‘רוצחי ילדים’ • דו”ח חושף: ב-18 מנינים בת”א שובשה תפילה בכיפור

דו"ח של המועצה הדתית תל אביב חושף את כל המקרים בהם היו הפרעות במהלך יום הכיפורים לתפילות שנערכו בעיר • בין היתר התבצעה כניסה עם בגד ים לדוכן החזן בשכונת לב תל אביב • בשכונת נווה אביבים המפגינים צעקו למתפללים: 'נאצים רוצחי ילדים'
חרדים 10
י"ט תשרי התשפ"ד / 03.10.2023 23:14

דו”ח של המועצה הדתית בתל אביב חושף כי במהלך יום הכיפורים התפילה הופרעה ושובשה לא רק בככר דיזינגוף אלא גם ב-18 מניינים אחרים בעיר – כולל בתפילות שקיבלו אישור של העירייה.

בהתפרעויות, על פי הדו”ח שחושף נתונים מטרידים במיוחד, השתתפו 500 איש והן כללו בין היתר כניסה של אישה עם בגד ים לעמדת החזן, קריאות “נאצים רוצחי ילדים”, התיישבות נשים בצד של הגברים ולהפך –  גם במניינים בלי מחיצה.

לפי הדו”ח, ב-16 מקומות הופרעו התפילות  – בשישה מתוך אותם מקרים, התפילה נעצרה, כאשר רק בשני מקרים מתוך 512 בתי כנסת בתל אביב אירעו הפרעות בבתי כנסת.

כך, למשל, בבית כנסת ברמת אביב ג’, הרסו מפגינים מחיצה שנבנתה לפי אישור שניתן לגבאים.

בבית כנסת בנווה אביבים, מפגינים התפרצו לתפילה שנערכה בחוץ בצעקות, נשים החלו לרקוד בפני המתפללים, המפגינים הרסו ציוד, לא נתנו להתחיל, וצעקו “נאצים ורוצחי ילדים”.

בכיכר המשטרה בלב תל אביב נערכה תפילה ללא מחיצה, אך זה לא מנע ממפגינה להיכנס עם בגד ים לדוכן החזן. במקום זה, התפילה נמשכה ללא הפרעה.

גם בכיכר המדינה התפילה של חב”ד הופסקה לאחר ש-40 מפגינים צעקו והשתמשו במשרוקיות.

הפרשן עמית סגל שפרסם את הדו”ח כתב: “אם זה היה דוח על תפילות יום כיפור בשטוקהולם, ישראל כבר הייתה מחזירה את השגריר להתייעצויות”.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • מדריך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות