, וזו הבעת אמון בנציגי הציבור שלנו, שפועלים במסירות ובשליחות למען כלל הקהילות בעיר”.

יו”ר שלומי אמונים ציין: “אנחנו רצים בנפרד, לא כי זה מה שרצינו, ישבנו יחד עם כל חלקי אגודת ישראל לראות האם אפשר לעשות חלוקה בתוך אגודת ישראל, עם שיוך הקהילות לנציגים ברשימה – אולם לא הייתה הסכמה, למרות שהדברים הם ברורים. משום כך, בכדי שנוכל להמשיך הלאה לעזור לקהילות לפי היחס שלהם באכלוסייה, החלטנו שהדרך היחידה היא ללכת בנפרד, אבל זה לא היה מלכתחילה”.

השר הסביר: “אני לא חושב שהנציגים האחרים לא רוצים לעזור, אלא כנראה שמתוקף הצרכים של הקהילות הגדולות גורמות לכך שהם עמוסים עם הדרישות האחרות. אנחנו יכולים לעבוד יחד, תסמכו על אלה שדואגים לכם כל השנה, שרק בדרך הזו אנחנו יכולים למצות את הפוטנציאל של הקולות שלנו.

“אף אחד לא עשה את זה בשרירות לב. אני זוכר לפני עשר שנים, כאשר רצנו בנפרד, לא היו מריבות, לאף אחד לא היתה בעיה להיכנס לבית כנסת של השני, כל אחד פעל כדי למצות ולהביא את הקולות שלו  – וזה מה שאנחנו רוצים לעשות כעת”.

פרוש הדגיש: “הבנו שאין דרך אחרת לקבל מה שקהילות צריכות לקבל, אלא רק אם ידעו כמה מצביעים יש לכל סיעה בכל שכונה. זה לא חלילה מריבה, אלא אנחנו מבררים מה חלקנו באוכלוסייה, ממקסמים  את הקולות – וכך נוכל לתת לציבור שלנו את הטוב ביותר”.

הוא הוסיף: “כל אחד צריך להשקיע בימים שנותרו עד הבחירות בכדי שנהיה הכי חזקים בקלפי. אנחנו יודעים לספור כמה קולות משויכים לכל אחד שיושב כאן. אם נביא את כל הכוח שלנו, ואת כל הכוח של דגל התורה, ר’ שמואל גרינברג יהיה ראש העיר”.

בשלב זה השר פרוש תקף את יו”ר ש”ס אריה דרעי: “למה מריצים את משה אבוטבול לראשות העיר? ש”ס קטנה יותר, אבל היה לה כבר פעמיים את ראשות העיר.

“בגלל שבמקום מסוים (-אלעד) החליטו לרוץ באופן כלשהו, אז מריצים אותו כאן! מאותה סיבה שמריצים מועמד בביתר עלית, למרות שלמאיר רובינשטיין יש תמיכה של רוב מוחץ בעיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות