מפקד חיל אוויר מאיים על הטייסים: מי שלא יחזור – מסתכן בהדחה

אחרי חודשים של מחאה: האלוף תומר בר מציב תאריך יעד לטייסים - שאחריו מי שלא יחזור, מסתכן בהדחה • תאריך היעד: 17 באוקטובר, לפני תרגיל גדול עם חיל האוויר האמריקני
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"ד / 03.10.2023 02:10

אחרי המחאות נגד הממשלה: מפקד חיל האויר האלוף תומר בר הציב תאריך סופי לבחינת כשירות הטייסים ומי מהם ממשיך במילואים לאור האיומים. כך דווח הערב (שני) בחדשות 13.

בתאריך המיועד בו נקב מפקד חיל האוויר – 17 באוקטובר –  יכנס האלוף בר דיון של כל מפקדי הטייסות, ובו יידרשו לספק לו תמונת מצב של כשירות הטייסים וכן על מצב כוח האדם, וטייס שלא יחזור לטוס לאחר מכן – יסתכן בהדחה.

התאריך הנבחר, בעוד כשבועיים, נקבע בשל תרגיל גדול שצפוי להתרחש בסוף אוקטובר בישראל, בהשתתפות חילות אוויר זרים, בראשם חיל האוויר האמריקני. גם מפקדי חילות אוויר זרים יגיעו וייפגשו עם האלוף בר בישראל.

עוד דווח, כי מרבית הטייסים שהפסיקו את התנדבותם עשו זאת בחודש יולי האחרון. מאז עבר זמן מה וכשירותם של הטייסים נפגעה באופן משמעותי. לכן מבקשים בצה”ל להבין מה מצב הכשירות ומי מהטייסים מתכוון להמשיך ולהתנדב.

מדובר צה”ל נמסר: “צה”ל בכלל, וחיל האוויר בפרט, מחוייבים להבטחת כשירות ומוכנות צה”ל. מפקדי צה”ל עומדים בקשר רציף עם אנשי המילואים, במטרה לשמור על כשירות צה”ל ולייצר תמונת כשירות מהימנה ומדויקת.

“כחלק מכך, מפקד חיל האוויר הנחה על ביצוע שיחות לאנשי המילואים בחיל, שמטרתן מיפוי תמונת הכשירות של החיל והחזרת משרתי מילואים לשירות מילואים, בטרם פגיעה בכשירותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות