דרמה בארה”ב: לראשונה בהיסטוריה יו”ר בית הנבחרים הודח מתפקידו

חברי המפלגה הרפובליקנים, אליה משתייך מקארתי, פעלו עם הדמוקרטים להדחתו - כי לא אהבו את מהלך ההתפשרות שלו מול הממשל • 216 חברי קונגרס הצביעו בעד - ו-210 הצביעו נגד • עד כה, עלתה רק פעמיים ב-200 השנים האחרונות להצבעה הצעה להדחת יו"ר מכהן
חרדים 10
י"ט תשרי התשפ"ד / 04.10.2023 00:14

טלטלה בקונגרס האמריקני: בית הנבחרים האמריקני הדיח הערב (שלישי) את יו”ר בית הנבחרים מטעם הרפובליקנים, קווין מקארת’י.

את ההצבעה יזם חבר הקונגרס הרפובליקני מאט גייטס, נציג הרפובליקנים הניצים, במחאה על כך שמקארת’י אישר תקציב זמני בשיתוף פעולה עם הדמוקרטים, בכדי להשאיר את הממשל פתוח ולמנוע את השבתתו.

216 נבחרים הצביעו בעד ההדחה – לעומת 210 שהצביעו נגד. 8 רפובליקנים תמכו בהדחת חבר מפלגתם, לראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית.

עד כה, עלתה רק פעמיים ב-200 השנים האחרונות להצבעה הצעה להדחת יו”ר בית נבחרים מכהן.

תפקיד יו”ר בית הנבחרים הוא השלישי בחשיבותו בארה”ב, אחרי הנשיא וסגן הנשיא.

כעת על בית הנבחרים לבחור יו”ר חדש.

עד שזה לא יקרה, הקונגרס משותק ולא ניתן להעלות בבית הנבחרים עניינים אחרים או חקיקה אחרת, כפי שהתרחש בחודש ינואר האחרון, אז התקיימו 15 סבבי בחירות, עד שמקארת’י נבחר לתפקיד.

מקארתי יכול לבחור להתמודד שוב על התפקיד, אבל ברור שאין לו כרגע את התמיכה הנדרשת. הדמוקרטים יציעו את מועמדותו של מנהיג המיעוט האקים ג׳פריז, אבל גם לו אין רוב.

הממשל האמריקני אומנם קיבל ארכה להעברת חוק התקציב, אך זו תפוג בעוד 45 ימים.

כאמור, ללא יו”ר בית נבחרים, לא יהיה ניתן להעביר תקציב חדש והממשל בארצות הברית יושבת. בעקבות כך, מאות אלפי עובדים יישארו בבית בלי תשלום וישביתו זרועות לא חיוניות בממשל, כולל פקחי תעופה וזרועות צבאיות.

גייטס, חבר הקונגרס שדחף את ההדחה, טען לפני הגשת הבקשה: “אני חושב שהגיע הזמן למנהיגות שאפשר לסמוך עליה. דבר אחד משותף לכלל חברי הבית. אף אחד לא סומך על מקארת’י. הוא שיקר לביידן והוא שיקר לשמרנים”.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • מדריך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות