דייטש יעמוד בראש המטה: ראשי הקהילות בירושלים התכנסו עם נציגי אגו”י

סגן ראש העיר לשעבר, יוסי דייטש, ישמש כראש מטה הבחירות של אגודת ישראל בעיר • השר פרוש: "אם לא נתחזק, לא רק שלא נוכל לדאוג לכל קהילה, לא נוכל לדאוג לאף קהילה" • ח"כ אייכלר: "על כל אחד לדעת שאם חלילה נמשיך בירידה, אנו עלולים לחדול" 
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"ד / 03.10.2023 13:19

אגודת ישראל בירושלים קיימה אמש (ראשון) עם ראשי הקהילות בירושלים מפגש חג ודיון היערכות לקראת הבחירות והעשייה הצפויה בקדנציה הקרובה. בכינוס השתתפו יו”ר מרכז אגודת ישראל בירושלים, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, סגן שר התרבות, ח”כ יעקב טסלר, יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ הרב ישראל אייכלר, ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, יצחק מאיר ברים, חברי המועצה, יוחנן וייצמן, מיכל הלברשטאם, ויעקב הלפרין, חבר המועצה המיועד, בנימין הקר ובכירי אגודת ישראל בעיר.

במעמד הוכרז כי סגן ראש העיר ירושלים לשעבר, יוסי דייטש, ישמש כראש מטה הבחירות בעיר. “מתוך ההבנה של גודל המערכה וחשיבותה, ביקשתי מאיש העשייה והביצוע הכי טוב שאני מכיר, הבולדוזר שלנו באגודת ישראל, הרב יוסי דייטש, לבוא לעמוד בראש מטה הבחירות שלנו כאן בירושלים. בעזרת ה’ איתו נצליח בירושלים כמו שהצלחנו בסייעתא דשמיא במירון”, אמר יו”ר מרכז אגודת ישראל בירושלים, השר מאיר פרוש.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ציין בנאומו: “יש תנועות נכבדות בירושלים, מהם גם נעימים ומשובחים, אבל מאיתנו נדרש יותר, מאיתנו מצפים ליותר, איתנו מקווים שנוכל להחזיר מעט מהעטרה ליושנה. אגודת ישראל חייבת לחזק את כוחה. אם לא נתחזק, לא רק שלא נוכל לדאוג לכל קהילה, לא נוכל לדאוג לאף קהילה. מה שהיה כאן בירושלים בחמש השנים האחרונות אני לא צריך לספר לכם, אתם ספגתם את זה על בשרכם, את המציאות הזאת חייבים לשנות”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ הרב ישראל אייכלר, נאם לאחר מכן והוסיף: “כולנו חווינו בשנים האחרונות את המשמעות של סיעה קטנה ומצומקת. קהילות שנלקחו מהם הקצאות רק בגלל שלאחרים יותר נציגים במועצת העיר. אסור לנו לחזור למקום הזה. המשמעות של ‘לגדול או לחדול’ מעולם לא קיבל ביטוי מוחשי יותר. על כל אחד לדעת שאם חלילה נמשיך בירידה, אנו עלולים לחדול, בעוד שאם כוחנו יגדל, הנציגים החשובים יוכלו להמשיך לפעול ולעשות רבות למען הרחבת גבולי הקדושה”.

סגן השר במשרד התרבות, ח”כ יעקב טסלר, הדגיש: “לפנינו 30 יום לעשות הכל כדי לגדול ולא לחדול, אם רק נשכיל. כיום המצב הוא שאין לנו את הפריווילגיה לסמוך על מישהו אחר שיעשה עבורנו את העבודה. אם נשכיל כולנו, בכל קהילה וקהילה תיכף לאחר החג לשנס מותניים ולצאת לשטח, מובטחני שלא רק שלא נחדול אלא אנו יכולים לגדול ללפחות חמישה מנדטים”.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, יצחק מאיר ברים: “אנו עומדים בפני שעה גורלית. אנו לא דורשים את עזרתכם ואיננו פונים אליכם אחת לשנתיים בדומה לנציגי הציבור בכנסת, אלא פעם בחמש שנים אנו מבקשים את עזרתכם וזה שווה”. ברים הציג לראשונה את תכנית ‘שרי האלף’, בו מעל לכל 72 מצביעים בכל קהילה וקהילה יהיה נציג אחראי ומעליו נציג נוסף שירכז את הפעילות והם יוודאו יחד שביום הבחירות כלל בעלי זכות ההצבעה אכן יממשו את חובתם.

חבר מועצת העיר, יוחנן וייצמן: “הקדנציה האחרונה הוכיחה כי במקום שאין אנשים עלינו לעשות את ההשתדלות כדי למלא את החסר. הקדנציה האחרונה הוכיחה כי על אף שלמפלגות החרדיות היתה נציגות ולעיתים אף רוב בצמתים משמעותיים ובוועדות חשובות כגון ועדת תכנון ובניה, לא רק שלא היתה בנייה לחרדים בירושלים בקדנציה האחרונה אלא הקצאות שיועדו לקהילות נחשבות אף נגזלו מהם”.

חבר מועצת העיר, מיכל הלברשטאם: “מחובתינו לשנס מותניים ולעשות הכל למען הצלחת המערכה. ההתנכלות לכל דבר שבקדושה בירושלים רשם הקצנה בשבועות האחרונים ואם חפצים אנו לשמר את אופייה הייחודי והתורני של ירושלים, הרי שאין לנו את האופציה לחזור על תוצאת הבחירות האחרונות. התכנית שהציג נציג הרשימה הרב ברים הינה ברת ביצוע ומגובשת בשום שכל, וככל שהיא תיושם בשטח אני מעריך שהמערכה תסתיים עם תוצאה שתפתיע את כולנו”.

חבר מועצת העיר, יעקב הלפרין: “המסר שלנו כחסידי חב”ד הוא ‘טראכט גוט וועט זיין גוט’, תחשוב טוב, אז יהיה טוב. דובר כאן בכנס אודות השאיפה להצליח כשמספר המנדטים שעלינו לשים לעצמנו כמטרה נסק ועמד בסימן שאלה בין נציג ציבור אחד למשנהו. מה שבטוח הוא כאשר שואפים גבוה, מגיעים גבוה ולכן עלינו לשאוף להביא את התוצאה המיטבית ביותר בסיומה של המערכה הגורלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות