בן ברק מצליף בלפיד: עד היום יש עתיד בטח לא הייתה דמוקרטית

ח"כ רם בן ברק על סיכוייו להיבחר ולאפשרות שזה יתנקם בו כמו בעפר שלח: "אין כאן סיכון פוליטי גדול מדי, הכתבים מאוד נרעשים מזה, אבל אני לא מודאג" • "לפיד ואני לא דומים. אני מביא איתי אג'נדה טיפה שונה" • והסיכויים? "כולם יודעים איך מתחילים, אף אחד לא יודע איך מסיימים"
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"ד / 03.10.2023 11:18

לראשונה בתולדות יש עתיד, ייערכו בעוד חודשיים פריימריז לראשות המפלגה. מול  יאיר לפיד, אשר מכהן בתפקיד מהיום שהקים את המפלגה לפני 12 שנים, יתמודד חבר הכנסת רם בן ברק.

בן ברק אמר הבוקר (שלישי) בראיון לרשת ב’: “אני הולך על זה בכל הכוח ואני מקווה גם לנצח, אחרת לא הייתי עושה את זה. אני לא עושה הצגות”.

לדבריו, “המשימה היא לשכנע את המתפקדים וחברי הועידה שיש מישהו שיכול להביא תוצאות יותר טובות. לפיד ואני לא דומים. אני מביא איתי אג’נדה טיפה שונה, למשל בנושא הדמוקרטיזציה במפלגה. לפיד מסתפק בבחירות לראשות המפלגה ואני חושב שלחברי הוועידה והמתפקדים חייבת להיות השפעה על הח”כים והמיקום שלהם ברשימה”.

בן ברק, סבור: “עצם הבחירות הן דבר חשוב, אני מברך את המפלגה ואת לפיד על זה שהולכים למהלך הזה. אני חושב שיש מקום לקהלים חדשים להיכנס למפלגה וזה מה שאני מביא איתי”.

הח”כ נשאל על יחסיו עם ראש המפלגה, יאיר לפיד, לאחר שהכריז על התמודדותו: “לפיד לא כועס עלי הוא ידע מראש שאני הולך להתמודד. אם הוא היה רוצה למנוע את זה הוא לא היה הולך לבחירות. אתמול התכתבנו, אנחנו מדברים הרבה והכל בתיאום”.

בראיון ל’חדשות הבוקר’ בקשת 12 בן ברק הסביר את השוני בינו לבין לפיד. “יש ביני לבין לפיד הבדלים. אני חושב שהמפלגה צריכה להיות הרבה יותר דמוקרטית, ולא רק לראשות המפלגה.

“באשר להתייחסות שלנו לכלכלה, אני יותר שמאל כלכלי מאשר לפיד, במיוחד בכל מה שנוגע לחקלאות הישראלית ולביטחון המזון הישראלי. חייבים לדאוג שמדינת ישראל תדע להכיל את אנשיה בעצמה ולא תסתמך על ייבוא.

“בעניין הפלסטיני, המפלגה נמצאת היום יותר במקום שאני נמצא בו מאשר שלפיד היה בעבר. חייבים להגיע לפתרון עם הפלסטינים, זה אינטרס ישראלי. לעולם לא אוותר על הביטחון ולא אתפשר עליו, גם בתהליך היפרדות או תהליך שלום עם הפלסטינים. האינטרסים הביטחוניים הם בראש. התהליך יהיה איטי ומדורג, אבל חייבים להגיע לפתרון”.

מגדירים את הצעד שלך כאמיץ.

“אין בזה סיכון ממשי. מפלגת יש עתיד התבגרה בשנים האחרונות. הוועידה קיבלה החלטות ועכשיו אנחנו מתחילים ליישם חלק מהן. אני לא חושב שיש כאן סיכון פוליטי גדול מדי. הכתבים מאוד נרעשים מזה, אבל אני ממש לא מודאג”.

מה שקרה לעפר שלח עלול לקרות גם לך.

“עפר עשה את מה שעשה לפני שהתקבלה החלטה במפלגה ויצא נגד המפלגה. התוצאה היא התוצאה, לא אפרשן אותה. התהליך לדמוקרטיזציה שהמפלגה עושה הוא מאוד חשוב. חשוב להתמודד ולכן אני עושה זאת”.

בוא נהיה ריאלים. יש לך סיכוי?

“ברור שיש סיכוי. אני מבין שכולם חושבים שאין סיכוי, אבל אתה יודע איך בחירות מתחילות, אף אחד לא יודע איך הן נגמרות. אני מכיר חלק גדול מחברי הוועידה, למרות שהם נבחרו בזמנו של לפיד. הם לא רובוטים, הם אנשים חושבים. אני מביא איתי דברים אחרים ואנסה לשכנע אותם. אני בטוח שגם אצליח”.

איך לפיד הגיב להחלטה שלך לרוץ מולו?

“לפיד ידע שברגע שיגידו פריימריז אני מתמודד. אמרתי את זה גם בפעם הקודמת, רק שאז זה היה רגע לפני שהוא נעשה ראש ממשלה והחלטתי להסיר את המועמדות כי זה לא היה לעניין. ברור שזה מתואם. יאיר ואני באמת ביחסים מצוינים. אני יודע שבפוליטיקה אומרים את זה בדרך כלל כשהיחסים לא טובים, אבל במקרה הזה אנחנו באמת ביחסים מצוינים. יש כאן תחרות, לכל אחד מאיתנו יש חסרונות ויתרונות”.

רם בן ברק שוחח הבוקר גם עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. בפתח השיחה אמר חבר הכנסת: “אני חושב שהסיכויים הם טובים. כמו בכל מערכת בחירות, כולם יודעים איך מתחילים אף אחד לא יודע איך מסיימים. בונה על זה שחברי הועידה הם אנשים חושבים, יעשו את השיקולים הנכונים ובסופו של דבר יצביעו למי שהם חושבים שיכול לקחת את המפלגה למקום יותר טוב ממה שעכשיו”.

“עוד לא שלחתי שום מכתב בקשה כי רק אתמול קיבלנו את הרשימה”, חידד, והוסיף: “מה שאני אומר לחברי יש עתיד זה שיש ביני לבין לפיד כמה דברים שאנחנו לא רואים עין בעין. לדוגמה, אני בטוח שהמפלגה צריכה להיות הרבה יותר דמוקרטית. חברי הוועידה והמתפקדים צריכה להיות להם השפעה. עד היום היא בוודאי לא הייתה דמוקרטית, היום אנחנו עושים את הצעד הראשון לדמוקרטיה, יש פריימריז על תפקיד היו”ר”.

עוד טען: “לפיד לא כשל וללפיד יש יתרונות רבים וחסרונות, ולי יש גם יתרונות וגם חסרונות. אני מביא רקורד אחר של עשיה במהלך השנים, תפיסת עולם לגבי המרחב הכפרי והאחדות הישראלית שונה משלו. אני מביא איתי תפיסה יותר שמבינה שהפתרון הוא שלפלסטינים חייב להיות בהסדר בלי לפגוע בביטחון. אלו ההבדלים”.

הוא הוסיף: “אני בוודאי אשאר במפלגה ובוודאי גם לפיד אני מקווה. זה או ראש או כלום? זה לא עובד ככה. יש כאן מדינה שצריך לנהל אותה, וצריך לעשות את זה בכוחות משותפים. יש בחירות על הראשות, ייבחר מי שייבחר, מקווה שזה יהיה אני. אני לא חושב שאני שמאלה מלפיד, ואני לא חושב שההגדרה שמאל וימין רלוונטית.

“אם תשאל את מרצ אני ימין מובהק. השאלה היא ביטחונית. האינטרס של מדינת ישראל זה להיפרד מהפלסטינים ולשמור על הביטחון שלה. אני לא חושב שיש מפלגת שמאל אחת שחושבת שבקעת הירדן חייבת להישאר ישראלית, אני משוכנע בזה. אני ביש עתיד, זו המשימה שלי”.

לסיום, השיב לשאלתה של דוידוב האם הוא אינו חושש להיות עופר שלח 2: “לא חושב שזה יקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות