יש עתיד הכריזה על פריימריז ליו”ר – וזה הח”כ שכבר הכריז שיתמודד

חברי מפלגה שיכולו להגיש את מועמדותם מחויבים לעמוד בשלושה קריטריונים, בהם אי הרשעה בעבירת קלון, חברות של שלוש שנים במפלגה וכשירות לעמוד בתפקיד ראש הממשלה • מול לפיד יתמודד רם בן ברק, כאשר בהמשך ייתכנו מועמדים נוספים
אריה ריבקינד
י"ז תשרי התשפ"ד / 02.10.2023 16:35

12 שנים אחרי שהוקמה: מפלגת ‘יש עתיד’, בראשותו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, הודיעה היום (שני) כי תקיים בחודש דצמבר 2023 בחירות חדשות לתפקיד יו”ר המפלגה.

בעקבות ההודעה,  חבר הכנסת רם בן ברק מיהר להכריז כי הוא יתמודד על המפלגה. “לפי התקנון נדרש להשיג 75 חתימות מקרב חברי הוועידה – ובכוונתי לעשות כן”, אמר בן ברק.

ועידת המפלגה, בה חברים יותר מ-700 איש, תדון בנושאים שעל סדר היום ותקיים הצבעה על מינוי היו”ר.

חברי הוועידה, העומדים בכל הקריטריונים, יוכלו להגיש את מועמדותם לבחירה על פי התקנון עד תחילת חודש נובמבר.

הקריטריונים להגשת מועמדות הם: כשירות להיות ראש ממשלה לפי חוק, חבר מפלגה לפחות שלוש שנים ברציפות – טרם מועד הבחירות לראשות המפלגה, ואי הרשעה בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידו לדין בעבירה שיש עימה קלון.

זו הוועידה השנייה של מפלגת יש עתיד, לאחר שבחודש ינואר 2022, קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה.

בוועידה הראשונה לא נערכה הצבעה כי מלבד לפיד לא הוגשו מועמדים נוספים.

בהתאם לנהלי פריימריז, לאחר אישור הוועדה, המבקש יקבל טופס הגשת מועמדות ואת רשימת חברי הוועידה ודרכי פנייה אליהם, למען איסוף חתימות.

המועמדים מחויבים בחתימות של 10% מחברי הוועידה התומכים בהצגתם.

יצוין, כי חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד הצהיר ככבר בעבר כי כאשר יתקיימו פריימריז להנהגת המפלגה, הוא יתמודד על הראשות מול היו”ר הנוכחי יאיר לפיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות