“לראות שחיתות ולשתוק? למה?”: העו”ד שהחטיף לאוריאל בוסו מדבר

השופטת אסרה על חברי סיעת ש"ס, כולל אוריאל בוסו, לנאום או לשבת על הבמה באירוע 'הקבלת פני רבו' בבני ברק • עו״ד שמעון שמואלי, מגיש העתירה, בראיון לחרדים 10: "אגיע לאירוע. למה לא? חברים שלי כולם" • "אם מישהו מש״ס יעלה לנאום נדרוש את הקנס על תנאי וגם בזיון בית המשפט"
ישראל יוספי
י"ט תשרי התשפ"ד / 04.10.2023 01:42

יו״ר ועדת הבחירות האזורית השופטת מיכל אגמון גונן פסקה הערב (שלישי), כי חל איסור על הגאון הרב מסעוד בן שמעון, רבה הספרדי של בני ברק, להשתתף באירוע  ‘הקבלת פני רבו’ שמתוכנן להתקיים ביום רביעי בערב בעיר התורה והחסידות – משום שמדובר באירוע פוליטי המוגדר כתעמולת בחירות. הרב יוכל להשתתף רק במה שמוגדר “החלק הדתי” של האירוע ואחר כך יעזוב את המקום.

שמחה מקיר לקיר: מה סיפר משה ליאון לגדולי ישראל בב”ב?

ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגיש  עו״ד שמעון שמואלי, בשם ימותת ‘חוקתי – חרדים למדינה ולשלטון הציבורי’.

כמו כן אסרה השופטת על עובדי עיריית בני ברק,  חברי סיעת ש״ס ובכללם המתמודד לראשות העיר, ח”כ אוריאל בוסו, לנאום או לשבת על במת הכבוד. בנוסף הטילה השופטת 9,000 ש”ח  על תנאי – באם לא יעמדו בהחלטה.

עיריית בני-ברק היא זו שתאכוף את ההחלטה.

הערב שוחח מגיש העתירה, עו״ד שמעון שמואלי, בא כוח עמותת ‘חוקתי’, עם אתר ‘חרדים 10’.

מה הוביל אותך להגיש את העתירה נגד האירוע?

״אני עותר נגד כל הרשויות המקומיות ונגד כל המעומדים, ממטולה ועד אילת. לא משנה ימין, שמאל, דתיים, חרדים. היו לי עתירות על קרית שמונה, נתניה, ירוחם ושוהם.

“יש עתירות שאני מגיש באופן פרטי וחלק באמצעות העמותה כנציגה –  והעתירה הזו היא אחת מהן. אין לי קשר לאף אחד ממתמודדי העיר, מנסים לשייך אותי, אבל אין לי קשר לאף אחד”.

בסוף אתה חרדי, שמגיש עתירה נגד מפלגת ש״ס שהיא מפלגה חרדית.

“מי שהוא חרדי, אין לו זכות לאכוף את החוק? יצא מצב שאם אנחנו חרדים, אנחנו לא יכולים לאכוף את החוק. אסור שחרדי יעתור בשביל שהיה חוק. יוצא שבגלל שאנחנו חרדים, אנחנו אמורים לראות הפרות של חוק ולראות שחיתות – ולשתוק.  ככה אנחנו אמורים להתנהל? למה?

“אני לא נגד תעמולה. אפשר לעשות אחלה תעמולה חוקית. אמרנו – אם אתה רוצה לערוך אירוע, תחליט מהו, אם תעמולה אז בהתאם לכללים. אם לא אירוע תעמולה, אלא תורני – אז אירוע תורני.

״הטענה שלנו הייתה  שהאירוע הוא תעמולה, בגלל הפרסום שהופיעו עליו פתקים של ש״ס ואוריאל בוסו. באופן מובהק רואים שזה אירוע תעמולה. אם זה אירוע כזה – ישנן שתי בעיות: אחת, רב עיר שמקבל משכורת לא יכול להשתתף באירוע תעמולה. שתיים, אירוע תעמולה לפי החוק אסור שהיה בו תזמורת. עיריית בני ברק והיועמ״ש של ש״ס, אמרו: מה פתאום, זה טקס דתי.

״השופטת אומרת: אם זה טקס דתי, אז עד הסוף. אני מצד אחד מתירה לכם מוזיקה ותזמורת, אני לא נותנת על זה צו, אבל אם זה טקס דתי לא תהיה תעמולה, אף אחד מנבחרי הציבור ולא עובדי ציבור – לא יוכל לשבת על הבמה. לפי ההחלטה, אף אחד לא יישב על הבמה, זה יהיה כמו השיעור של הרב יצחק יוסף ביזדים”.

השאלה אם תהיה אכיפה השטח, אולי מה שעשית הוא לשווא? כי הם ינאמו.

״עיריית בני ברק תהיה חייבת לאכוף את החוק. אם מישהו מש״ס יעלה לנאום נדרוש את ה-9,000 ש”ח על תנאי וגם את בזיון בית המשפט. חלק מהאנשים אמרו שהם לא יעברו על החוק, וחלקם אמרו ששווה להם לשלם 30,000 שקלים לעבור על ההחלטה ולקיים את האירוע.

“בגלל תגובת העירייה שטענה שמדובר בטקס דתי, השופטת חייבה אותם לפקח על האירוע ואם יפרו – העירייה תהיה מחוייבת בתשלום ההפרה, על כך שעובדי עירייה לא יהיו שם”.

המלחמה הזו היא דבר משתלם?

“זה לא עניין של מלחמה, אנחנו לא מציגים את זה כמלחמה. אנחנו לא עושים מלחמות. לא כל תיק משפטי הוא מלחמה, זה עניין של חוק. אוכפים את החוק. אני יכול לראות את דרעי ובוסו ולחבק אותם. אם בוסו יזמין אותי לקפה בסוכה, אני מגיע לשבת איתו. אין שום עניין אישי.

“המתמודדים של ש״ס מכל הארץ מתקשרים להתייעץ איתי, מה מותר ומה אסור. בכירים מאוד שמתמודדים”.

מה ביקשתם שוועדת הבחירות תעשה?

״שרב העיר לא יגיע, כי זה אירוע פוליטי, ולא תהיה תזמורת…”

איך תדע אם זה יופר. אתה תהיה נוכח באירוע?

״כן. למה לא, למה שלא אגיע למקום חברים שלי כולם”.

יגרשו אותך אחרי מה שעשית.

״לא. ואם כן, שיגרשו. אני מקבל הרבה תגובות טובות גם מאנשי ש״ס”.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • מדריך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות